Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Nu är det väl bara en rabiat skribent som inte förstår det orimliga i att 10 dagar i Öresund skulle leda till naturlig styckning.
Lägg av. Gå på alla idioter som pratar om mycket specifika saker helt utan belägg i stället. Så som enskilda arter av kräftdjur eller fiskar, om att det "måste" vara si-eller-så, att saker händer enligt ett bestämt schema eller att vi kan (över)tolka specifika detaljer om var kroppen är bruten, osv.
Det är inte orimligt att en kropp hamnar utan armar och ben och huvud efter 10 dagar utan att det handlar om styckning. Synd bara att folk inte kan släppa sina specifika scenarier. Vi vet inte ens om och hur kroppen har försänkts, men det man kan säga är att det kan ha jävligt stor betydelse (saker som skaver, t.ex.).
För övrigt tycker jag det är lite konstigt att inte ens kvällspressen tycks framföra styckningsteorier ännu. Man kan också undra vad dessa "synnerligen svåra omständigheter" är för något, trots att han bara är misstänkt för vållande. Det kan ju någon spinna på...
Jag har inga problem med att köpa en styckning om det skulle vara så, tyvärr kan jag nog inte förvänta mig samma sak från alla fån med specifika scenarier. De kommer hellre med ad hoc än ändrar sina positioner.