2017-08-20, 20:29
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är det synd om de här människorna?
Jag kan ju förstå att Afghanistan inte är någon rolig plats att bo på.
Att bli tvångsrekryterad till Thalibanernas arme är ju inte heller så kul, villket jag antar är anledningen till att de här killarna är här. De har deserterat, helt enkelt.

Men sammtidigt så tycker jag inte vi har någon skylldighet att ta emot dem, och de har ingen egentlig rätt att vara här. Att vi sedan gör det ändå, det skall ju ses som en vänlig gest egentligen, och något som man borde vara tacksam över.

Jag håller helt med visst är Afghanistan en håla däremot inte det enda landet som är trist Hur är det att leva som gatubarn i Indien, Colombia eller Brasilien. Ukraina tillhör också ett av världens farligaste länder inte ser jag någon ropa för amnesti för alla unga ukrainare Ukraina som rankas som lika farligt höll ju i Melodifestivalen Inte ser jag Sveriges samlade sommarmammor och sommarpappor ropa för amnesti åt Indiens alla kastlösa barn.
Citera
2017-08-20, 20:35
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Jag håller helt med visst är Afghanistan en håla däremot inte det enda landet som är trist Hur är det att leva som gatubarn i Indien, Colombia eller Brasilien. Ukraina tillhör också ett av världens farligaste länder inte ser jag någon ropa för amnesti för alla unga ukrainare Ukraina som rankas som lika farligt höll ju i Melodifestivalen Inte ser jag Sveriges samlade sommarmammor och sommarpappor ropa för amnesti åt Indiens alla kastlösa barn.

Nej jag vet. Ukraina är dock inte så dåligt som det tycks vara.

Egentligen är det USA som borde röjja upp i Afghanistan, men den humane Obama valde att dra hem alla trupper och därmed skapa en humanitär kattastrof som har nått ända hit.
Citera
2017-08-20, 20:47
Medlem
Äter dom sover dom överhuvudtaget går dom på toaletten osv?
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
*föraktfullt stön*

"Vi går mot en gemensam framtid" tycks vara UngiS' slogan. Nej, jag tänker inte dela framtid med den där afghan- och fuskarpöbeln.
Citera
2017-08-20, 20:52
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Jag håller helt med visst är Afghanistan en håla däremot inte det enda landet som är trist .

Afghanistan är i första hand en misär för alla afghanska kvinnor som tvingas leva under strikta religiösa regler.
Sveriges bidrag till dessa kvinnor är att hjälpa.... männen.
Citera
2017-08-20, 20:54
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Du glömde utlänningar. Skulle en svensk man låtsas vara ett barn så skulle hans sinnesundersökas.

Det är ingen som kallar sig barn eller några medier som skriver att de är barn. Det är ni här på fb och era likasinnade som kallar dom för barn. Det rör sig om ungdomar, de kallar sig själva ungdomar, vissa av dom har blivit över 18 år under sin vistelse gär, svt har intervjuat familjer där mamman och pappan är i 30-40 års åldern och som är med och demonstrerar.

Det är alltså inget de ens försöker dölja, det är bara några slötänkande svärjevänner som bestämt sig för att kalla dom barn.
Citera
2017-08-20, 20:54
Medlem
Varför envisas alla med att kalla detta spektakel för en strejk? Vad strejkar de ifrån egentligen. Det är ju inte precis som att Sverige står still helt lamslaget.

Vägrar de hämta ut bidrag?
Struntar de i att råna och våldta?
Maskar de med knarkförsäljningen?

Snälla förklara någon.
Citera
2017-08-20, 20:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det har tydligen varit någon form av manifestatin på Medborgarplatsen att nu får det vara nog. Någon som varit där?
Finns egen tråd om detta?
Citera
2017-08-20, 20:58
Medlem
Shamdons avatar
Någon som vet hur länge de har tillstånd att ha sin konsert som vräker ut ljud över halva stan?
Citera
2017-08-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Det är ingen som kallar sig barn eller några medier som skriver att de är barn. Det är ni här på fb och era likasinnade som kallar dom för barn. Det rör sig om ungdomar, de kallar sig själva ungdomar, vissa av dom har blivit över 18 år under sin vistelse gär, svt har intervjuat familjer där mamman och pappan är i 30-40 års åldern och som är med och demonstrerar.

Det är alltså inget de ens försöker dölja, det är bara några slötänkande svärjevänner som bestämt sig för att kalla dom barn.

Fel. De kallades allmänt i all media för ensakommande barn väldigt länge. Först i slutet av 2015, när ljugandet blev fullständigt uppenbart, bytte man benämningen till "ensamkommande ungdomar", vilket sedermera blev "ensamkommande.

Afghanerna angav vanligen 16 års ålder när de kom.
Citera
2017-08-20, 21:07
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Afghanistan är i första hand en misär för alla afghanska kvinnor som tvingas leva under strikta religiösa regler.
Sveriges bidrag till dessa kvinnor är att hjälpa.... männen.

Har du varit nere vid medborgarplatsen?
Om du vart där borde du.sett att ca 40% av de strejkande ä kvinnor..
Citera
2017-08-20, 21:09
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Fel. De kallades allmänt i all media för ensakommande barn väldigt länge. Först i slutet av 2015, när ljugandet blev fullständigt uppenbart, bytte man benämningen till "ensamkommande ungdomar", vilket sedermera blev "ensamkommande.

Afghanerna angav vanligen 16 års ålder när de kom.

Ja, men som du kanske vet om så går tiden, folk åldras, även om de är afghaner.
Citera
2017-08-20, 21:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex

Ordet barn användes mer konsekvent förr men förekommer fortfarande (http://www.bt.se/boras/det-kanns-mindre-ensamt/). Vad gäller den här manifestationen har SvD gjort det men korrigerade rubriken några timmar senare. Artikeln uppmärksammades bland annat här:
https://peterharold.wordpress.com/2017/08/10/svenska-dagbladet-tar-fram-barnet-inom-dig/
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-20 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in