2017-08-18, 18:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Han kan ha sänkt ubåten för att dölja bevis då han insåg att han var skyldig till hennes död. Med andra ord; bara för att han sänker ubåten behöver det inte per automatik betyda att det rör sig om mord eller dråp.

Nej det har jag inte sagt heller. Men någon vanlig olycka är det inte, påstår jag.
Citera
2017-08-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tack det var snällt
Har under flera år läst om psykopati och är förvånad över hur lite uppmärksamhet denna hemska personlighetstyp får i media. Upp emot 10% av befolkningen har reducerad förmåga att känna med andra, och det är denna grupp som är inblandad i våld, våldtäkter och annat elände. Ändå försöker man förstå denna grupp som om de var empatiska, och hittar istället på andra förklaringsmodeller, såsom att det förekommer en "manskultur" där våld på något sätt skulle accepteras och uppmuntras.

Håller med till fullo. Verkar som många inte förstår att psykopater finns ibland oss o inte är de få heller
Citera
2017-08-18, 18:44
Medlem
mb20guys avatar
Vad är det här nu att Madsen velat skapa en kriminell "happening" av gigantiska dimensioner? Kan det vara ett ongoing prank vi bevittnar?

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men varför får vi inte veta det då? Om polisen enbart letar efter en död kropp i havet, så finns det inte längre någon anledning att hemlighålla någonting. Tvärtom, så borde polisen mera specifikt gå ut med i vilket område kroppen bör ligga, så att folk som färdas där eller vill hjälpa till vet var de ska kolla...
För femtonde gången Merwinna - DET RÅDER FÖRUNDERSÖKNINGSSEKRETESS!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men varför får vi inte veta det då? Om polisen enbart letar efter en död kropp i havet, så finns det inte längre någon anledning att hemlighålla någonting. Tvärtom, så borde polisen mera specifikt gå ut med i vilket område kroppen bör ligga, så att folk som färdas där eller vill hjälpa till vet var de ska kolla...

Förundersökningssekretess osv. Dom säger inte så mkt överhuvudtaget.

Inte ens vad Madsens nya myt om vad som hände går man ut med.
Citera
2017-08-18, 18:45
Medlem
Browndawgs avatar
Han hade GPS på båten men den går inte att rädda. Den är totalförstörd enligt polisen. Så man kommer inte få fram hans rutt.
Citera
2017-08-18, 18:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så du tänker dig att hon försvinner och istället för att han ringer typ sos och allt möjligt, nä då åker han istället en tur ut på havet och sänker båten? När hon är borta och han vet att det skett en olycka?

Förstår faktiskt inte tankebanorna här inne just nu.

Om det sker någon sorts olycka, säg att hon snubblar i vattnet eller nåt annat. Då ringer man hjälp istället för att åka iväg och sänka sin kära ubåt. Tänker jag iallafall.
Jag håller med. Alla tänker inte lika bra helt enkelt. Undrar vad särskilt försvårande omständigheter, eller hur de sa, kan tänkas vara.
Citera
2017-08-18, 18:47
Medlem
Citat:
Hitta ubåten?? Den är ganska hittad. Sedan länge.

Hahaha! Du vet lika väl som jag att radarexpertarnas inlägg kom efter den var funnen. Allt i denna tråden har faktiskt skrivits efter den hittades. Men jag förstår att det var en öppen dörr att slå in och du fick mig där.
Citera
2017-08-18, 18:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Han hade GPS på båten men den går inte att rädda. Den är totalförstörd enligt polisen. Så man kommer inte få fram hans rutt.
Lite vatten, om än salt, hade jag inte förväntat kunde sabba GPS-data så fort!
Kanske han "slant" med en hammare innan han övergav fartyget??
Citera
2017-08-18, 18:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Lite vatten, om än salt, hade jag inte förväntat kunde sabba GPS-data så fort!

Står inte varför den inte går att rädda. Kan ju vara pga saltvatten. Eller så har han slagit sönder den till tusen bitar.
Citera
2017-08-18, 18:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Vad är det här nu att Madsen velat skapa en kriminell "happening" av gigantiska dimensioner? Kan det vara ett ongoing prank vi bevittnar?

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Han vill bygga en luftballong och reta polisen med den.

"»Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,«
Citera
2017-08-18, 18:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Står inte varför den inte går att rädda. Kan ju vara pga saltvatten. Eller så har han slagit sönder den till tusen bitar.
Jag lade precis till det samtidigt som du skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in