Citat:
Ursprungligen postat av
Praetori
Att det är någon slipad psykopat som sitter och leker lekar med Polisen tror jag inte ett dugg på. Det är en man med någon ASD diagnos som lyckats ta en kvinna av daga och nu försöker berätta historier om hur det inte var hans fel.
Å andra sidan så finns det ju GMs som utan omsvep erkänner mord, tex förståndshandikappade som bara säger att "Jag blev arg, typ -- eller Jag gillar inte måndagar" Sen finns det Quickar som erkänner mord de inte begått, Och tex efter Olof Palmes död så var det tydligen så många som erkände mordet på OP att Polisen sa att de hade kunnat fyllt flera fängelser med dessa figurer.
Nej ärligt talat så vet jag inte alls om vad han har sagt och inte sagt, bara det som Polisen har låtit meddela till media. Om han är en slipad personlighet det vet jag inte. Eller en patologisk lögnare, mytoman, det är heller inte känt. Men jag skulle tro att KW nog var så pass klyftig att hon var försiktig, och mycket möjligt att hon hade träffat honom tidigare, eventuellt flera gånger. Möjligen också gjort ubåtsturer eller andra båtturer med honom, inte vet jag.
Kvinnan ifråga var ju mycket berest och hon måste ju ha stött på många underliga människor emellanåt så hon borde ju haft vett att undvika karlsloken. Men hon hade kanske nosat upp ett scoop, eller i vart fall en vinkling på sitt reportage som skulle gett henne mycket credd ibland tex journalistkollegor, SD-are, F!-väljare eller Södermalmsvänstern ?
Mytomaner brukar dock inte klara av att bygga ubåtar, eftersom de ljuger mest hela tiden, de blir extremt socialt isolerade, de flesta alltså. Och därför ofta också ekonomiskt isolerade.
Tragisk och onödig historia i viket fall som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?
Det är ju knappast vraket efter Titanic som ligger på 4 km djup man ska leta efter, eller hur ? Här är det så pass grunt att man lika gärna söka ifrån ytan. Ubåtar är långsamma och stora och klumpiga och i det här fallet helt olämpliga att söka med, sikten brukar tex vara dålig i Öresunds vattnet. Problemet är ju ofta att ytan är alltför stor.
Gissar att det här eftersöket kan ju ta tid, man minns ju eftersöket efter MH370 och då var det ju större föremål man letade efter och ändå inte fann något. Här är det istället mycket bättre sökförhållanden än i Indiska Oceanen men något som är mindre i storlek att leta efter.