2017-08-18, 18:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Vad är det här nu att Madsen velat skapa en kriminell "happening" av gigantiska dimensioner? Kan det vara ett ongoing prank vi bevittnar?

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Citat;

Hans idéer er ofte vilde eller dødsensfarlige, men den underliggende matematik, der gør, at ubåde kan dykke, og raketter kan lette fra jorden, har han fuldstændig styr på, og ingen af hans projekter har kostet tæer eller fingre. Hans værste skade er en svejseforbrænding. Sikkerheden er ekstremt vigtig for ham. Især andres sikkerhed.

»Det må aldrig gå ud over mennesker, der ikke deltager i projektet. Selvfølgelig må der heller ikke ske mig noget, men jeg er jo gået frivilligt ind i mine projekter.«

Som sagt, allt talar för att PM har full koll på gaser, biologi, fysik och kemi.

Säkerhetstänkandet talar starkt för att ingen olycka har skett i det här fallet, varken ubåten som gick till botten eller KW:s försvinnande har med olycka och haveri att göra.

Säkerhetsmedveten som han är så har han inte sysslat med en nöjestur eller experimenttur under den mörka natten då det innebar en stor risk att segla utan lanternor i hårt trafikerat vatten.

PM var tvungen att vara ute under natten, mest sannolikt i syfte att försöka dölja ett brott.
Citera
2017-08-18, 19:00
Medlem
wwrs avatar
Bilden går inte ihop.

Först är han misstänkt för mord. Sedan ändrar han sin berättelse, då blir han bara misstänkt för "grovt vållande till annans död". Man har ändå inte hittat kroppen.

Hur kan man ändra sin berättelse för polisen och på det sättet bli misstänkt för ett lindrigare brott.

Polisen måste ha hittat några tekniska bevis som stöder hans senaste version?

Den enklaste versionen torde vara "hon halkade, slog i huvudet och föll överbord, jag hann inte vända"

Men han har ju aldrig tillkallat sjöräddningen för att KW råkat ut för en olycka.

Mycket märkligt. Skall bli intresant att höra hans version när den kommer.
Citera
2017-08-18, 19:01
Avstängd
scips avatar
[quote=Merwinna|61537819]Ja, visst vore det! Fick faktiskt lust att skriva manuset själv! Det sorgliga är bara, att är hon instängd någonstans - i en grotta dit man behöver en ubåt! Madsen jämför ju sin dröm om en världsomsegling under havet med kapten nemo och den hemlighetsfulla ön och madsen tycker att det skulle vara häftigt att bara försvinna ner under ytan dit inte en enda jävel kan hitta honom hur mycket dom än söker han kallar det den ultimata anarkin.

Så håll ögonen öppna så har du snart tillräckligt med matrial till ett manus om ubåts madsen och hans Black submarin in the dark sea.
Citera
2017-08-18, 19:02
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Han kan ha sänkt ubåten för att dölja bevis då han insåg att han var skyldig till hennes död.
Och den insikten råkade sammanfalla precis med att Madsen blev anropad från sjöräddningen?
"Å jävlar, de frågar efter henne på radion. Just det ja! Jag råkade ju tappa den tunga rörtången i hennes huvud så hon trillade över bord. Bäst jag sänker ubåten!"
Citera
2017-08-18, 19:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bilden går inte ihop.

Först är han misstänkt för mord. Sedan ändrar han sin berättelse, då blir han bara misstänkt för "grovt vållande till annans död". Man har ändå inte hittat kroppen.

Hur kan man ändra sin berättelse för polisen och på det sättet bli misstänkt för ett lindrigare brott.

Polisen måste ha hittat några tekniska bevis som stöder hans senaste version?

Den enklaste versionen torde vara "hon halkade, slog i huvudet och föll överbord, jag hann inte vända"

Men han har ju aldrig tillkallat sjöräddningen för att KW råkat ut för en olycka.

Mycket märkligt. Skall bli intresant att höra hans version när den kommer.

Eftersom att den versionen är märklig så är den sannolikt inte den sanna versionen.
Citera
2017-08-18, 19:04
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/ubatens-hjarna-forstord-gar-inte-att-fa-fram-bevis/

Det gick inte att kontrollera (återskapa) Nautilus' färd. Ubåtens lagringsminne var för skadat av tiden i vattnet. Då tänkte Madsen rätt när han sänkte ubåten! Nu kan ingen någonsin veta var han varit den natten, och var han satt iland eller gömt eller sänkt Kim i djupet...
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-18 kl. 19:14.
Citera
2017-08-18, 19:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För femtonde gången Merwinna - DET RÅDER FÖRUNDERSÖKNINGSSEKRETESS!

Vore det inte viktigare att välmenande människor fick veta var de skulle ha ögonen öppna lite extra?
Citera
2017-08-18, 19:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Mitt förtroende för AB och dess medarbetare är i princip noll, så, rakt av, jag tar inte det som någonting i nuläget, faktiskt. Det här är dessutom lite utanför rutinen, då försvagas, om möjligt, kompetensen ännu mer.

Lite mer trovärdiga är våra gissningar hejvilt här i tråden åtminstone. Det vill inte säga lite.
Citera
2017-08-18, 19:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/kvallsposten/ubatens-hjarna-forstord-gar-inte-att-fa-fram-bevis/

Det gick inte att kontrollera Nautilus' färd. Ubåtens lagringsminne var för skadat av tiden i vattnet. Då tänkte Madsen rätt när han sänkte ubåten! Nu kan ingen någonsin veta var han varit den natten, och var han satt iland eller gömt eller sänkt Kim i djupet...

Det står inget om tiden i vattnet. Mest troligt är det nog så men han kan teoretiskt slagit sönder den också.

Någon skrev tidigare i tråden att det krävs ganska länge i vatten för minne eller elektronik inte ska gå att läsa av tekniker ändå. Men jag vet inte, är inte bra på sånt.

Däremot om 1500 kilo batterier korsluts av vatten i båten och grillar skiten ur GPS med annat så fattar man ju att det är helt kört.
Citera
2017-08-18, 19:15
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det gick inte att kontrollera (återskapa) Nautilus' färd. Ubåtens lagringsminne var för skadat av tiden i vattnet. Då tänkte Madsen rätt när han sänkte ubåten! Nu kan ingen någonsin veta var han varit den natten, och var han satt iland eller gömt eller sänkt Kim i djupet...

Smart drag, och ännu smartare är att inte motsätta sig häktning under 24 dygn, skadeståndet kommer sannolikt att bli en hyfsad slant som han kan slösa på meningslösa raketprojekt.
Citera
2017-08-18, 19:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Och den insikten råkade sammanfalla precis med att Madsen blev anropad från sjöräddningen?
"Å jävlar, de frågar efter henne på radion. Just det ja! Jag råkade ju tappa den tunga rörtången i hennes huvud så hon trillade över bord. Bäst jag sänker ubåten!"

Fast han kunde ju inte sänka ubåten innan han visste att räddningen var nära. Då hade han själv drunknat.
Citera
2017-08-18, 19:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Fast han kunde ju inte sänka ubåten innan han visste att räddningen var nära. Då hade han själv drunknat.
Är de säkra på att han inte slagit av GPS och formaterat minnena.

Generellt tycker jag det verkar som om polisen inte pressar honom så hårt. Speciellt att han kunde ändra sin story och därmed bli misstänkt för ett lindrigare brott!! Kan han prova olika versioner tills han nästan går fri !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in