2017-08-21, 17:19
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det är så pinsamt på så många plan, men samtidigt sorgligt på så många sätt. Tanten säger ju själv att hon stod på den platsen för 40 år sedan (68-rörelsen) och sjöng kampsånger mot Gud vet vad.

Hon är helt klart fast i det och ser ingen som helst skillnad på vad hon stred för då och vad hon står och gapar om nu. Det viktiga är att stå upp för proletariatet, som försvann någon gång på 80-talet.

"Ty sådan är, kapitalismen" *nynnar*
Ja, jag fick lite demensvibbar av henne. Lever i svunna tider eftersom närminnet skrumpnat ihop. Som du säger, en liten smula sorgligt.
Citera
2017-08-21, 17:25
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag har ingenting emot Afghanerna som sitter där på trappen men skulle förmodligen inte umgås med dem heller. Det som blir lite löjligt är att folk tror att allt blir bra bara Afghanerna åker hem, men regissörerna är ju kvar och kommer leta efter nya stjärnor som är beredda att spela huvudrollen i nästa bidrags- och anslagskarusell. Folk stör sig på Afghanernas dyra attiraljer men kolla vad deras beskyddare sitter på för egendomar istället. Bli inte lurad av deras bristande perceptionsförmåga vad gäller lämpligt klädmode och kroppsform för vistelse i det offentliga rummet.

Antar att du bl.a. menar alla feta kulturvåningar som de en gång i tiden fick som ateljéer osv. och som i princip har gått i arv trots att det varit hyresrätter och som i många fall senare även blev BRF. Hade turen att komma över en sån lägenhet en gång och hamnade som en katt bland hermelinerna bland kultureliten uppe på Mariaberget och någon gång runt -93 bjöds dessa kulturhus ut till försäljning med riktpris 5000 kr/kvm till sina hyresgäster (Svenska bostäders övriga innerstadsbestånd hade ett riktpris på 10000). En smutt affär för de som köpte.
Senast redigerad av sajebis 2017-08-21 kl. 17:55.
Citera
2017-08-21, 17:27
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Tyvärr är demonstrationsgalenskapen förlängd.

Sittstrejken på Medis får förlängt tillstånd

https://mitti.se/nyheter/sittstrejken-forlangt-tillstand/

Så förbannat sjukt detta vansinniga pk-spaktakel.

De senaste dagarna (eller veckan) har folk jag snackat med som bor på Söder eller varit förbi det avskyvärda cirkussällskapet på Medis berättat om att den månghövdade afghangruppen (mest vuxna, alltså inte barn) haft någon sorts musikanläggning på där afganska sångare agerat ungefär som böneutropare, det har enligt uppgift inte gått att passera Medis utan att man anfäktats av afghanskt musikoväsen. Hur fan kan stan och dess politiker tillåta detta?!
Helvete vad vidrigt. Jag skäms nästan för att jag brukar gorma och svära åt glassbilshelvetet. Lite i-landsproblem i sammanhanget.
Hur ser det ut rent sanitärt? Läste nånstans att det skräpat och, bokstavligen, skitit ned torget. Har lite svårt att tro det sista, men jag brukar vara naiv. Så ni som varit där nyligen: hur ser det ut?
Citera
2017-08-21, 17:33
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Helvete vad vidrigt. Jag skäms nästan för att jag brukar gorma och svära åt glassbilshelvetet. Lite i-landsproblem i sammanhanget.
Hur ser det ut rent sanitärt? Läste nånstans att det skräpat och, bokstavligen, skitit ned torget. Har lite svårt att tro det sista, men jag brukar vara naiv. Så ni som varit där nyligen: hur ser det ut?

Vi skall inte glömma att vår landsfader Löfven har stått på exakt samma trappa bara för två år sedan och besunerat ut att "mitt Europa bygger inga murar!" som togs emot av ett öronbedövande jubel.

Idag går de som jublade raskt förbi med nedsänkt blick och Löfven lyser med sin frånvaro.
Citera
2017-08-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Tyvärr är demonstrationsgalenskapen förlängd.

Sittstrejken på Medis får förlängt tillstånd

https://mitti.se/nyheter/sittstrejken-forlangt-tillstand/

Så förbannat sjukt detta vansinniga pk-spaktakel.

De senaste dagarna (eller veckan) har folk jag snackat med som bor på Söder eller varit förbi det avskyvärda cirkussällskapet på Medis berättat om att den månghövdade afghangruppen (mest vuxna, alltså inte barn) haft någon sorts musikanläggning på där afganska sångare agerat ungefär som böneutropare, det har enligt uppgift inte gått att passera Medis utan att man anfäktats av afghanskt musikoväsen. Hur fan kan stan och dess politiker tillåta detta?!
Men det är ju jättebra. Blev upplyft av din kommentar och för mig får dom gärna stanna tills det blir dags att åka direkt till förvaret. Att Södermalmsborna kvider gladde mig mest att läsa. Ställer gärna upp och bidrar om dom får ännu mer megafoner och högtalare. Mer sån här information av samma slag. Vill gärna att någon från Södermalm skriver in och gråter en skvätt.
Citera
2017-08-21, 17:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Men det är ju jättebra. Blev upplyft av din kommentar och för mig får dom gärna stanna tills det blir dags att åka direkt till förvaret. Att Södermalmsborna kvider gladde mig mest att läsa. Ställer gärna upp och bidrar om dom får ännu mer megafoner och högtalare. Mer sån här information av samma slag. Vill gärna att någon från Södermalm skriver in och gråter en skvätt.

Du är bönhörd
Fundering: Är det bara Södermalmsbor som röstar i hela Sverige?
Citera
2017-08-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Skulle bli så lycklig om polisen kom för att utvisa någon av dem mitt på ljusa dagen inför allas kameror.
Tvärtom. En morgon när batikhäxorna kommer till Medis med morgonvällingen iklädda sina urringade blusar så är det tomt. Deras skäggkramnallar är redan på ett plan halvvägs till Hasar-land.
Citera
2017-08-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tvärtom. En morgon när batikhäxorna kommer till Medis med morgonvällingen iklädda sina urringade blusar så är det tomt. Deras skäggkramnallar är redan på ett plan halvvägs till Hasar-land.
Vilket liv det skulle bli och deras tråd på Facebook skulle krascha. Det sitter ett par tusen kärringar där varje dag redan nu och ojar sig från morgon till kväll. Först var den kul att läsa men nu är man förskräckt och undrar vad fan det är för fel på kärringarna och ska folk skydda sina söner mot dom? Skulle aldrig lämnat min son ensam med någon gråhårig tant om jag haft en yngre sådan.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-21 kl. 18:03.
Citera
2017-08-21, 18:03
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Nej, men de bidrar i allra största grad till Fi/V/MP-styret i Stockholm.
Citera
2017-08-21, 18:05
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars

De får gärna ringa dit sina vänner från G20 Berlin också. Kan bli en intressant happening!

Det verkar faktiskt som om de redan gjort det.

https://twitter.com/Abschiebestopp
Citat:
Protest at Embassy of #Sweden in #Berlin: #stopdeportations to #Afghanistan! Solidarity with #UngiSverige! Right to stay for all!

Protester utanför Sveriges ambassad i Berlin. Onda, onda Sverige.
Citera
2017-08-21, 18:06
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Själva oljudet, sången, har låtit som en fånig parodi på någon som kastats ut från typ Sixtinska kapellets kör... Afghansångare med avkönade röster. En polare som var där häromdagen berättar att när en av de avkönade sjöng så stod och satt det ett hundratal afghaner (flesta sannolikt illegalt vistandes i Sverige, med avslag etc) och stirrade och flertalet med mobiler framme de filmade med. 50 meter därifrån stod svenska snuten med glatt leeende. Crazy stuff så inihelvete.

Sanitärt...
Vid trappan där ser det för jävligt ut, har jag hört från en som var där i eftermiddags. Ett stort jävla tält med presenningar och rep osv har funnits på plats, vettefan vad tältet har inrymt för skit, bajamaja? Bakom vid trappan, något som säkert beskrivits i tråden, har det varit och är väl fortfarande, mängder av packningar, lump, ihopbundna madrasser... Påminner om ett vanligt zigenarläger...

De grönområden som finns på Södermalm har nog fått sin beskärda del av afghanexkrement. Troligen är väl Fatbursparken, Björns trädgård, Katarina kyrkogård, Rosenlundsparken och dylika berikade...

Torget är inte bara nedskitat av dyngan vid trappan, utan även runtom på övriga Medborgarplatsen. Det springer runt massa olika afghanska ful-ekonomiska asylsökaroroselement, fridstörare, mer eller mindre påtända figurer med punschig blick, och även andra personer kopplade till afghandemonstrationen, om de själva är hazarer, afghaner eller är där för att göra business med scamafghanerna vid trappan vettufan..
Citera
2017-08-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Du är bönhörd
Nu har jag läst staplarna hur dom (ni) röstade och då passar det väl bra att patrasket sitter där? Det är ju inte så att det var SD eller Moderaterna som var första val. Tycker naturligtvis väldigt synd om dig men vad ska vi göra? Prova med att ringa polisen är ett tips till dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in