Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Beroende på hur förhören går, så kommer man nog kunna fiska fram en och annan uppgift från Madsen som kommer kontrolleras. Det är ett långsamt arbete. Ett tålamodsprövande arbete. En människa som lämnar en uppgift och sen vägrar frångå den är svår att knäcka. Nu är inte Madsen sån. Han har ju ändrat sin första utsago. Och tyvärr har vi ingen insyn i utredning. Hade varit skoj att få kika in i hans förhörsprotokoll och beslagsprotokollen med analyserna

.
Jag är övertygad om att den danska polisen kommer sy ihop hur allt har hänt. Och jag är övertygad om att de kommer få ihop så mycket att det går att åtala Madsen. Däremot lär det ta tid. Blir det ett indiciemål, om inte Kims kropp hittas, så krävs det starka indicier som inte går att bortse ifrån, för att han skall fällas. Men håller tummarna.
Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".
Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......