2017-08-18, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite
vad vet ni om mikael lundqvist?

har han fifflat med bevis?
undanröjt något?

Hej ! 》 Jag kommer sénare framöver inóm denna trådSidan , att låta mig berätta en del om den förre detta Chefs-Åklagaren vid namn = Mikael LundQvist och även om NämndeMannen vid namn Dán AnkarHolm.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du har ju lite fel utgångspunkt och det blir på ett olyckligt sätt så att du därmed kommer till fel slutsatser.

Ett beställningsmord är ju i högsta grad ett planerat mord, håller du inte med om det? Eller menar du att det går att beställa ett mord utan att det är planerat?

Mycket talar ju för att mordet på Roger Lindberg inte var planerat och att gärningsmannen bara ville utföra en <stöt> och sedan försvinna. Vad tror du annars det fanns för anledning att binda offret med tejp?

Mycket talar också för att rätt gärningsman, alltså Kaj Linna, dömdes för mordet och det grova rånet. Det finns ju liksom inte mycket som talar till hans fördel. Vad tror du om det tidigare oidentifierade DNA-spåret?

》SommarSemestern 》 Nu skall jag förklara för dig vad skillnaden är mellan ett PLANERAT MORD och ett BESTÄLLNINGS-MORD. I dessa exempel kommer jag nu att använda tre olika namn. Offret kallar jag för (Stéfan) och de två kriminella kamraterna kallar jag för (Péter) och (Áron). Obs ! Om Péter har bestämt sig för att Stéfan skall avlivas och röjas ur vägen , men ! efter som Péter inte vågar begå mordet av egen kraft och på egen hand , så bestämmer han sig för att gå till sin kriminelle kamrat Áron och be om hjälp , han gör så , Péter frågar och säger till Áron -- Du Áron ! , kan du utföra ett mord för min räkning och röja Stéfan ur vägen mot en kontant betalning av 50.000 kronor. Áron svarar då Péter , -- Okey , det fixar jag åt dig mot en kontant betalning direkt i handen av 50.000 kronor. På natten beger sig Áron till offrets hus och bryter sig in och sedan röjer Stéfan ur vägen , genom att mörda honom , detta kallas och benämnes för ett BESTÄLLNINGS MORD. Obs ! om däremot Péter själv hade först under en längre tidsperiod tänkt ut hur han skulle gå till väga för att kunna röja offret Stéfan ur vägen , genom att mörda honom och sedan därefter gått till en fullbordad handling , så kallas detta för ett PLANERAT MORD. .......... Mordet på Ólov Róger Lindberg var utan minsta tvivel , antingen ett A1: PLANERAT MORD eller ett B2: BESTÄLLNINGS-MORD. Obs ! det finns ett bakomliggande motiv och en orsak till att Ólov Róger Lindberg bragdes om sitt liv , beträffande själva RÅNET , var endast ett tillägg för att samtidigt med mordet , komma över lite extra pengar.

Med hälsning från JokerMannen.
Citera
2017-08-18, 06:50
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gratis-121 》Låt mig ta hand om jakten på den egentliga sanningen beträffande KálaMarksMordet. Jag avslöjar redan nu , att jag vet till 75% vem den egentlige gärningsmannen är som År 2004 och den 14/4 bragde Ólov Róger Lindberg om livet , problemet för mig , är för tillfället , att jag inte riktigt vet än hur jag skall kunna bevisa det , men tids nog kommer det. Jag har arbetat med analyser och re-konstruktioner och Premisser och slutledningar inom KálaMarksMordet under en mycket lång tid och arbetet har pågått kontinuerligt Måndag - Tisdag - Onsdag - Torsdag - Fredag - Lördag samt Söndag , vecka ut och vecka in. Jag avslöjar nu okså att jag vet med fullständig säkerhet , att det var endast en enda gärningsman som först grovt och empatilöst misshandlade Ólov Rógrer Lindberg och Obs ! sedan därefter ORSAKADE hans död , jag vet okså därtill ovan sagt att det var exakt den samme gärningsman som sedan gick in i MánGårdsbyggnaden och misshandlade den yngre då 57-årige brodern Kárl-Súne Lindberg och jag har BEVIS för detta påståendet och dessutom därtill sagt , har jag en person som kan styrka mitt påstående och den personen är direkt relaterad till mordhändelsen i KálaMark 30. Onsdagen den 14/4 2004 då mordet ägde rum. Obs ! jag har otroligt mycket kvar att kunna framföra på denna trådSidan beträffande KálaMarksMordet.
Obs ! beträffande de Mobila och Fasta Telefon-Aktivitets-Trafik-listorna , så har jag gått igenom dem med yttersta noggrannhet och detalj-granskat dem på det fullständiga djupet , och jag har tidigare , och i mina tidigare då gjorda inlägg låtit deklarera att här föreligger medhjälparens' stora misstag till den egentlige gärningsmannen som då var just den mannen som gjorde intrång på Bröderna Lindbergs' Hemans-Ägar-Gård i KálaMark 30 Onsdagen den 14/4 År 2004. Obs ! jag kan nu vidare okså avslöja att det är fullständigt fastställt och klargjort att Ólov Róger Lindberg skulle röjas ur vägen och helt enkelt sagt , AVLIVAS.
Obs ! det finns ett dilemma , vilket i sin tur är.
A1: = PLANERAT MORD.
B2: = BESTÄLLNINGS-MORD. Obs ! enligt slutledningar ifrån premisser gjorda och den faktan som nu föreligger till handa , så kan det endast förhålla sig på ett sätt , och det är ,
OM A1: är FALSKT , så är B2: SANT , men om däremot B2: är FALSKT , så är istället A1: SANT. Obs ! detta nu ovan påpekat är ett så kallat (Dilemma). Ett av alternativen ovan sett , är SANT. Jag arbetar vidare med att kunna bringa fullständig klarhet i om antingen A1: eller B2: skall uteslutas.

Hej

Självklart får du försöka lösa mordet på ditt sätt

Men jag tänker fortsätta komma med teorier hoppas att du accepterar det

Tror du verkligen att om man planerar ett mord eller om det för den delen är ett beställningsmord inte tar med dig ett effektivare mordvapen än en träregel?

Det tror inte jag.

Utan istället hamnade GM i panik samt använde därmed övervåld för att Roger gjorde större motstånd än väntat.
Citera
2017-08-18, 07:09
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
》Titta mycket noggrant på hur gärningsmannen och på vilket ett så mycket ovanligt sätt som han då band Ólov Róger Lindbergs' armar på , så skall du kunna förstå utifrån det att det var antingen A1: ett PLANERAT MORD eller B2: ett BESTÄLLNINGS MORD. Gärningsmannen visste nämligen exakt hur han skulle gå till väga , för att , på ett sådant sätt , och under sådana förutsättningar orsaka Ólov Róger Lindberg en lång och tidsutdragen pinsam död. SommarSemestern lägg alla konstiga teorier åt sidan och försök istället att lära dig att inse faktan sådan som den egentligen är.
Obs ! Sluta sedan upp med att peka ut Kaj Johannes Linna/Engström som den egentlige KálaMarksMördaren , med just den enkla anledningen av du äger inga bevis för dina ständigt ältande påpekanden. Obs ! om du fortsätter som du nu gör i alla dina skrivna inlägg där du hela tiden låter dig med bestämdhet peka ut Kaj Johannes Linna/Engström som den egentlige KàlaMarksMördaren , så kan det sluta riktigt illa för dig en vacker dag. Obs ! Peka aldrig ut någon som en egentlig Mördare innan du har fullständiga befogenheter för att göra så. Tids nog kommer den egentliga sanningen fram , om du nu kan ge dig till tåls till dess ? ? ?

Varför skulle det gå illa för honom? bara för att han tror att det sannolikt att kaj är GM

Det kan nästan uppfattas som ett hot från din sida

Nä vi ska inte låta oss skrämmas anv någon o detta forum
Jag tror
Citera
2017-08-18, 07:37
Medlem
Gratis121s avatar
Läs här och lär!!

Det som planerades i Kalamark var ett rån och inget mord!

Starka misstankar fanns mot bröderna att de fanns mycket pengar i ksssaskåpet pga att man antog och hade skäl att anta att bröderna hade tjänat pengar som man inte kunde ha på banken av olika anledningar, därför fanns anledning att tro att det fanns "drivor med pengar" i kassaskåpet.

Om man planerar ett rån, då vill man under rånets utförande avge så lite ljud ifrån sig som möjligt för att slippa höras och därmed bli upptäckt.

Om man i det planerade rånet även planerat in ett mord av i detta fall Roger

Ja då använder man sig av ett så effektivt mordvapen som möjligt
Just av den anledningen av att minska risken för onödigt oväsen som i sin tur kan göra att man riskerar att bli upptäckt.

Så planen från början var att bedöva
Därav passade en träregel utmärkt!
Roger gjorde dock mer motstånd än väntat och GM fick panik.
Citera
2017-08-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Hej

Tror du verkligen att om man planerar ett mord eller om det för den delen är ett beställningsmord inte tar med dig ett effektivare mordvapen än en träregel?

Det tror inte jag.

Utan istället hamnade GM i panik samt använde därmed övervåld för att Roger gjorde större motstånd än väntat.

Hej ! SommarSemestern 》 Klart att jag accepterar både dig som medlem och det du skriver , men det handlar om att gärningsmannen kände bröderna mycket väl och att han redan på förhand visste vad virkes-förrådet med träreglarna fanns. Gärningsmannen visste okså vilka dagliga tidsrutiner Ólov Róger Lindberg hade då han skulle utfodra sina djur som Géten , Killingen , Bocken , Hönsen samt Kaninerna. Gärningsmannen visste redan på förhand att bröderna inte då , skulle haft något besök av vänner och bekanta just den dagen och kvällen , som då skulle haft sovit över och stannat över natten , och det hade han i sin tur försäkrat sig om på förhand. Gärningsmannen visste om att bröderna till exempel inte hade någon vakthund hemma som till exempel en Rottweiler. Gärningsmannen visste om att Kárl-Sune var handikappad på grund av sin stroke som han fick år 1993 och då blev halvt förlamad i sin ena arm. Fundéra på till exempel Skogsbruket och Skogsvårds-styrelsen och Hantverkarna som arbetade och renoverade hos bröderna Lindberg en månad före mordet den 14/4 2004. Renoverings-arbetet pågick 22 dagar. Vad jag vill framföra av yttersta vikt i detta avseendet beträffande gärningsmannen är att , varför tror du egentligen att gärningsmannen maskerade sig genom att dra ner en mörk-grå mössa med snett utklippta ögon över sitt ansikte ? därför att gärningsmannen kände bröderna Lindberg sedan tidigare. Gärningsmannen maskerade sig endast för att undanröja sin egen och egentliga identitet för till exempel Kárl-Sune Lindberg om han på något sätt då skulle haft misslyckats med det han tidigare då bestämde sig för att utföra. Exempel: Låt oss antaga att gärningsmannen då var maskerad , och att han plötsligt tvingades avbryta sig inuti MánGårdsByggnaden för att taga till sin flykt och fly från platsen , och detta då till exempel för att han kanske då hade överraskats av en tillfällig och oväntad besökare till Bröderna Lindberg , när sedan exempel Polisen hade kommit på plats efter det att gärningsmannen hade varit tvungen att avbryta och ta till flykten , så frågade då Polisen till exempel Kárl-Sune -- Såg du hur gärningsmannen såg ut ? --Nej sade då Kárl-Sune , han var maskerad , så jag kunde inte se vem det var. Nu kommer vi alltså fram till varför gärningsmannen maskerade sig , om han eventuellt skulle haft misslyckats , och det sägs med hjälp av = "DET INGEN HAR SETT , DET HAR HELLER ALDRIG FUNNITS. Det var , den egentliga anledningen till att gärningsmannen lät maskera sig , och för att han kände Bröderna Lindberg sedan tidigare.

Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-18 kl. 08:09.
Citera
2017-08-18, 08:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hej

Det tror inte jag.

Måste hålla med dig här Att det skulle varut ett utdraget förlopp innan personen avlider tyder väl något pppå eett impulsartat hafsverk snarare än planerat eller, än mer avlägset, ett beställningsmord? Vad jag förstår var bröderna ganska sociala också, och gjorde mycket tillsammans, det kanske till och med var så att de inte ens väntades vara hemma?
Citera
2017-08-18, 08:35
Medlem
Citat:
Läs här och lär!!

Det som planerades i Kalamark var ett rån och inget mord!

Starka misstankar fanns mot bröderna att de fanns mycket pengar i ksssaskåpet pga att man antog och hade skäl att anta att bröderna hade tjänat pengar som man inte kunde ha på banken av olika anledningar, därför fanns anledning att tro att det fanns "drivor med pengar" i kassaskåpet.

Om man planerar ett rån, då vill man under rånets utförande avge så lite ljud ifrån sig som möjligt för att slippa höras och därmed bli upptäckt.

Om man i det planerade rånet även planerat in ett mord av i detta fall Roger

Ja då använder man sig av ett så effektivt mordvapen som möjligt
Just av den anledningen av att minska risken för onödigt oväsen som i sin tur kan göra att man riskerar att bli upptäckt.

Så planen från början var att bedöva
Därav passade en träregel utmärkt!
Roger gjorde dock mer motstånd än väntat och GM fick panik.

Bäste Gratis-121 》Ólov Róger Lindberg var 166 centimeter lång och vägde endast 48 kilo på grund av sitt handikapp av nedsatt lung-andnings-kapacitet och det i sin tur på grund av att han led av Emfysém. Ólov Róger Lindberg inne-hade då en mansålder av 59 år.
Obs ! Denne nu omtalade mannen kunde överhuvud taget icke under några omständigheter bjud något kroppsligt och muskulärt motstånd emot gärningsmannen då han den 14/4 år 2004 gick till full attack emot Ólov Róger Lindberg med hjälp av en träregel i massivt furu-trä strax utanför Latrin-boden intill Ladugårds-anläggningen och dessutom efter det , att han hade fällt Ólov Róger Lindberg till markgrunden , så sparkade gärningsmannen honom först i höger bröstkorg och spräckte 3 stycken revben och sedan sparkade gärningsmannen i Ólov Róger Lindbergs' vänstra bröstkorgs-halva och lyckades därvid spräcka ytterligare tre stycken revben. Gärningsmannen spräckte också halva det vänstra ögat på Ólov Róger Lindberg , vilket i sin tur enligt min bedömning inte kan ha orsakats av ett slag med hjälp av träreglen.

Citera
2017-08-18, 08:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hej ! SommarSemestern 》 Klart att jag accepterar både dig som medlem och det du skriver , men det handlar om att gärningsmannen kände bröderna mycket väl och att han redan på förhand visste vad virkes-förrådet med träreglarna fanns. Gärningsmannen visste okså vilka dagliga tidsrutiner Ólov Róger Lindberg hade då han skulle utfodra sina djur som Géten , Killingen , Bocken , Hönsen samt Kaninerna. Gärningsmannen visste redan på förhand att bröderna inte då , skulle haft något besök av vänner och bekanta just den dagen och kvällen , som då skulle haft sovit över och stannat över natten , och det hade han i sin tur försäkrat sig om på förhand. Gärningsmannen visste om att bröderna till exempel inte hade någon vakthund hemma som till exempel en Rottweiler. Gärningsmannen visste om att Kárl-Sune var handikappad på grund av sin stroke som han fick år 1993 och då blev halvt förlamad i sin ena arm. Fundéra på till exempel Skogsbruket och Skogsvårds-styrelsen och Hantverkarna som arbetade och renoverade hos bröderna Lindberg en månad före mordet den 14/4 2004. Renoverings-arbetet pågick 22 dagar. Vad jag vill framföra av yttersta vikt i detta avseendet beträffande gärningsmannen är att , varför tror du egentligen att gärningsmannen maskerade sig genom att dra ner en mörk-grå mössa med snett utklippta ögon över sitt ansikte ? därför att gärningsmannen kände bröderna Lindberg sedan tidigare. Gärningsmannen maskerade sig endast för att undanröja sin egen och egentliga identitet för till exempel Kárl-Sune Lindberg om han på något sätt då skulle haft misslyckats med det han tidigare då bestämde sig för att utföra. Exempel: Låt oss antaga att gärningsmannen då var maskerad , och att han plötsligt tvingades avbryta sig inuti MánGårdsByggnaden för att taga till sin flykt och fly från platsen , och detta då till exempel för att han kanske då hade överraskats av en tillfällig och oväntad besökare till Bröderna Lindberg , när sedan exempel Polisen hade kommit på plats efter det att gärningsmannen hade varit tvungen att avbryta och ta till flykten , så frågade då Polisen till exempel Kárl-Sune -- Såg du hur gärningsmannen såg ut ? --Nej sade då Kárl-Sune , han var maskerad , så jag kunde inte se vem det var. Nu kommer vi alltså fram till varför gärningsmannen maskerade sig , om han eventuellt skulle haft misslyckats , och det sägs med hjälp av = "DET INGEN HAR SETT , DET HAR HELLER ALDRIG FUNNITS. Det var , den egentliga anledningen till att gärningsmannen lät maskera sig , och för att han kände Bröderna Lindberg sedan tidigare.

Det är nog möjligt att GM var bekant med bröderna, men lika möjligt att hen har ett distinktivt utseende på något sätt (ärr, födelsemärken etc) som lätt kan lämnas som signalement och därfö vill vara iförd baklava luva (eller vad de kallas) ?

Men varför tror du själva dödandet var planerat eller särskilt beställt? Möjligt är väl att det är under såkallat likgiltighetsuppsåt men om du är av uppfattning att det är beställningsjobb så må det väl vara mer bakom än att bröderna skvallras vara förmögna?
Citera
2017-08-18, 08:51
Medlem
Citat:
Hej

Det tror inte jag.

Obs ! Jag råkade visst skriva fel användar-namn då jag skrev sist under denna Citat-ruta här ovan sett. Jag skrev SommarSemestern men jag menade till 》Gratis-121.

Här kommer en fråga till dig = Vad tror du att Magnus Wiklund gjorde med de 80.000 kronorna som han hämta in hos Bröderna Lindberg den 6/2 2004 klockan 21:25 enligt förliknings-avtalet ? .......... och vem tror du skrev själva avtalet ?

JokerMannen.
Citera
2017-08-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är nog möjligt att GM var bekant med bröderna, men lika möjligt att hen har ett distinktivt utseende på något sätt (ärr, födelsemärken etc) som lätt kan lämnas som signalement och därfö vill vara iförd baklava luva (eller vad de kallas) ?

Men varför tror du själva dödandet var planerat eller särskilt beställt? Möjligt är väl att det är under såkallat likgiltighetsuppsåt men om du är av uppfattning att det är beställningsjobb så må det väl vara mer bakom än att bröderna skvallras vara förmögna?

Hej ! Jag återkommer till dig med mera information om detta lite senare framåt. En sak skall jag avslöja för dig tills vidare , att det förelåg en obetald skuld på 125.000 kronor som förmodligen endast gällde Ólov Róger Lindberg och som aldrig blev betald och detta i sin tur kan ha med den eventuella gärningsmannens' fordran på Ólov Róger Lindberg att göra och när Ólov Róger Lindberg i sin tur inte kunde reglera skulden enligt någons krav , kan det ha resulterat i mord.
Ett mord har en mycket djup bakomliggande orsak och motivet måste finnas. Jag är mer och mer övertygad om att svaret ligger i en stor ekonomisk uppgörelse som Ólov Róger Lindberg inte klarade av att reglera enligt fordrarens begäran.

Citera
2017-08-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Obs ! om du nu har tillgång till de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna , som kopior , så kan du absolut både se och iakttaga samt därtill okså konstatera faktumet , att på det viset som Ólov Róger Lindberg bands med dubbel-tvinnade linSnören , Obs ! inte med balSnören och hur han blev tejpad med transparent låd-packnings-tejp , så förstår du att mordet var PLANERAT in i minsta detalj och dessutom kommer du att kunna inse faktumet att gärningsmannen hade anatomiska kunskaper.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in