2017-08-21, 17:17
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kommer vi få reda på. Men inte så fort polisen vet. De kommer nog göra väl avvägda uttanden. De kanske redan tror sig veta. Detta kommer ta tid. Vi får veta om och när de hittar Kim. Sen är det locket på en lång tid framöver.
Det är inte så säkert. PM kommer nog att justera sin berättelse ett antal gånger för att se till att han "vinner detta". Jag tror inte att vi någonsin kommer att få veta vad som faktiskt har hänt.
Citera
2017-08-21, 17:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag fattar mycket väl det du säger men delar inte din åsikt. För det är en åsikt att det är bäst att polisen "jobbar ifred". Redan ordvalet bär en åsikt, att allmänheten annars skulle störa polisen. Därför får polisen allt oftare jobba utan insyn.
Frågor från pressen får polisen arbeta mycket med ändå, det slutar inte ringa för att polisen är tyst.
Men den här diskussionen är OT och oss emellan leder den knappast någon vart.

Polisen kan inte jobba utan insyn då förundersökningsmaterialet blir offentligt vid åtal.
Citera
2017-08-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
synd att det inte finns så många "high hills" i Danmark, annars hade de ju hittat henne där enligt clarvoyanta Dimanka.

Man borde skicka hela gänget från "Det okända". De hade hittat henne på några timmar.
Citera
2017-08-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Om PM har dumpat kroppen till havs "vilket han nu tydligen har" så är det väl bättre om han dumpat kroppen med vikter så att den står fast på botten? Nu vet dom ju dessutom Ubåtens rutt som han tog den aktuella tiden.

Jag tänker om han slängt kroppen i vattnet utan vikter så kan den ju ha flutit iväg väldigt långt bort eller blivit söndertrasad av fartyg.

Hur som helst skulle bra gärna vilja veta hur "olyckan" gick till på ubåten som ledde till att han "begravde" kroppen i havet.

Kommer allmänheten få reda på hur det gick till när polisen vet? eller ger dom inte ut sån info?

Han kan mycket väl ha begravt kroppen i land också, även om antalet folktomma och obevakade hamnanläggningar som klarar av djupet på ubåten är begränsade. Då krävs det dock att det inte finns spår i navigationsutrustningen eller från Dansk eller Svensk radar eller mobilloggar för då är han körd.
Jag funderar fortfarande kring de trasiga trossarna som satt på båten som jag skrev om tidigare. Om det inte var dykarna som surrade fast dem så kan det ju tyda på att båten legat förtöjd eller för ankar någon gång under natten (då inga sådana trossar syns på de sista kända bilderna eller filmerna av båten).

Just att ubåten observerades gåendes i ostlig riktning vid midnatt över Drogden kan tyda på Saltholm men där finns bara en hamn och risken för upptäckt är inte obefintlig. Han kan ha lagt sig för ankar och transporterat kroppen iland med flytvästar eller dylikt men det är inte ett helt troligt scenario. Köpenhamnssidan är i princip utesluten i och med Kastrup (som är övervakat område) och likaså med broområdet. Antingen är kroppen dumpad norröver eller så har han gömt den någon annanstans. Att den skulle vara dumpad i Koge bukt där han sagt tror jag mindre på.
Citera
2017-08-21, 17:28
Medlem
Facebacks avatar
Kim kanske var nära satanistspåret och börja ställa lite sådana frågor något som triggade Madsen.
Citera
2017-08-21, 17:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Utan sluss behövs hydrauldomkrafter på många ton för att öppna luckan. Dykarsluss gör tryckutjämning för att ytterlucka skall gå öppna. Utan sluss => död om ingen hittar ubåten i tid och har hjälputrustning.

Tack. Vilken fruktansvärd död!
Citera
2017-08-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Polisen kan inte jobba utan insyn då förundersökningsmaterialet blir offentligt vid åtal.
Hon menade nog under förundersökningen.
Citera
2017-08-21, 17:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Massvis med inlägg om sökandet efter kroppen men inga som försöker sig på en analys av om och när kroppen var i ytläge. Många utgår dessutom ifrån att kroppen varit i ytläge hela tiden. Jag är definitivt ingen expert men kan med säkerhet säga att kroppen till en början sjunker till botten de första dagarna oavsett vikter som f.ö. är svåra att fästa. När och om den sen flyter upp p.g.a. att det bildas gaser är osäkert. I en svensk insjö med normalt bestånd av fisk och annat skulle nog kroppen flyta upp efter några dar och sen sjunka efter ytterligare en tid beroende årstid m.m. men i Öresund har jag ingen aning.

Finns det annat liv som kan ge sig på en relativt oförmultnad kropp och göra att gaserna släpps ut? Gör strömmarna att gaserna sipprar ut och gör att kroppen stannar på botten? Den högre salthalten ger förvisso en högre flytförmåga men inte särskilt mycket i Öresund.
Citera
2017-08-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det är inte så säkert. PM kommer nog att justera sin berättelse ett antal gånger för att se till att han "vinner detta". Jag tror inte att vi någonsin kommer att få veta vad som faktiskt har hänt.
Om polisen vet så får allmänheten veta. Men inte i brådrasket.
Citera
2017-08-21, 17:35
Medlem
Har kollat på sidan RML Spacelab på FB o jag ser att det är fler som kallar honom för psykopat, idiot m.m ..det har jag velat göra med hans kompis som blev intervjuad med hans bror. En dag så gjorde någon ett inlägg att "polisen" ville komma i kontakt med människor som åkt med ubåten tidigare. Denna man gjorde en skrattande smileys på det inlägget! Verkar som det är fler som är empatilösa o struntar helt i Kim Wall o hennes familj
Citera
2017-08-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
kan tyda på Saltholm men där finns bara en hamn och risken för upptäckt är inte obefintlig.
Kollade mina sjökort. Inte smart försöka gå in där med ubåten. Rännan in till hamn är bara 1,6 meter djup vid normalt vattenstånd. Runt rännan är det bara 0,6-1,6m. I hamnen 2 meter. Så det alternativet kan vi nog stryka.
Citera
2017-08-21, 17:37
Medlem
superkorvens avatar
Kan det vara så att PM trodde att ingen annan än KW själv visste att hon var ute med ubåten och när olyckan inträffade så var det säkrast att dumpa kroppen? Kan ju vara svårt att bevisa att det var en olycka. Han hade uppenbarligen ingen genomarbetad plan oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in