2017-08-21, 21:52
Medlem
schtaans avatar
Hur tror ni att en kropp som legat i vattnet i drygt 10 dagar ser ut?? Går alldeles utmärkt att Googla på sånt, det är inte som på bio/tv. Att lemmar (armar/ben/huvud) börjat lossna av förruttnelse och vattenrörelse får man kallt räkna med. Sen har ju givetvis djurlivet (mask/krabbor/fisk/fåglar) sett till att få sig en mumsbit också. Tänk på hur dina fingrar ser ut efter en timme i bassängen och ta det sedan gånger 240 + lite till.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns normalt inga hajar i Öresund.
Hhhmmm... kanske missat det....men.....pigghaj kan det vara "även om de är rödlistade för fiske"
(skulle kroppen också vara blodig)....tja. ....jag vet inte.....men tror att det lockar till sig även havsdjur som normalt inte finns i Öresund. ..?.....kan det bero på att det inte finns mycket att äta isåfall. ...?...alltså jag bara tänker hej vilt....rätta mig gärna..
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

- Jag stod med kameran i handen och var på väg att ta den dagliga bilden till min blogg som handlar om livet som fiskare i Östersjön, när jag såg rörelser på ytan". Marek skrek plötsligt att det var en haj i vattnet, och jag kunde då dokumentera händelsen med kameran. Om det inte varit för fiskebloggen, hade jag aldrig kunnat bevisa att det var en stor vit haj vi sett, berättar Sergei.
Enligt Havs- och vattenmyndigheten ska även en fiskare från Bornholm lämnat en rapport om en vithaj som siktats under fredagen några hundra meter från kusten mellan Simrishamn och Sandhammaren.

https://dyk.net/nyheter/vithaj-dokumenterad-%C3%B6stersj%C3%B6n

Om vi har överseende med ditt ljugande i offentligheten, vad säger du om att vithajar äter döda människor, finns det dokumenterat? En intressant fråga, för äter vithajar lik så kan vi inte utesluta att en vithaj har sargat KW:s kvarlevor, om det är hennes kvarlevor som har hittats.

Vithajar kan nog äta lik, i vart fall färska. Om han dumpat henne i havet efter en olycka så kanske den fick vittring av blodlukt (ifall olyckan orsakat blödning).
Citera
2017-08-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är alltså en torso/bål man funnit. Från en kvinna, men ännu ej med säkerhet identifierad. Torson är förd till rättsmedicinska.

För att förekomma trollarméns spekulationer: nej, en torso implicerar inte att det rör sig om en styckning. Tvärt om, en hel kropp bryts normalt ner på detta vis, så det börjar bli dags att hitta just en torso.
Men stämmer det verkligen? Känns som extremt kort tid här uppe i norr. Dvs känns mer som annan kropp, eller styckning eller en torso med en bunt märken av propeller.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Styckning av logistiska skäl tror jag, om det nu visar sig handla om en styckning.

wikipedia citat;

Likstelheten drabbar först de små musklerna som till exempel fingrar och käken innan de drabbar de större musklerna. Om personen befinner sig i en omgivning med hög temperatur eller anstränger sig fysiskt eller får kramper alldeles före döden, gynnar detta likstelheten. Likstelheten motverkas dock, om kroppen befinner sig i en omgivning med låg temperatur.

Kan vara så att han seglade runt där mitt i natten ett antal timmar för att fundera på vad han skulle göra med kroppen. Under tiden stelnar liket till den grad att det inte går att bära ut genom någon lucka utan att kapa av kroppsdelar.

Skickar med en liten länk om bl.a. Likstelhet.
https://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken/
Citera
Medlem
Räcker det med en kniv för att stycka en kropp på det viset eller kan han ha haft andra verktyg i båten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Intressant att se hur varenda punkt man haft som teori gått i lås.

/--/.

Hmm, 'varenda punkt' som du haft som teori har alltså gått i lås.🤔

Tyder händelseutvecklingen fortfarande på att hon själv hoppade i havet? Återstår givetvis en bekräftelse på om det är KW som hittats men du behöver nog smörja låset ditt.

Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Värsta är att han med enkla medel skulle kunna ljuga ihop en historia som försätter honom på fri fot eller får ett tämligen lågt fängelsestraff.

Tex säga att han taffsade på henne och att hon i panik hoppade av ubåten o försvann i vattnet. Då undkommer han åtal för mord o blir bara vållande. Om ens det. Lägg till att han sänkte ubåten själv för att var så uppgiven o ledsen över att kvinnan hoppat från ubåten att han inte ville se den mer.

.
Citera
Medlem
Yaroshenkos avatar
Vad säger GW?

Citera
2017-08-21, 21:54
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Citat;

- Jag stod med kameran i handen och var på väg att ta den dagliga bilden till min blogg som handlar om livet som fiskare i Östersjön, när jag såg rörelser på ytan". Marek skrek plötsligt att det var en haj i vattnet, och jag kunde då dokumentera händelsen med kameran. Om det inte varit för fiskebloggen, hade jag aldrig kunnat bevisa att det var en stor vit haj vi sett, berättar Sergei.
Enligt Havs- och vattenmyndigheten ska även en fiskare från Bornholm lämnat en rapport om en vithaj som siktats under fredagen några hundra meter från kusten mellan Simrishamn och Sandhammaren.

https://dyk.net/nyheter/vithaj-dokumenterad-%C3%B6stersj%C3%B6n

Om vi har överseende med ditt ljugande i offentligheten, vad säger du om att vithajar äter döda människor, finns det dokumenterat? En intressant fråga, för äter vithajar lik så kan vi inte utesluta att en vithaj har sargat KW:s kvarlevor, om det är hennes kvarlevor som har hittats.

Artikeln är publicerad 1 april..
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Och du har den kunskapen och erfarenheten att advokater är simpla medlöpare?

Och att jobba för klientens bästa är ju advokatens uppdrag. Tänk om advokaterna inte gjorde detta.

Ponera att du är misstänkt för brott och du har fått en advokat du tycker är bra. Men mitt i rättegången så börjar din advokat istället hålla med åklagaren i precis allt och pressar dig på svar från åklagarens frågor.

Hade du då tyckt att din advokat gjorde ett bra jobb?

Borde byta namn på detta klientel till strafflindrare. För det är deras enda roll, att i mesta möjliga grad förmildra straffbilden för sin klient.

Har inte mycket till övers för dessa medlöpare om jag ska vara ärlig. Jo har faktiskt varit i rättegång. Och med egna ögon och ett leende på läpparna roats av allt jävla nonsens dom är kapabla att hitta på.
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ja. Styckhypotesen bör inte helt glömmas bort. Är nog i princip omöjligt att få ut en kropp genom en u-båtslucka. Kan räcka med att han styckat i två delar. Överkropp och underkropp. Sedan fäst tyngder på dessa och dumpat i havet och sedan iscensatt scenariot med förlisningen för att skölja bort blodet. från båten. Orsaken kan vara att hon fått panik som någon sagt alt. att de råkat i bråk av annan anledning.

Citat:
¨

Knappast utan vinsch. Att dra upp 60 kg vertikalt med hjälp av ett rep utan mekanisk hjälp är i princip en omöjlighet.

Citat:
Se styckhypotesen. I princip omöjligt att få en hel och död kropp genom luckan. Blir för trångt när han själv skall ta sig ut samtidigt.

Vill inte framhäva mig i onödan men skrev så här dagen efter försvinnandet...
Citera
2017-08-21, 21:55
Medlem
crawlys avatar
En grej jag tycker är konstig är när man ser honom komma iland med folievärmefilten och polisen som går bredvid, så ser han helt torr ut trots att man på en annan bild kan se hur dom drar upp honom ur vattnet på en privat båt. Hade han dykardräkt på sig eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in