2017-08-21, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2017/08/madsen.jpg

Det här inte någon jag skulle hoppa in i en ubåt med liksom, herregud

Notera att han inte har något ärr/sår på nästippen där, som han hade när han kom iland...
Citera
2017-08-21, 13:32
Medlem
Den danska flaggan och stången är borta när ubåten hissas upp.
Kanske är det mordvapnet.
http://editorialtools.aftonbladet.se/ubatsmysteriet/
Senast redigerad av oolala2 2017-08-21 kl. 13:35.
Citera
2017-08-21, 13:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, han berättade nog om olyckan rätt så omgående på fredagen men polisen valde, enligt egen utsago, att gå ut med förklaringen att hon satts iland trots att de hade två berättelser.

Jo, det förefaller så jo...

Men vad är motivet (ifrån polisen) i att hålla det tyst i över en vecka, även att Kim var död ?
Citera
2017-08-21, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Ja det i sig är också skumt, han kan nog glömma sin rymdfärd på ett X antal år.

Äsch vi sätter honom på en raket, ingen lär sakna honom med tanke på det han gjort.
Får mig att tänka på låten one-way ticket to the moon.
Han kan bli den första Mars människan också för min del, så får vi se hur länge han klarar sig.
Citera
2017-08-21, 13:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Men vad är motivet (ifrån polisen) i att hålla det tyst i över en vecka, även att Kim var död ?
Jag tror de hoppades att kunna hitta henne för att verifiera berättelsen.
Sen hade de ju funderingar kring Madsen och hans "kriminella drama" inledningsvis.
Citera
2017-08-21, 13:38
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

I så fall skulle dom ju inte lagt ner pengar och resurser på att fortsätta söka till havs så sent som i går söndagen den 21/8.
På den svenska sidan när hon eventuellt ligger i kåge bugt.
Senast redigerad av scip 2017-08-21 kl. 13:41.
Citera
2017-08-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det en olycka så dumpar man inte kroppen i havet och håller tyst. Han verkar inte haft några planer heller att någonsin berätta? Han ljög ju också och sa att han hade lämnat henne.

Jag tolkar det som han har dödat henne och han vill att kroppen ska vara i så dåligt skick (om polisen hittar den) att man inte kan lagföra honom.

Han ändrade ju historien på bara några timmar när man hade lyckta dörrar i häktningsförhandlingen ju. Där och då berättade han att det var en olycka. Det är ju bara det att det rått förundersökningssekretess och att det är först nu man lättat på förlåten.
Citera
2017-08-21, 13:40
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Det har inte hänt någon olycka.

Han har haft ihjäl henne och försökt ljuga sig ur det. På ett väldigt ogenomtänkt vis.

Samma nu, "jag begravde henne till sjöss". Jojo, så att havet tar hand om spåren på henne efter vad än nu han gjorde.

Det är inte rationellt att dels inte påkalla hjälp vid en olycka, ljuga om det och dumpa kroppen efter.

Mannen är sjuk. Och den tjejen gick ett grymt öde till mötes.

Jag undrar fortfarande, kunde han verkligen gå ut med ubåten själv, eller var det ett tillfälle i akt p.g.a. en lovande artikel om hans ego?
Citera
2017-08-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag vet inte. Jag har inte åkt ubåt men kan inte 5m/s bli ganska besvärligt om man håller sig vid ytan, för en ubåt?
Flera youtubeklipp visar att ubåten är vinglig när den är vid ytan. Och det är ju ett förväntat beteende också eftersom denna ubåt inte är optimerad för användning på ytan. Vissa ubåtar optimeras just för att kunna köra fort och effektivt på ytan för att de hur som helst har för dålig prestanda för att kunna korsa världshav i undervattensläge. Gamla ubåtar från andra världskriget hade skrov som undertill påminde mycket om vanliga fartyg just för att de normalt behövde hantera långa tranportsträckor på ytan.

Denna är byggd lite mer som en droppformad, nukleärt framdriven, ubåt som kan hålla sig månader under ytan och där fokus då inte är ytläge.

För övrigt kul länk för folk som får en plötslig lust att börja designa ubåtar själv (men den fokuserar inte på vk2-designer):
https://www.ntnu.edu/documents/20587845/1266707380/2015Trondheim_SubmarineDesignLight.pdf/22f74d37-6af6-408f-8cf0-d055f7e23d4c
Citera
2017-08-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Hoppas de hittar kroppen. Annars kan han nog inte dömas för dråp
.
Jag tror att han ville dumpa kroppen för att det finns åverkan från våld och/eller våldtäkt på den.
Behövs inte att få honom fällt för dråp. Den kategorisering han just nu är häktad under tillåter väl upp till 8 års fängelse, om jag minns rätt.
Citera
2017-08-21, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur vet hans bror hur PM reagerar om någon dör på hans ubåt? Har det hänt tidigare?

Jag lägger ingen värdering i broderns ord bara konstaterar att PM enligt sin bror är lugn i pressade situationer och bemöter dem med lugn. Lika lite värdering lägger jag i besvikna kollegor som i media uttalat att PM är si eller så. Dock kan vi konstatera att det är enorma ytterligheter personerna emellan som uttalat sig.

"Har det hänt tidigare?" Bimbo fråga som egentligen har som syfte att vara ironisk retorisk men jag väljer ändå att svara ändå. PMs andra "sänkta" u-båt skall undersökas i och med det som hänt och det är inget som är gratis så något är man nyfiken på.
Citera
2017-08-21, 13:48
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Det fanns ju även en 400 volts generator i ubåten men varför skulle hon gå in i maskinrummet och röra vid den elektriska utrustningen?

Min tanke är att Madsen skickat henne att göra något i maskinrummet. Jag har sett nåt Youtube klipp där han skickar besökare att hjälpa till i maskinrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in