2017-08-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De försvårande omständigheterna måste väl ha gällt själva olyckan? Hur han kunnat låta den ske ombord på hans skepp? Om det dessutom blir ett åtal för brott mot griftefriden, så är det ett separat brott.
Eftersom pressreleasen rör olycka till sjöss och sedan "begravning" av kroppen så tror jag de försvårande omständigheterna var just att kroppen dumpades. Inte själva olyckan. För PM har knappast givit en historia som innehåller "jag klippte till henne och då bröt hon nacken". Har han knuffat eller slagit henne så hon omkommit så har du tagit dig en bit från normal användning av ordet "olycka".
Citera
2017-08-21, 13:51
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Äsch vi sätter honom på en raket, ingen lär sakna honom med tanke på det han gjort.
Får mig att tänka på låten one-way ticket to the moon.
Han kan bli den första Mars människan också för min del, så får vi se hur länge han klarar sig.

Kanske kan ge honom dödsstraff, då kommer han ju till himmelen å blir viktlös i tid å evighet, eller kanske han hamnar i helvettet.
Citera
2017-08-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Även press o media har ett ansvar i detta. De har under årtionden, givetvis med glimten i ögat, upphöjt en lågbegåvad o psykiskt sjuk man med positiva epitel såsom; forskar, ingenjör uppfinnare etc. Finns inget nydanande eller genialiskt med PM's verksamhet överhuvudtaget. Det enda han åtkommit är att dödat en ung frisk kvinna!

Om de inte haft tur tidigare, så kunde många fler ha fått sätta livet till. Ubåten är en dödsfälla, full av dåligt designade system utan redundans.
Tycker inte du är snäll att använda ordet "psykiskt sjuk". Man kan vara egen utan att vara psyksjuk. Rätt mycket som får vårt samhälle att fungera är resultatet av personer som är udda. Däremot är givetvis inte alla udda automatiskt till gagn för samhället.

Men PM:s bravader har varit till glädje för en väldans massa människor, och ingen domstol har kommit fram till att han faktiskt medvetet har dödat någon människa.
Citera
2017-08-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorsac
Lutar alltmer åt att han mördade henne. Han ändrar versioner för ofta. Enligt Madsen så ska det alltså ha skett två olyckor en där hon dog i en " olycka ", därefter ska han alltså ha " begravt " henne till sjöss? (Med andra ord dumpat en kropp). Varför gjorde han det om han inte behövde dölja något? Typ märken/bevis på liket. Den andra olyckan var ju inte någon olycka när Ubåten sjönk heller. En medveten handling. Två lögner hittills. " Det måste ju ha hänt någonting mellan dem på den där båten och inträffat ett icke planerat våldsbrott med dödlig utgång. Det sannolika är att han har dumpat kroppen, säger kriminologprofessorn Leif GW Persson. ". Jag bor själv i södra Sverige och följer detta med spänning.
Hur många gånger har han ändrat version?
Polisen har fortfarande bara informerat om att han ändrat sig en gång.
Citera
2017-08-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Dricker du mycket pucko? Läs mitt korta inlägg igen.
Så slutsatsen blir alltså att endast om han läser upp en text du skrivit kommer du att acceptera att han sagt "sanningen"... Då vet vi.
Citera
2017-08-21, 13:57
Medlem
Vad skulle det kunna vara för olycka? Jag kan bara tänka mig att hon skulle ha ramlat.
För även om journalister är, och ska vara, nyfikna, så tror jag knappast att hon var så dum att hon gick nära roterande eller strömförande saker.

Eller var hon sån att hon gärna började pilla på okända maskiner? Det brukar tjejer sällan vara. I så fall kör man bärgningbil eller nåt, och jobbar inte som journalist.

Personligen tror jag inte att det var en olycka, men jag undrar vad det skulle kunna vara om det verkligen var det.
Citera
2017-08-21, 13:59
Medlem
Frågan har väl ställts flera gånger antar jag redan, men ändå;

Vad fan begraver idioten journalisten på egen hand för, istället för att åka i land med hennes döda kropp och tillkalla räddningstjänst och polis, om det nu skett en olycka som vållat hennes liv?

Idioten har helt enkelt mördat henne. Men varför? Fick han inte knulla henne? Var hon på väg att avslöja något om tekniktönten?
Citera
2017-08-21, 13:59
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det en olycka så dumpar man inte kroppen i havet och håller tyst. Han verkar inte haft några planer heller att någonsin berätta? Han ljög ju också och sa att han hade lämnat henne.

Jag tolkar det som han har dödat henne och han vill att kroppen ska vara i så dåligt skick (om polisen hittar den) att man inte kan lagföra honom.

Det är nog inte så svart eller vitt...
Citera
2017-08-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Till att börja med så skulle han inte ljugit om att ha släppt av kvinnan. Han skulle inte inlett med att på radio prata om att alla var vid god hälsa men att de hade haft tekniska problem.

En berättelse som skulle varit trovärdig (om han inte med vett och vilje dödat kvinnan, vilket jag dock tror att han gjort) hade varit att de fått ett elektriskt haveri eller brand ombord vid 22-tiden. Båten har drivit söderut med strömmarna under natten utan möjlighet att kontakta land (vilket i sig är svårt då båda hade mobiler och det fanns radio, det kan gå att skarva med elfel/kortslutning).
PM skulle uppgivit vid första kontakten via radio på morgonen att kvinnan försökt simma iland och att han inte sett henne sedan dess. Inte ljugit och sänkt båten när han blev konfronterad.

Det nuvarande händelseförloppet är istället att KW skulle åkt en kortare tur med båten. Någon gång mellan 20:30 och midnatt har ett brott begåtts (minst att kvinnan kvarhållits mot sin vilja då färden inte var planerad längre än så). Båten försvinner och är borta fram till 10:30 på morgonen.
PM som blir kontaktad via radio och upptäckt av en hkp långt söder om båtens senast kända position kommer med märkliga uttalanden om tekniska fel och ljuger om att han släppt av kvinnan. Sänker båten med vilje när spelet är slut och helikopter och båtar som närmar sig (efter att tidigare ha sagt över radio att han ämnar ta båten tillbaka till hamn) och påstår dessutom att han inte har någon telefon (vilket han hade kvällen innan). Sen ändrar han sin berättelse och påstår att hon förolyckats genom en olycka och att han begravt henne till havs i Kogebukten (vilket fortfarande är flera timmar från den tid och plats då han egentligen borde släppt av henne och inom vilken tidsrymd en ren "olycka" skulle ha kunnat vara möjlig utan att blanda in brott i det hela).

Du pratar nu om PM:s första historia. Men i detta fall pratar vi om den andra varianten som PM berättat för polisen - om den är sann eller ej. Och vad den skulle ha behövt innehålla för att betraktas som sann. Dvs den variant vi inte ens har fått höra, mer än just den lilla delmängden att han påstår det skett en olycka och att han dumpat kroppen. Det blir ju rätt svårt att påstå att historia nummer två är lögn om vi inte får höra den i sin helhet. Samt får veta vilken bevisning det finns som stödjer och/eller motbevisar den.

Vi vet inte ens hur PM ställer sig till sänkningen av ubåten i hans andra version av händelseförloppet.
Citera
2017-08-21, 14:03
Medlem
Svaagdrickas avatar
Finns det någon anledning att kolla var Madsen befann sig när Emelie Meng försvann?
Citera
2017-08-21, 14:04
Medlem
Ubåten hade renoverats och detta var jungfrufärden. Visste man och Pm hur den i praktiken skulle bete sig i vattnet? Hade man testkört den innan?
Citera
2017-08-21, 14:05
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Vad skulle det kunna vara för olycka? Jag kan bara tänka mig att hon skulle ha ramlat.
För även om journalister är, och ska vara, nyfikna, så tror jag knappast att hon var så dum att hon gick nära roterande eller strömförande saker.

Eller var hon sån att hon gärna började pilla på okända maskiner? Det brukar tjejer sällan vara. I så fall kör man bärgningbil eller nåt, och jobbar inte som journalist.

Personligen tror jag inte att det var en olycka, men jag undrar vad det skulle kunna vara om det verkligen var det.

Jag tror heller inte på olycksteorin, fast man vet ju inte. En förnuftig människa hade ju tillkallat sjöräddning så hon kom iland å de anhöriga får ge henne en begravning, sen att han medvetet sänker ubåten, Nää olycka, jag köper inte den versionen men visst jag kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in