2017-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så du tänker dig att hon försvinner och istället för att han ringer typ sos och allt möjligt, nä då åker han istället en tur ut på havet och sänker båten? När hon är borta och han vet att det skett en olycka?

Förstår faktiskt inte tankebanorna här inne just nu.

Om det sker någon sorts olycka, säg att hon snubblar i vattnet eller nåt annat.Då ringer man hjälp istället för att åka iväg och sänka sin kära ubåt. Tänker jag iallafall.
Ingen av oss vet vad som rört sig i hans hjärna. Hjärnan är det mest komplicerade som finns. Och varje människa handlar efter sitt eget förnuft. Eller icke-förnuft. Polisen har säkert en hel del uppslag vid det här laget efter en massa förhör. Uppslag som vi inte delges eftersom det är förundersökningssekretess. Så chilla
Citera
2017-08-18, 18:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen av oss vet vad som rört sig i hans hjärna. Hjärnan är det mest komplicerade som finns. Och varje människa handlar efter sitt eget förnuft. Eller icke-förnuft. Polisen har säkert en hel del uppslag vid det här laget efter en massa förhör. Uppslag som vi inte delges eftersom det är förundersökningssekretess. Så chilla

Nej men folk verkar inte läsa eller förstå hur osannolikt det är med att hon typ ska ha druttat överbord som en olycka.

Det finns inte en chans.
Citera
2017-08-18, 18:29
Medlem
Citat:
Nej men folk verkar inte läsa eller förstå hur osannolikt det är med att hon typ ska ha druttat överbord som en olycka.

Det finns inte en chans.
Håller med.
Citera
2017-08-18, 18:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag fortsätter att läsa dina inlägg ..håller med om mycket! Ta tex. som jag fattar det hela så har de inte fått tag i Kims mobil? KONSTIGT att 2 telefoner är i sjön? Jag hoppas att de läser Peter Madsens blogg (hittar inte den själv nu ) . Självklart är ju att han inte fått panik!! Han skulle ju för attan sätta sig i en rymdraket!! Absurt att denna människa får panik. Hoppas han får ett långt straff!!
Tack det var snällt
Har under flera år läst om psykopati och är förvånad över hur lite uppmärksamhet denna hemska personlighetstyp får i media. Upp emot 10% av befolkningen har reducerad förmåga att känna med andra, och det är denna grupp som är inblandad i våld, våldtäkter och annat elände. Ändå försöker man förstå denna grupp som om de var empatiska, och hittar istället på andra förklaringsmodeller, såsom att det förekommer en "manskultur" där våld på något sätt skulle accepteras och uppmuntras.
Citera
2017-08-18, 18:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Och hur stor är chansen att dom skulle skrika ut i media att man letar en död person ifall hon skulle varit avsläppt på land av Madsen typ kl 23 i Bahamas?

Mycket stor, om bylingen inte har lyckats lokalisera henne i Bahamas.
Citera
2017-08-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om en stor del av befolkningen går om kring och agerar på olika sätt på grund av att de saknar empati, så kan man inte försöka förstå deras handlande som om de var empatiska. Empatilösa och empatiska personer har helt olika drivkrafter och beter sig på helt olika sätt. I det här fallet uppfattar jag det som att Madsen tillhör gruppen empatilösa, och spekulerar utifrån den bakgrunden. Om du diagnostiserar honom som en empatisk person så mår jag illa över att du ger en sådan diagnos på en person som råkar vara lite egen och inte faller inom ramarna.
Du har ingen aning om han är empatisk eller ej. Du är otroligt okunnig som överhuvudtaget uttalar dig så om en människa du varken träffat eller talat med. Du vet bara det tidningarna skrivit.
Citera
2017-08-18, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".

Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......
Jag har då inte svängt. Vilka har svängt?
Citera
2017-08-18, 18:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Mycket stor, om bylingen inte har lyckats lokalisera henne i Bahamas.

Man hade även dykare ute i havet som letade en kropp.

Han måste ha tagit tillbaka att han ens lämnat henne på land.

Annars hade man letar på land. Samt inte sagt att man letar en död. Om han sagt att hon är på land vore det för tidigt säga att hon är död.

Så att han bara ska ha ändrat tidpunkt eller plats för att ha satt henne i land faller därmed.

Han ljög först och tog tillbaka att han skjutsat henne till land. Är min teori. (Detta är trots allt ett diskussionsforum)
Citera
2017-08-18, 18:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har inte en susning om vem Madsen är eller vad han har för egenskaper. Lika lite som jag . Att då sitta och sätta etiketter på nån.....
Att utgå ifrån att någon "agerar lite irrationellt när vederbörande är med om något stressande", eller att någon är lite egen, är också etiketter. Fattar inte hur det kan vara okej för dig att sätta etiketter medan jag inte får göra det.

De med psykologutbildning som läser här inne känner omedelbart igen Madsens beteende som det hos en psykopat. Att han ska ut och förklara sig offentligt i media är så otroligt typiskt för personlighetstypen.
Citera
2017-08-18, 18:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så du tänker dig att hon försvinner och istället för att han ringer typ sos och allt möjligt, nä då åker han istället en tur ut på havet och sänker båten? När hon är borta och han vet att det skett en olycka?

Förstår faktiskt inte tankebanorna här inne just nu.

Om det sker någon sorts olycka, säg att hon snubblar i vattnet eller nåt annat. Då ringer man hjälp istället för att åka iväg och sänka sin kära ubåt. Tänker jag iallafall.

Han kan ha sänkt ubåten för att dölja bevis då han insåg att han var skyldig till hennes död. Med andra ord; bara för att han sänker ubåten behöver det inte per automatik betyda att det rör sig om mord eller dråp.
Citera
2017-08-18, 18:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Du ser ju slangarna till luftrenaren som är avplockad likaså så syns det gamla backslaget som inte är inkopplad med remdriften till axeln videon är nog när när dom uppgraderarde maskinrummet för det är inte helt klart och funktionsdugligt.
Innan jag går tillbaka och tittar på filmen för tionden gången: Vilken av de båda motorerna menar du, hjälpmotorn eller huvudmotorn?

Exakt vad är det du ser som visar att den har turbo? Var tydlig.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-18 kl. 19:05.
Citera
2017-08-18, 18:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Man hade även dykare ute i havet som letade en kropp.

Han måste ha tagit tillbaka att han ens lämnat henne på land.

Annars hade man letar på land. Samt inte sagt att man letar en död. Om han sagt att hon är på land vore det för tidigt säga att hon är död.

Så att han bara ska ha ändrat tidpunkt eller plats för att ha satt henne i land faller därmed.

Han ljög först och tog tillbaka att han skjutsat henne till land. Är min teori. (Detta är trots allt ett diskussionsforum)

Men varför får vi inte veta det då? Om polisen enbart letar efter en död kropp i havet, så finns det inte längre någon anledning att hemlighålla någonting. Tvärtom, så borde polisen mera specifikt gå ut med i vilket område kroppen bör ligga, så att folk som färdas där eller vill hjälpa till vet var de ska kolla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in