Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Nej det förstår du inte. Åklagaren begärde lykta dörrar vilket dom i regel gör speciellt i ett tidigt skeende. Den danska domaren gick på åklagarens linje. PM advokat begärde öppna dörrar för att hennes klient PM "mycket gärna" ville ge sin förklaring själv inför allmänhetens ögon och öron. Han skall inte sitta och hålla monolog i detta stadiet inför allmänheten.
Åklagarens motivation till detta var att uppgifterna i PMs förhör kunde vara kränkande för de anhöriga till den döde och detta med kränkande får er att se strypsex och annat stort som enda möjlighet. Fel lykta dörrar är jättevanligt även i danmark utan att det för den delen måste vara breaking news big time.
Vållande till annans död under särskilt försvårande omständigheter är danmarks begrepp till sveriges grovt vållande och då kan inte du komma med det idiotiska förslaget att PM erkänt stypsex och sen slängt ut KW till havs och tro att rubriceringen grovt vållande består tillika som den lägre misstankegraden blir alternativet under häktesförhandlingen. Är du dum på riktigt??!
Jag vet att jag inte är dum, däremot inte så himla insatt (eller inte alls faktiskt, är det tillåtet?) i den juridiska biten. Jag är dock väldigt negativt inställd till PM på grund av att han ljugit, och på det sättet orsakat KWs anhöriga ännu mer lidande.
De hoppades ju naturligtvis att det var sant att han släppt av henne på torsdagskvällen.
Han har också ljugit om sänkningen av ubåten. Han har alltså gjort bort sig, och av en sådan person kan jag vänta mig det värsta scenariot.
Varför ljuga annars? Att han var rädd om sitt rykte håller inte om han är en normalt funtad människa.
Det är ju GROVT vållande och jag är väldigt undrande vad som skett.