2017-08-21, 10:39
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Tror helt enkelt att de är en fruktansvärd tragisk olyckshändelse. K har kanske trillat och slagit i huvudet när båten krängt till. P har sedan handlat idiotiskt i ren panik. - Även om han kontaktat polis osv och kroppen varit kvar, så är det ju svårt att bevisa att det var en olyckshändelse när det inte finns vitten.

Tror inte att en sån äventyrsmänniska och uppfinnare vill kasta bort sitt liv genom att medvetet mörda någon, dessutom på sättet som var omöjligt att klara sig fri ifrån...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Som sagt åka ubåt/stridsvagn utan hjälm /huvudskydd går oftast bra men blir färden guppig/krängande
så kan man krossa skallen tom. om du är fastspännd.
Aaa, det är stora möjligheter för olycka, men det som talar emot är att PMs agerande. Trodde han verkligen att han skulle komma undan helt från misstankar bara med sin "jag släppte av henne i hamnen"-story? Hade det varit en olycka hade inte kroppen eller ubåten bekräftat hans story, nu tog han till åtgärder för att möjligen dölja vad som hände... Men, står han fast vid sin story verkar det svårt att motbevisa i dagsläget också, svårt det här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Ja om han får det till en olycka så blir griftefrid aktuellt. Men vem dumpar en kvinna till sjöss som förolyckats på sin u-båt? Det tyder mera på dråp eller mord i så fall och gissningsvis ändras rubriceringen snarast för att få tillgång till mer resurser som man får vid grövre brottslighet än som vid oaktsamhetsbrott.

Svårt att säga då vi inte vet hur många dödliga olyckor det skett på privata ubåtar.
Kan väl liknas vid en bilförare som kör på någon och i chock/panik kör därifrån.

Teorin om att det varit en olycka och att PM drabbats av panik har funnits länge här och det har varit den teorin jag personligen ansett vara mest trolig.
Panik > rädsla för att bli misstänkt och dömd för mord > grubblar några timmar och kommer fram till att det bästa alternativet är att göra sig av med kroppen och säga att man lämnat av henne kvällen innan > sänka båten och skylla på tankarna.
Citera
2017-08-21, 10:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Som sagt åka ubåt/stridsvagn utan hjälm /huvudskydd går oftast bra men blir färden guppig/krängande
så kan man krossa skallen tom. om du är fastspännd.

Om han har kört denna "story" till polisen (möjligt), så vore ju hans möjligheter goda att visa detta om han hade behållit Kim`s kropp, samt inte sänka sin Ubåt.

Han har ju försvårat för sig själv något enormt, om detta är vad som skedde.
Citera
2017-08-21, 10:42
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
"Det var en olycka, och jag 'begravde' henne till sjöss"

Släppte av henne vid kajen cirka 22:30, nej förresten, jag gjorde ju inte det.

Det skedde en olycka och jag är ju lite excentrisk så istället för att direkt slå
larm konstaterade jag henne död och begravde henne sedan.

Ja, sen fick jag ju fel på ubåten när räddningtjänsten dök upp dagen efter.

Jävla tur att de kom precis när den sjönk! Kim Wall hade jag helt glömt bort,
men ledsen var jag för att min ubåt sjönk, det var det första jag sa när jag
kom i land.

Jävla mördare, hoppas att ditt straff blir kännbart.
Citera
Medlem
Även om det var en olycka så förtjänar Madsen att behandlas som en mördare, med tanke på hur han har agerat.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Då kanske han kommer att hävda strypsex (känsligt för familjen) som ett försök att komma ifrån vanlig strypning? Vem vet, kanske hade de tänkt ha världens kick där nere på botten, med sex och knark som boost...
Aldrig hon!
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Olycka? Skitsnack!
Vad skulle det vara som ledde till döden?
Begravt? Kanske är en översättnigsmiss från danska för begravning på svenska är en ceremoni.
Citera
2017-08-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då kan man anta :

1) Detta erkännande kom igår..
2) Peter säger att han har dumpat kroppen, utan vikter. För annars skulle de ju dyka på ett mycket specifikt ställe.
Punkt 2 förutsätter ju att PM valde att notera exakta positionen var han sänkte henne. Det förutsätter en del av hans rationella tänkande. Stor chans att han, om han tänkt rationellt, skulle kommmit på att det varit bättre att direkt kontakta sjöräddningen än att sänka kroppen.

Det vanliga problemet är ju att vi inte vet om det fanns bevis i ubåt, på kropp eller kläder som skulle kunna motbevisa olycka. Så vi vet inte on sänkning av kropp "bara" var panik, eller att han det var olycka men han ville låtsas att hon var avsläppt eller om det fanns graverande spår som skulle ge mååånga år i fängelse.
Citera
2017-08-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och en realstisk olycka där personen dör och PM inte får en skråma?
Tror han blivit konfronterad med dna-fynd och var tvungen att ändra sig.
Och om han bara slängt i kroppen tar det väl inte 12 timmar?
Nej han har sänkt henne men vill att dom letar på fel ställe.
Hon blev antagligen helt hysterisk när han mot överenskommelse ändå gick ner i u läge.
Hon har blivit våldsam och olycka har uppstått i båten.
Det är jäkligt trångt i sån här burk..och att hon slagit huvudet i nånting när han försökt lugna henne.
Han har gått panik och dumpat henne överbord

och sedan sänkt u båten för saltvatten ska skölja bort blod och andra spår.
Case closed.
Citera
2017-08-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Så för att vara mer konkret: Exakt vad tycker du att han skulle säga som skulle få just dig att inte påstå att han ljuger igen? Kanske borde PM rent av ljuga och påstå att han gjort någonting han inte gjort bara för att kunna matcha vad du hoppas/tror att han gjort? Exakt vad anser du är sanningen?

Dumheter, de inledande lögnerna gör att han inte är trovärdig och de nya lögnerna är en efterkonstruktion.

Han ska berätta sanningen, vilket han misslyckats med hittills.

Du framstår mer som ett troll.
Citera
2017-08-21, 10:45
Medlem
dialektikers avatar
Jag sa ju det. I mina senaste analyser, att hon dog i en olycka (och att han fått panik). Det första jag nämnde, för länge sen, var att hon kunnat ramla om det var lite stormigt, för ubåtar kan bli rätt odrägliga om det är lite stormigt. Har dock inte fått någon kommentar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in