2017-08-21, 10:57
Avstängd
konstapels avatar
Madsens senaste påstående är såklart på inrådan av advokaten. Kan inte åklagaren motbevisa hans uppgifter så blir det "bara" brott mot griftesfriden och inte dråp eller mord.
Citera
2017-08-21, 11:01
Medlem
Dricksglas55s avatar
Olycka my ass!!!

Händer det en olycka så meddelar man polisen, inte hittar på story om att hon gått i land och låtsas som att det regnar. Även om det finns massa troll i tråden som absolut vägrar inse att hon vad JAG TROR blivit våldtagen, mördad och dumpad. Inte krångligare än så.

Vila i frid Kim.
Citera
2017-08-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Utgångsläget i den första häktningen är att brottet är ett oaktsamhetsbrott vilket betyder att allt PM sagt pekar på en olycka orsakad av t ex risktagande från PMs sida eller på att han på annat vis varit ouppmärksam så det vållat KWs död. Folk i tråden tänker redan utifrån att det är et våldsbrott med uppsåt och därför ser man sönderslagen navigator och sänkning av u-båt som ett bevis på att han kommer fällas för mord/dråp.

Den andra häktningen kommer ge mer släpps han, kommer misstankegraden att höjas eller ändrar man brottsrubricering pga mer information från undersökningen gett mer resultat är väl huvudfrågan innan man svävar iväg och redan sitter i huvudförhandling för mord.

Vet någon hur länge PM satt i förhör bakom lykta dörrar vid häktesförhandlingen?

Bra summerat! Jag har ingen aning om längden på häktesförhandlingarna.
Citera
2017-08-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om han har kört denna "story" till polisen (möjligt), så vore ju hans möjligheter goda att visa detta om han hade behållit Kim`s kropp, samt inte sänka sin Ubåt.

Han har ju försvårat för sig själv något enormt, om detta är vad som skedde.
Visst är det så. Det är riktigt dumt att dumpa kroppen. Men vi vet ju inte exakt hur PM mådde med adrenalin upp över öronen. Jag har en gång hjälpt en person som var totalt borta av chock. Personen vet var hon bor men börjar ändå gå i rakt motsatt riktning och tittar förvånat när jag pekar och frågar - och vi pratar en människa som inte har slagit i huvudet utan bara råkat vara med om en otäck situation.

Jag har stött på flera personer som nästan krockat, och varit så skakiga att de omöjligt kunde stå.

Räddsla och chock kan ställa till det rejält.
Citera
2017-08-21, 11:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Madsens senaste påstående är såklart på inrådan av advokaten. Kan inte åklagaren motbevisa hans uppgifter så blir det "bara" brott mot griftesfriden och inte dråp eller mord.
Enligt tidningarna verkar det inte vara hans senaste uttalande utan istället polisen som nu går ut med info om vad han sa vid häktningen.
Citera
2017-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Olycka? Skitsnack!
Vad skulle det vara som ledde till döden?
Begravt? Kanske är en översättnigsmiss från danska för begravning på svenska är en ceremoni.
Citat:
”Sigtede har til politiet og i retten forklaret, at der er sket en ulykke ombord på ubåden, som har medført Kim Walls død, og at han efterfølgende har begravet hende til søs på et ikke nærmere defineret sted i Køge Bugt.
http://www.mynewsdesk.com/dk/koebenhavns-politi/pressreleases/ulykke-ombord-paa-ubaaden-2114877
Citera
2017-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Olycka my ass!!!

Händer det en olycka så meddelar man polisen, inte hittar på story om att hon gått i land och låtsas som att det regnar. Även om det finns massa troll i tråden som absolut vägrar inse att hon vad JAG TROR blivit våldtagen, mördad och dumpad. Inte krångligare än så.

Vila i frid Kim.

Jag tror väl ungefär som du, det finns väldigt mycket försvårande omständigheter som pekar mot PM, han borde kunna bli dömd på indicier.
Citera
2017-08-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Dumheter, de inledande lögnerna gör att han inte är trovärdig och de nya lögnerna är en efterkonstruktion.

Han ska berätta sanningen, vilket han misslyckats med hittills.

Du framstår mer som ett troll.
Du misslyckades alltså. Du kunde inte berätta vilken "sanning" han borde berätta för att just du skall acceptera det som sanning.
Citera
2017-08-21, 11:05
Medlem
Overminds avatar
Jag köper det inte att han var ute för att ha sex med henne. Han kan köpa horor. Om han inte är sjuk i skallen och går bara igång på att döda den han sätter på. Han tänder på våldet. Hoppas sanningen kommer fram hur det hela gick till.
Citera
2017-08-21, 11:08
Medlem
Så har familjen åtminstone fått beskedet.

Begravning till sjöss låter som hon är sänkt med tyngder. Det blir så klart inte lätt att hitta även om PM nu verkar vara samarbetsvillig?

Men mycket märkligt beteende.
Citera
2017-08-21, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Svårt att säga då vi inte vet hur många dödliga olyckor det skett på privata ubåtar.
Kan väl liknas vid en bilförare som kör på någon och i chock/panik kör därifrån.

Teorin om att det varit en olycka och att PM drabbats av panik har funnits länge här och det har varit den teorin jag personligen ansett vara mest trolig.
Panik > rädsla för att bli misstänkt och dömd för mord > grubblar några timmar och kommer fram till att det bästa alternativet är att göra sig av med kroppen och säga att man lämnat av henne kvällen innan > sänka båten och skylla på tankarna.

Antalet olyckor på u-båtar är irrelevant det som gäller är att PM slängt KW överbord. PMs bror har öppet i media vittnat om PMs lugn i svåra situationer.
Citera
2017-08-21, 11:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Visst är det så. Det är riktigt dumt att dumpa kroppen. Men vi vet ju inte exakt hur PM mådde med adrenalin upp över öronen. Jag har en gång hjälpt en person som var totalt borta av chock. Personen vet var hon bor men börjar ändå gå i rakt motsatt riktning och tittar förvånat när jag pekar och frågar - och vi pratar en människa som inte har slagit i huvudet utan bara råkat vara med om en otäck situation.

Jag har stött på flera personer som nästan krockat, och varit så skakiga att de omöjligt kunde stå.

Räddsla och chock kan ställa till det rejält.

Chocken bör nog ha släppt tills dess, då han är vid den tidpunkten bestämmer sig att sänka Ubåten på morgonen. Antar att han vid denna tidspunkt tänker : in for a penny, in for a pound

Men då har han korsat en viktigt gräns..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in