2017-08-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Hur länge var han ute med ubåten. Det kan ha varit så att likstelheten tvingade honom att stycka för att få ut henne ur ubåten.
En poäng. Är jag fel på det om jag säger 8 timmar? Äh. Minns inte.
Citera
2017-08-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Ingen klær på torsoen, kun en svart kedja rundt livet.
Har du en källa till det? Vad var det för typ av kedja?
Citera
2017-08-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Borde väl bli psykvården i minst 20 år för detta?

Kan han sitta där och knåpa med sina jävla modellbåtar och modellraketer. Kommer förmodligen trivas som fisken i vattnet, helt oberörd över vad han har ställt till med för helvete för Kim Walls familj och nära anhöriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan hon ha styckats av propellern? Eller av propellern på något annat fartyg för den delen? Eller är det en medveten styckning?
Propellerstyckning borde innehålla en bunt sneda hack i överkroppen också. En styckare lägger inte tid på att skära/såga annat än exakt där det behövs - kan knappast vara så roligt arbete att de kör lite extra skärande bara för att hålla sig sysselsatta.
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Vad säger GW?

GWs styckningskola, här visar han hur man gör..

https://www.youtube.com/watch?v=HuIqKcG4Qow

Madsen kanske har styckat kroppen? Ett märkligt fall detta.

mvh/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Styckning av logistiska skäl tror jag, om det nu visar sig handla om en styckning.

wikipedia citat;

Likstelheten drabbar först de små musklerna som till exempel fingrar och käken innan de drabbar de större musklerna. Om personen befinner sig i en omgivning med hög temperatur eller anstränger sig fysiskt eller får kramper alldeles före döden, gynnar detta likstelheten. Likstelheten motverkas dock, om kroppen befinner sig i en omgivning med låg temperatur.

Kan vara så att han seglade runt där mitt i natten ett antal timmar för att fundera på vad han skulle göra med kroppen. Under tiden stelnar liket till den grad att det inte går att bära ut genom någon lucka utan att kapa av kroppsdelar.

Nja jag tror inte det, tror tyvärr något annat kan ha skett på botten innan, under och efter styckning. Han verkar allt annat än förankrad i verkligheten.Hans advokat uttalade sig senast idag att han vill försättas på fri fot. Slänger man ut ett lik som dessutom är styckad (om det nu är KW) och har som enda argument olycka så är det illa med verklighetskontakten. Därtill sade han idag via advokaten sin att det var skönt att få leverera sin version till folket via media.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det finns även en lucka framför tornet, det vore kanske enklare att använda?

Glöm inte att teknikerna uppehöll sig länge vid denna lucka. Jag tänker mig att PM har berättat att det var den vägen som han tog ut KW och dumpade i vattnet.

Vad jag har förstått så är PM inte vädligt lång och reslig, kanske fäste en kedja kring kroppen, hoppade upp på fördäck och drog upp kropp eller torso för att sedan dumpa i havet?

Jaa, så kan det också ha gått till.. Det skall bli intressant den dag vi får ta del av FUP. Eller funkar det kanske inte så i Danmark?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men propellrar brukar inte kapa alls, de orsakar krosskador. Men visst, allting är väl möjligt antar jag, bara det att jag inte förstår poängen med att folk ska "investera" i sina egna tokiga idéer. Varför inte utgå från vad man vet, röra sig från händelsen och utåt, i stället för att uppfinna idéer och arbeta inåt händelsen? Det förra är förenligt med utredningsarbete och vetenskapligt arbete, det senare är kännetecknande för konspirationsteorier och annan dårskap.

Jag tror iaf inte att en propeller skapar en bål med lite benstumpar. Finns ingen kraft eller mekanism som liksom håller fast en kropp vid en propeller utan det brukar röra sig om ett eller fåtal krossande hugg på en kropp som sedan i huvudsak är intakt.

Men, det viktigaste är nog: vi vet inte hur kroppen ser ut, var kroppen specifikt är bruten har vi lösa amatörmässiga ögonvittnesuppgifter på om jag förstår saken rätt. Polisen har bara sagt "torso utan armar, ben och huvud". Hur mycket av benen som är kvar vet vi inte. Därför kan vi heller inte göra någon bra tolkning av det.

Jag har för övrigt svårt att se att en sänkning kan förstöra spåren av en styckning så totalt att polisen inte har någon fingervisning om det. Hade polisen någon fingervisning om detta så borde en del kommit ut i pressen vid detta laget. Men den som lever får väl se. Hur fungerar det med danska FUP? Öppen handling vid åtal eller?

Har du svårt att ta in att vittnet säger att benen ner till knä är kvar?
Så dålig syn har nog inte vittnet, om jag såg en kropp skulle jag iaf gå så nära jag kunde för att bilda mig en uppfattning, detta var väldigt nära land.
Citera
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Hur tror ni att en kropp som legat i vattnet i drygt 10 dagar ser ut?? Går alldeles utmärkt att Googla på sånt, det är inte som på bio/tv. Att lemmar (armar/ben/huvud) börjat lossna av förruttnelse och vattenrörelse får man kallt räkna med. Sen har ju givetvis djurlivet (mask/krabbor/fisk/fåglar) sett till att få sig en mumsbit också. Tänk på hur dina fingrar ser ut efter en timme i bassängen och ta det sedan gånger 240 + lite till.
Minns att det figurerade en bild i sociala medier på en kropp som flutit i land kring Helsingborg för ett par år sen. Kroppen var intakt, om än jävligt vit och skrynklig, trots en månad ute till havs.

Bild: (FB) Man hittad död i Hittarp
Senast redigerad av knullklasson 2017-08-21 kl. 22:05.
Citera
2017-08-21, 22:00
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om detta är Kim så måste Madsen varit genomblodig. Fynd på hans kropp måste ha hittats. Likaså fynd i båten. ALLT kan inte utplånas.
Har han styckat henne ombord så borde bevis hittas, sant. Men det lär inte spela stor roll om torsot visar sig vara styckad av människohand och det är KW, eller hur?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Artikeln är publicerad 1 april..

Bra, jag har raderat mitt inlägg.

Källkritik när det är snabba kast, lätt man missar.

Dock så kvarstår min tro på att krabbor kan ha gått åt kroppen men att en styckning inte är alldeles osannolik.
Citera
Medlem
Utesluter inte något nu. Men att avfärda att det kan vara djur som gått hårt på en kropp är inte omöjligt, och jo, det finns haj i Öresund, speciellt under sommaren. (Pigghaj/Hå som redan nämnts).
Nu är jag rätt så överraskad att man faktiskt hittat något överhuvudtaget, bra på ett sätt, tragiskt på ett annat. Om det sen visar sig att PM stått för en styckning, ja, då vet jag inte riktigt vad mer det finns att tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in