Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Han dumpade kroppen och åkte in till hamn för att sanera ubåten, men när han fick kontakt med helikoptern och insåg att han var eftersökt valde han att sänka ubåten istället för att åka fast (han hade ju då redan dumpat kroppen och ytterligare försvårat för sig). Detta tror jag är det rimligaste händelseförloppet.
Låter som ett troligt förlopp
»Må jeg lige få den kikkert, jeg tror sgu det er ubåden, der er derinde«.
Og ved nærmere eftersyn, er der ingen tvivl. Ganske tæt på land sejler en ubåd.
John vil ringe til politiet, men Per mener ikke, at der er grund til det. Så tæt på land, må den være observeret af andre, siger han. John ringer alligevel, og politiet fortæller, at ubåden fortsat er savnet, og at telefonen ikke må lægges på, hvorefter der stilles direkte om til redningstjenesten.
Kort efter ser vi helikopteren over Køge Bugt, og via telefonen skal vi hjælpe den med at finde frem til ubåden. Der går noget tid før, at de får visuel kontakt, og på det tidspunkt er vores båd ret tæt på ubåden, og vi beslutter at lægge os tæt på den.
Der er vel fire meter mellem de to både, da Peter Madsen kommer op i ubådens tårn. Er du okay, råber John. Han virker rolig og siger, »ja, men er I ikke venlige at blive liggende, for jeg skal lige ned og prøve at fikse noget. Det kan godt være lidt farligt«, og så forsvinder han.