2017-08-21, 17:38
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om polisen vet så får allmänheten veta. Men inte i brådrasket.
Frågan är om PM någonsin kommer att berätta vad som faktiskt har hänt. Jag tror inte det. Då kommer inte heller polisen kunna vara säkra.
Citera
2017-08-21, 17:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Sjukt att han påstår att han är oskyldig och bör släppas fri efter han begreavt kroppen i havet

Fast det är väl inte straffbart att begrava en kropp till sjöss? Han säger ju att det var en olyckshändelse och inte hans fel. Sedan kan man ju undra varför han skulle sänka ubåten? Självmordstankar?
Citera
2017-08-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superkorven
Kan det vara så att PM trodde att ingen annan än KW själv visste att hon var ute med ubåten och när olyckan inträffade så var det säkrast att dumpa kroppen? Kan ju vara svårt att bevisa att det var en olycka. Han hade uppenbarligen ingen genomarbetad plan oavsett.
Nä. Han är inte korkad. De blev ju avvinkade vid kaj!
Citera
2017-08-21, 17:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Gud i helvetet, giv mig styrka Vad är det för djävla dumheter? Skriv inte sådan idioti! För alla iPhones är ju likadana, används till samma sak och har lika gamla batterier

Om du åker med mig i bilen och jag kör klantigt och du dör så kan jag alltså inte bli beskylld för olyckan. Det låter inte som att du tänkte innan du skrev det där.

Att köra klantigt är ju inte straffbart.........
Citera
2017-08-21, 17:43
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Massvis med inlägg om sökandet efter kroppen men inga som försöker sig på en analys av om och när kroppen var i ytläge. Många utgår dessutom ifrån att kroppen varit i ytläge hela tiden. Jag är definitivt ingen expert men kan med säkerhet säga att kroppen till en början sjunker till botten de första dagarna oavsett vikter som f.ö. är svåra att fästa. När och om den sen flyter upp p.g.a. att det bildas gaser är osäkert. I en svensk insjö med normalt bestånd av fisk och annat skulle nog kroppen flyta upp efter några dar och sen sjunka efter ytterligare en tid beroende årstid m.m. men i Öresund har jag ingen aning.

Finns det annat liv som kan ge sig på en relativt oförmultnad kropp och göra att gaserna släpps ut? Gör strömmarna att gaserna sipprar ut och gör att kroppen stannar på botten? Den högre salthalten ger förvisso en högre flytförmåga men inte särskilt mycket i Öresund.
Bra frågor! PM påstår (enligt polisen) att hon dog på grund av en olycka ombord, och att han senare "dumpade" henne i Kögebukten.

Jag tror att hon hamnade i vattnet någonstans nära Ven.

Spekulationsfyrverkeri då.
Citera
Medlem
Citat:
Kan det vara så att PM trodde att ingen annan än KW själv visste att hon var ute med ubåten och när olyckan inträffade så var det säkrast att dumpa kroppen? Kan ju vara svårt att bevisa att det var en olycka. Han hade uppenbarligen ingen genomarbetad plan oavsett.
pojkvännen + andra vänner vinkade av henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Kollade mina sjökort. Inte smart försöka gå in där med ubåten. Rännan in till hamn är bara 1,6 meter djup vid normalt vattenstånd. Runt rännan är det bara 0,6-1,6m. I hamnen 2 meter. Så det alternativet kan vi nog stryka.

Plus att det syns från från bron....
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Möjligt, men det vore ju rent utav idiotiskt att ta en sådan sak för givet. Jag tror att PM mördade KW och nu sitter och ljuger ihop en massa skit för att komma undan med dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Att köra klantigt är ju inte straffbart.........
Jo. Om nån skadas eller dör. Annars blir det enbart vårdslöshet i trafik.
Citera
2017-08-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Har kollat på sidan RML Spacelab på FB o jag ser att det är fler som kallar honom för psykopat, idiot m.m ..det har jag velat göra med hans kompis som blev intervjuad med hans bror. En dag så gjorde någon ett inlägg att "polisen" ville komma i kontakt med människor som åkt med ubåten tidigare. Denna man gjorde en skrattande smileys på det inlägget! Verkar som det är fler som är empatilösa o struntar helt i Kim Wall o hennes familj
fel. kollade på raket madsen stöttegrupp.
Citera
2017-08-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Man seriekopplar en bunt 24V batterier i kedjor tills man får önskad spänning. Ju kraftigare motor, desto högre spänning för att det inte skall bli så höga strömmar. Finns 400V generator så är det nog en bra antydan om vilken systemspänning man arbetade med.

Ja det är möjligt att man använt högre spänningar för elmotorn. Vet någon hur driving av propeller fungerar på hobby-ubåtar?

Jag antar ubåten har haft 12V eller 24V system för belysning, datorer, fläktar, ventiler etc. Det låter ju fullständigt idiotiskt att ha högre spänningar.

Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Lurigt med likström är att man fastnar.

Det är ganska liten skillnad på AC och DC ur säkerhetssynpunkt. Det behövs ca 100mA, AC eller DC, genom hjärtat för att det skall upphöra att fungera, om jag minns rätt. Jag jobbade en hel del med rör en gång i tiden och har fått några 400V och 600V smällar. Dock klarade jag mig eftersom jag slaviskt följt regeln att ha vänster hand i fickan när man petar i påslagna apparater
Senast redigerad av dartvejder 2017-08-21 kl. 17:51.
Citera
2017-08-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Att det är någon slipad psykopat som sitter och leker lekar med Polisen tror jag inte ett dugg på. Det är en man med någon ASD diagnos som lyckats ta en kvinna av daga och nu försöker berätta historier om hur det inte var hans fel.

Å andra sidan så finns det ju GMs som utan omsvep erkänner mord, tex förståndshandikappade som bara säger att "Jag blev arg, typ -- eller Jag gillar inte måndagar" Sen finns det Quickar som erkänner mord de inte begått, Och tex efter Olof Palmes död så var det tydligen så många som erkände mordet på OP att Polisen sa att de hade kunnat fyllt flera fängelser med dessa figurer.

Nej ärligt talat så vet jag inte alls om vad han har sagt och inte sagt, bara det som Polisen har låtit meddela till media. Om han är en slipad personlighet det vet jag inte. Eller en patologisk lögnare, mytoman, det är heller inte känt. Men jag skulle tro att KW nog var så pass klyftig att hon var försiktig, och mycket möjligt att hon hade träffat honom tidigare, eventuellt flera gånger. Möjligen också gjort ubåtsturer eller andra båtturer med honom, inte vet jag.

Kvinnan ifråga var ju mycket berest och hon måste ju ha stött på många underliga människor emellanåt så hon borde ju haft vett att undvika karlsloken. Men hon hade kanske nosat upp ett scoop, eller i vart fall en vinkling på sitt reportage som skulle gett henne mycket credd ibland tex journalistkollegor, SD-are, F!-väljare eller Södermalmsvänstern ?

Mytomaner brukar dock inte klara av att bygga ubåtar, eftersom de ljuger mest hela tiden, de blir extremt socialt isolerade, de flesta alltså. Och därför ofta också ekonomiskt isolerade.

Tragisk och onödig historia i viket fall som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Det är ju knappast vraket efter Titanic som ligger på 4 km djup man ska leta efter, eller hur ? Här är det så pass grunt att man lika gärna söka ifrån ytan. Ubåtar är långsamma och stora och klumpiga och i det här fallet helt olämpliga att söka med, sikten brukar tex vara dålig i Öresunds vattnet. Problemet är ju ofta att ytan är alltför stor.

Gissar att det här eftersöket kan ju ta tid, man minns ju eftersöket efter MH370 och då var det ju större föremål man letade efter och ändå inte fann något. Här är det istället mycket bättre sökförhållanden än i Indiska Oceanen men något som är mindre i storlek att leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in