Citat:
Ursprungligen postat av
SCANIAvsVOLVO
Om PM har dumpat kroppen till havs "vilket han nu tydligen har" så är det väl bättre om han dumpat kroppen med vikter så att den står fast på botten? Nu vet dom ju dessutom Ubåtens rutt som han tog den aktuella tiden.
Jag tänker om han slängt kroppen i vattnet utan vikter så kan den ju ha flutit iväg väldigt långt bort eller blivit söndertrasad av fartyg.
Hur som helst skulle bra gärna vilja veta hur "olyckan" gick till på ubåten som ledde till att han "begravde" kroppen i havet.
Kommer allmänheten få reda på hur det gick till när polisen vet? eller ger dom inte ut sån info?
Han kan mycket väl ha begravt kroppen i land också, även om antalet folktomma och obevakade hamnanläggningar som klarar av djupet på ubåten är begränsade. Då krävs det dock att det inte finns spår i navigationsutrustningen eller från Dansk eller Svensk radar eller mobilloggar för då är han körd.
Jag funderar fortfarande kring de trasiga trossarna som satt på båten som jag skrev om tidigare. Om det inte var dykarna som surrade fast dem så kan det ju tyda på att båten legat förtöjd eller för ankar någon gång under natten (då inga sådana trossar syns på de sista kända bilderna eller filmerna av båten).
Just att ubåten observerades gåendes i ostlig riktning vid midnatt över Drogden kan tyda på Saltholm men där finns bara en hamn och risken för upptäckt är inte obefintlig. Han kan ha lagt sig för ankar och transporterat kroppen iland med flytvästar eller dylikt men det är inte ett helt troligt scenario. Köpenhamnssidan är i princip utesluten i och med Kastrup (som är övervakat område) och likaså med broområdet. Antingen är kroppen dumpad norröver eller så har han gömt den någon annanstans. Att den skulle vara dumpad i Koge bukt där han sagt tror jag mindre på.