2017-08-21, 22:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettpung
Hon vägde väl bara ca 60 kg så varför skulle kroppen behöva styckas? Ett rep räcker sen är det bara att gå upp för stegen och dra i repet för att få ut en ev kropp.
Jag har varit nere i den båten några gånger när den stått på land och kan inte se att en kropp måste styckas för att evakueras.
Sen har det i tråden pratats om superier. Peter är nästintill nykteriskt och mycket sparsmakad med alkohol.
De få gånger jag träffat honom har han gett intrycket av att vara hårt fokuserad på sitt arbete, mekaniskt klurig men också en man med mycket humor om än lite tystlåten när det handlat om annat än hans intressen.
Jämför honom med en typiskt Svensk Norrlänning till sättet så är ni nära.
Nej jag tror inte han mördat Kim.
Bara att dra upp en kropp på runt 60 kilo? På bilder efter ubåtssänkningen så ser PM liten och klen ut. Tror knappast att han skulle orka att baxa ut kroppen hel utan att stycka den först. Och att huvudet saknas är inte så konstigt för det brukar vara det första som hobbystyckare avlägsnar bara för att det blir mer opersonligt och psykiskt lättare att slutföra styckningen efter det.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Borde byta namn på detta klientel till strafflindrare. För det är deras enda roll, att i mesta möjliga grad förmildra straffbilden för sin klient.

Har inte mycket till övers för dessa medlöpare om jag ska vara ärlig. Jo har faktiskt varit i rättegång. Och med egna ögon och ett leende på läpparna roats av allt jävla nonsens dom är kapabla att hitta på.

Det kan ju vara så att försvararen har bekräftade korrekta uppgifter som stödjer den misstänktes utsaga och som kanske friar honom på någon åtalspunkt som han faktiskt är oskyldig till.

Du har din åsikt och jag har min.

Vi släpper diskussionen i och med att du inte vill förstå, eller inte kan förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Har du en källa till det? Vad var det för typ av kedja?

Ja, les her http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke
Citera
2017-08-21, 22:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Verkar som jag får rätt till slut... Jag lanserade styckningshypotesen i ett tidigt skede (dagen efter mordet). Detta mot bakgrund av att det i princip är omöjligt att få ut ett lealöst lik på 60 kg genom en trång lucka..

Du har en poäng i det helt klart. Jag tänker hur åbäkigt det är med 20kg betongsäckar och kan bara tänka mig tre sådana plus en stege... omöjligt utan nån slags repkonstruktion.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Artikeln du länkade till är ett första april skämt. Källkritik är viktigt!

Men den här är knappast ett aprilskämt:
http://svenskjakt.se/opinion/debatt/vithaj-pa-vastkusten-viktigare-an-bad/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men stämmer det verkligen? Känns som extremt kort tid här uppe i norr. Dvs känns mer som annan kropp, eller styckning eller en torso med en bunt märken av propeller.
Det är inte helt intuitivt. Och det finns inget facit. Man kan inte entydigt säga att "si eller så är det". Men jag vet att kroppar kan tappa armar och ben väldigt fort under rätt omständigheter och det går fortare om det är grunt och strömt. Kräftdjur finns nästan överallt det är grunt och strömt, men även utan dessa så handlar det om att kroppen hela tiden är utsatt för laster i avsaknad av liv helt enkelt. Det är lite överdrivet, men man skulle kunna säga att våra kroppar är vattenlösliga och utan reparationsprocesser så kommer det som ger stadga snart att möras och/eller ruttna och/eller ätas upp. Vid leder sker det snabbast och fingrar och tår är först, sedan kommer huvud, underarmar och underben, sedan lår och överarmar.

Är detta en given väg? Nej, inte alls. Den är dock plausibel, precis som det är plausibelt att en kropp KAN flyta upp efter ett tag. Den kan också skadas i en propeller eller styckas. Dessutom, kroppar KAN vara intakta lång, lång tid efter döden likaväl (man kommer väl osökt att tänka på just danska mosslik som kan vara tusentals år gamla som denna 1700 år gamla snyggingen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Mosslik#/media/File:Tollundmannen.jpg

Men ja, det kan gå snabbt. Därmed inte sagt att det har gjort det. Ingen bör räkna bort styckning ännu, men man gör klokt i att inte investera i hypoteser bara för att, tja, det är flashback?
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Polisen har troligen inte berättat om alla bevis de hittat.

Okej, ja så måste det vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har han styckat henne ombord så borde bevis hittas, sant. Men det lär inte spela stor roll om torsot visar sig vara styckad av människohand och det är KW, eller hur?
Tänkte mer på det snanba anhållandet, häktning, ändring av historia etc...
Citera
2017-08-21, 22:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mellan Bornholm och Karlskrona ska två polska fiskare ha sett vithaj i våras

https://dyk.net/nyheter/vithaj-dokumenterad-östersjön/side/76/0

Händer lite då och då att t.ex. vithaj går i svenska vatten. Inte alls ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Någon som har något hum om idiotens motiv att mörda henne? Någon bra teori, ni som är insatta i fallet?

Nej men jag har länge förutsatt att det handlar om ett mord och inte en olycka. Varför stycka och dumpa liket om det var en olycka? Ljuga för polisen? O.s.v. Vi får väl se men det är vad jag tror.
Ev. sexuellt motiv kanske.
Citera
2017-08-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men den här är knappast ett aprilskämt:
http://svenskjakt.se/opinion/debatt/vithaj-pa-vastkusten-viktigare-an-bad/

Va?!

Citat:
Redaktionens tillägg
Ur Svenska Akademiens ordlista över svenska språket:
Satir [-i’r] s. -en -er förlöjligande skrift; kvickt o. bitande hån el. förlöjligande o.d.
På förekommen anledning förtydligas att detta är en satirisk debattartikel med genomgående fingerade namn. Skribenten illustrerar med exemplet vithaj hur vargfrågan hanteras i Sverige
Citera
2017-08-21, 22:04
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Var ser du att de går med säckar ? Ref till citatet i inlägget ovan som per.Vers svarat på.
Länk?

Kolla filmen, @0:50 går en kille med en mindre säck på armen. Han har inte hittat något att stoppa i den. Den stora säcken finns tidigare i filmen.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-21-politi-finder-lig-af-kvinde-i-vandet

Samma man med lite säck på detta foto:

http://politiken.dk/incoming/img6076436.dr2c0/ORIGINALS/original_960/Politi%20har%20fundet%20et%20lig%20ved%20Amager
Citera
2017-08-21, 22:04
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Förvisso kanske finns extra kläder och overaller förvarat där i ubåten eller så var han som du säger naken. Nej dum kanske han inte är vad vet jag. Men en styckning lämnar ju mängder av spår efter sig både i båten och på honom. Det är nog ganska grisigt kan jag tänka mig. Han måste vara dum för att kunna tro att den då efterlysta ubåten aldrig skulle hittas.

Han kan kanske tänkte han skulle vara i vattnet längre innan han blev upplockad. Dvs att blodet skulle sköljas bort vid en klädsimtur.

Generellt tror jag inte han hinner med att komma på en perfekt plan där han inte lämnar spår eller har rimliga förklaringar på alla märkligheter. Det blir helt enkelt inte bättre än så här. Ubåten har kanske begränsade möjligheter för att tvätta sig själv och/eller kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in