Citat:
Ursprungligen postat av
vonStahlhein
Helvete vad vidrigt. Jag skäms nästan för att jag brukar gorma och svära åt glassbilshelvetet. Lite i-landsproblem i sammanhanget.
Hur ser det ut rent sanitärt? Läste nånstans att det skräpat och, bokstavligen, skitit ned torget. Har lite svårt att tro det sista, men jag brukar vara naiv. Så ni som varit där nyligen: hur ser det ut?
Själva oljudet, sången, har låtit som en fånig parodi på någon som kastats ut från typ Sixtinska kapellets kör... Afghansångare med avkönade röster. En polare som var där häromdagen berättar att när en av de avkönade sjöng så stod och satt det ett hundratal afghaner (flesta sannolikt illegalt vistandes i Sverige, med avslag etc) och stirrade och flertalet med mobiler framme de filmade med. 50 meter därifrån stod svenska snuten med glatt leeende. Crazy stuff så inihelvete.
Sanitärt...
Vid trappan där ser det för jävligt ut, har jag hört från en som var där i eftermiddags. Ett stort jävla tält med presenningar och rep osv har funnits på plats, vettefan vad tältet har inrymt för skit, bajamaja? Bakom vid trappan, något som säkert beskrivits i tråden, har det varit och är väl fortfarande, mängder av packningar, lump, ihopbundna madrasser... Påminner om ett vanligt zigenarläger...
De grönområden som finns på Södermalm har nog fått sin beskärda del av afghanexkrement. Troligen är väl Fatbursparken, Björns trädgård, Katarina kyrkogård, Rosenlundsparken och dylika berikade...
Torget är inte bara nedskitat av dyngan vid trappan, utan även runtom på övriga Medborgarplatsen. Det springer runt massa olika afghanska ful-ekonomiska asylsökaroroselement, fridstörare, mer eller mindre påtända figurer med punschig blick, och även andra personer kopplade till afghandemonstrationen, om de själva är hazarer, afghaner eller är där för att göra business med scamafghanerna vid trappan vettufan..