2017-08-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Om tjejen råkat ut för en olycka, inte f-n dumpar man kroppen i havet då, utan ror snarast båten iland och berättar sanningen. Mord/dråp utan någon som helst tvekan. Over and out!
Man ror ej en ubåt?
Citera
2017-08-21, 12:41
Medlem
wwrs avatar
Trots att han är ubåtsbyggare kunde han alltså inte komma på något sätt att sänka båten som polisen hade köpt som "misstag eller olycka"?

(Fast att han är skyldig och sänkt den med vilja, verkar ju rimligt.)
Senast redigerad av wwr 2017-08-21 kl. 12:46.
Citera
2017-08-21, 12:43
Medlem
Hade hon inte en mobil med sig? var fanns den, i hennes ficka? på ubåten? Kunde de inte försöka spåra den, när pojkvännen liksom började misstänka något, hitta iphone funktionen? tänk om hon har spelat in vad de pratade om etc.

Kan inte polisen se någonstans i deras mejl-växling om de hade kommit överens om att sänka ubåten? sen, varför var hon på ubåten? kunde hon inte ha intervjuat honom på ett fik eller restaurang?

Det är så tråkigt det här, så synd om hennes familj, men samtidigt, som journalist borde hon ha kunnat förutspå allt som kan bli fel. Man går inte ombord på någon okänd mans ubåt och gör en intervju, inte på en gång iaf.

Känns som ett sånt där fall som kommer bli en tragisk podcast, "ubåtsmordet". usch
Citera
2017-08-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Varför skulle han ha dumpat henne och påstått att han lämnat av henne vid en restaurang om det var en olycka? En som är oskyldig agerar inte på ett sådant sätt. För mig är det uppenbart att han har tagit hennes liv!

Kan dock vara som så att han inte tänkt döda henne och att det på så sätt var en olycka.

Att han är skyldig till drop ser jag som sannolikt och vållande som möjligt.
Kan va så att han lämnat av henne och sen kom henns kille och hätmade upp henne och skjöt henne och sen åkte uiväg och kim låg då där död och då hämtade madsen henne och la henne i vattnet
Citera
2017-08-21, 12:46
Medlem
Fy 17, jag visste att det handlade om en psykopat!! Tror verkligen inte et har varit en olycka...psykopater ser människor som ting o då är det lätt för honom att kasta henne i vattnet o sen när hans båt är på botten, så gör han tummen upp o säger att allt är ok. Skulle inte förvåna mig om hon ligger på botten med tyngder , för han vill vinna tid, så kroppen förstörs ännu mer, så orsaken inte år att fastställas Nu hoppas jag att han kommer att få ett långt straff!! Så empatilös han är...kan bara tänka på sig själv o inte en känsla för de anhöriga. Tvi vale
Citera
2017-08-21, 12:48
Medlem
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2017/08/madsen.jpg

Det här inte någon jag skulle hoppa in i en ubåt med liksom, herregud
Citera
2017-08-21, 12:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Spännande!
Sexmord eller halkat och trillat ner från tornet?
Just nu kan det vara vilket som...
Svaret o sanningen tror jag aldrig vi får veta om inte kvinnan återfinns.
Citera
2017-08-21, 12:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Hade hon inte en mobil med sig? var fanns den, i hennes ficka? på ubåten? Kunde de inte försöka spåra den, när pojkvännen liksom började misstänka något, hitta iphone funktionen? tänk om hon har spelat in vad de pratade om etc.

Kan inte polisen se någonstans i deras mejl-växling om de hade kommit överens om att sänka ubåten? sen, varför var hon på ubåten? kunde hon inte ha intervjuat honom på ett fik eller restaurang?

Det är så tråkigt det här, så synd om hennes familj, men samtidigt, som journalist borde hon ha kunnat förutspå allt som kan bli fel. Man går inte ombord på någon okänd mans ubåt och gör en intervju, inte på en gång iaf.

Känns som ett sånt där fall som kommer bli en tragisk podcast, "ubåtsmordet". usch

"... iklädd blus och kjol på ubåtsuppdrag, glatt flinande när PM nästan lägger armarna om henne i tornet, speciaiserad på journalistik om bl.a. sexuella identiteter."
(klassisk diskussion)

Fast självklart är det PMs fel till 100% om "sex-scenariot" är riktigt. Men det gäller ändå att ta hand om sig själv. Det omdömet måste en frilansande journalist ha. Att ha rätt hjälper inte KW nu. (Ungefär som att säga att terrorister är idioter som använder sjuka metoder. Det är rätt i sig. Men man måste också göra allt för att undvika att bli attackerad av sjuka idioter.)
Senast redigerad av wwr 2017-08-21 kl. 13:04.
Citera
2017-08-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Om tjejen råkat ut för en olycka, inte f-n dumpar man kroppen i havet då, utan ror snarast båten iland och berättar sanningen. Mord/dråp utan någon som helst tvekan. Over and out!

Jaja, man oroar sig knappast för att man ska åka dit och handlar i panik. Men gör ngt man tror är smart för att undvika att bli anklagad.
Citera
2017-08-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, man sökte av mest med flyg, så var det ja, men bedrevs det dykningar i och omkring stället där han sänkte båten? Det har jag inte sett uppgifter om .
Ja, räddningsdykarna kunde dock inte komma in i själva ubåten och mörker gjorde att man inte kunde fortsätta insatserna. Det beslutades att man skulle bärga båten. Man hade under dykoperationerna hjälp av KDMs militära dykare utöver de övriga dykresurserna.
Citera
2017-08-21, 12:57
Medlem
En märklig detalj är ju att polisen alltså hållit inne med uppgiften om att hon var död i 9 dygn, även för närmast anhöriga!
De har ju gått ut i media och vädjat om hjälp att hitta henne, och de har hoppats att hon skall vara vid liv.
Om de visste att hon bragts om livet kändes ju det lite märkligt.

Det måste ju vara väldigt speciella omständigheter som gör att de kan hålla inne med en sån uppgift för anhöriga.
Citera
2017-08-21, 12:57
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2017/08/madsen.jpg

Det här inte någon jag skulle hoppa in i en ubåt med liksom, herregud
En helt jävla vanlig man? Seriöst, sluta projicera ditt jävla mähä...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in