2017-08-20, 23:20
Medlem
Stå Upp För Sverige för drygt 2 timmar sen
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilken Facebookgrupp och i vilken tråd postades den informationen?
Citera
2017-08-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Va faan? Till den 31:a Nu böjar det spåra ur riktigt ordentligt.
Detta kan ju inte få passera utan att några ansvariga politiker sätts på samma plan som "flygtingmännen" till Afghanistan.

Jag tror att regeringen (eller de som gett förlängt tillstånd) vill trötta ut ockupanterna. Det blir kallare för varje dag och höstregnen börjar falla. Det blir trist i längden att sitta på en stentrappa.
Citera
2017-08-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Finns en del i Sverige som vill hjälpa dessa illegala invandrare...följande inlägg är från Facebook samt LinkedIn (har just nu svårt att länka till en av dessa sajter och har därför just nu kopierat och klistrat in texten);

"Hej alla ensamkommande som finns på Medborgarplatsen! Jag är psykolog och har tystnadsplikt. 24/8 erbjuder jag kostnadsfritt en kort psykologisk konsultation/samtal på cirka en timme. Lokalen är nära Medborgarplatsen. Samtalet kan handla om något du själv vill prata om eller om hur du kan komma i kontakt med dina egna styrkor under den här svåra tiden. Det här sista kan jag också erbjuda i grupp om det är några som vill komma tillsammans.
Jag kan tyvärr inte ert språk (jag själv har spanska som modersmål) men kan försöka hitta en tolk för er som vill ha en.
Anmäl ditt intresse till l*r*a *****@.......
"
Hur kommer det sig att det är så många kvinnor som slår på trumman för alla ensamkommande baaarn/ungdomar/män!?

Undrar hur många sk "ensamkommande" som har datorer, paddor etc och har konton på FB och/eller LinkedIn och kan läsa detta?

När kommer Polisen arrestera alla dessa illegala invandrare som sitter och ockuperar svensk mark, sätta dem i förvar och sen flyga dem till sina hemländer? Eller kommer de alla få svenskt medborgarskap, gå före i bostadskö alt få en villa, få gratis tandvård, soc bidrag etc mm....?? Kommer våra folkvalda politiker ur DÖ-regimen att vika sig och låta dem alla få svenskt medborgarskap..och vilka signaler skickar detta isf ut till världen? Die dumme Schweden? Eller oj vilken generös stormakt?

Kvinnor tenderar att vara mer styrda av sina känslor. Dessutom är det inte direkt kvinnoyrken som de här männen konkurrerar om i framtiden.

Spyr annars på opportunister som försöker tjäna PR-poäng/pengar på godheten. Så sjukt hur det blivit.
Citera
2017-08-20, 23:36
Medlem
Den här aktionen (strejk kan den inte kallas eftersom de inte lägger ner någon verksamhet och demonstration är inte heller relevant) drar ju massor av polisresurser.

I ett läge där vi kan ha 4 skjutningar om dagen och polisen inte hinner med att utreda.

Det är då orimligt att ge demonstrationstillstånd i flera veckor. Jag tror inte det har skett någon gång tidigare överhuvudtaget.

En demonstration ska ge deltagare möjlighet att framföra sina uppfattningar. Det kan man göra på en timme eller två. Sen är det klart, och demonstrationen bör upphöra.
Citera
2017-08-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Afghanistan är i första hand en misär för alla afghanska kvinnor som tvingas leva under strikta religiösa regler.
Sveriges bidrag till dessa kvinnor är att hjälpa.... männen.

+1000

Varför begriper inte svenska nyfeminister denna enkla sanning?
Citera
2017-08-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Den här aktionen (strejk kan den inte kallas eftersom de inte lägger ner någon verksamhet och demonstration är inte heller relevant) drar ju massor av polisresurser.

I ett läge där vi kan ha 4 skjutningar om dagen och polisen inte hinner med att utreda.

Det är då orimligt att ge demonstrationstillstånd i flera veckor. Jag tror inte det har skett någon gång tidigare överhuvudtaget.

En demonstration ska ge deltagare möjlighet att framföra sina uppfattningar. Det kan man göra på en timme eller två. Sen är det klart, och demonstrationen bör upphöra.

Stämmer helt, men slöddret har ganska säkert informell uppbackning från stadshuset och dess byråkrati (i den grupp som regerar huvudstaden ingår både mp och FI). Polisen i en stad utmanar nog inte den politiska ledningen i första taget, särskilt inte om priset blir att tvinga iväg en grupp "försvarslösa baaaaarn" till kontroll och ev utvisning, med bruk av visst våld, samt att sedan få schavottera i PK-media för att man följt lagen.
Citera
2017-08-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Ja, men som du kanske vet om så går tiden, folk åldras, även om de är afghaner.

Många av dem var med säkerhet mellan 20 och 30 år gamla redan när de reste in i Europa.
Citera
2017-08-21, 00:24
Medlem
Citat:
Har du varit nere vid medborgarplatsen?
Om du vart där borde du.sett att ca 40% av de strejkande ä kvinnor..
Ja, det är deras nya mammor som dom ligger med om nätterna. Det var ingen direkt nyhet du förmedlade i den kommentaren.
Citera
2017-08-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ja, men som du kanske vet om så går tiden, folk åldras, även om de är afghaner.
Det gick undan och från att ha varit barn blev dom gamla rynkiga gubbar på kort tid. Håriga, fula och inavlade.
Citera
2017-08-21, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det vore förträffligt, om migranter, som uppehåller sig illegalt i landet, var skrudade i tröjor med det budskapet!

Ja, det vore det. Inte ens den mest inskränkta Flashbackrasisten kan väl ha missat att tusentals pers samlades för att skydda de afghanska barnen och ungdomarna och ett femtiotal rasister dök upp och skanderade emot dem. Då hade det varit bra om alla afghanska offer haft dessa tröjor på sig nästa gång
Citera
2017-08-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är det synd om de här människorna?
Jag kan ju förstå att Afghanistan inte är någon rolig plats att bo på.
Att bli tvångsrekryterad till Thalibanernas arme är ju inte heller så kul, villket jag antar är anledningen till att de här killarna är här. De har deserterat, helt enkelt.

Men sammtidigt så tycker jag inte vi har någon skylldighet att ta emot dem, och de har ingen egentlig rätt att vara här. Att vi sedan gör det ändå, det skall ju ses som en vänlig gest egentligen, och något som man borde vara tacksam över.

Nej, det är inte synd om dem, inte när de har lämnat sitt hemland i alla fall. De har ingen rätt att sko sig på andra, och de kan i praktiken ingenting som är till nytta flr några andra länder (inte här i den utvecklade världen anyway...).

Jag kan köpa att Fatemeh, som Tinuviel skrev, agerar rationellt utifrån sin situation. Hon får säkerligen större utrymme här i Sverige än hon skulle ha fått som tjej i Afghanistan, och samtidigt vill hon värna om sitt eget folk - att en stor del av dem är kvinnoföraktande kräk eller knarkare väljer hon att inte se. Alltså satsar hon på att driva opinion för en amnesti för alla afghaner här - den enda grupp hon är intresserad av, förstås. Okay. Men det gör henne inte till något mer än en gapig opportunist av i princip samma slag som Zara Larsson, Behrang Miri eller Maria Sveland. Hennes argument är lika dåliga som deras och hennes ton lika oförskämd, nedlåtande, osaklig och uppjagad.
Citera
2017-08-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Ja, det vore det. Inte ens den mest inskränkta Flashbackrasisten kan väl ha missat att tusentals pers samlades för att skydda de afghanska barnen och ungdomarna och ett femtiotal rasister dök upp och skanderade emot dem. Då hade det varit bra om alla afghanska offer haft dessa tröjor på sig nästa gång
Väldigt bra om dom har såna tröjor allihop så polisen slipper leta sen när det är hemfärd. Strålande ide och nu är det bara Kling och Klang som ska fatta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in