Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
Hej
Självklart får du försöka lösa mordet på ditt sätt
Men jag tänker fortsätta komma med teorier hoppas att du accepterar det
Tror du verkligen att om man planerar ett mord eller om det för den delen är ett beställningsmord inte tar med dig ett effektivare mordvapen än en träregel?
Det tror inte jag.
Utan istället hamnade GM i panik samt använde därmed övervåld för att Roger gjorde större motstånd än väntat.
Hej ! SommarSemestern 》 Klart att jag accepterar både dig som medlem och det du skriver , men det handlar om att gärningsmannen kände bröderna mycket väl och att han redan på förhand visste vad virkes-förrådet med träreglarna fanns. Gärningsmannen visste okså vilka dagliga tidsrutiner Ólov Róger Lindberg hade då han skulle utfodra sina djur som Géten , Killingen , Bocken , Hönsen samt Kaninerna. Gärningsmannen visste redan på förhand att bröderna inte då , skulle haft något besök av vänner och bekanta just den dagen och kvällen , som då skulle haft sovit över och stannat över natten , och det hade han i sin tur försäkrat sig om på förhand. Gärningsmannen visste om att bröderna till exempel inte hade någon vakthund hemma som till exempel en Rottweiler. Gärningsmannen visste om att Kárl-Sune var handikappad på grund av sin stroke som han fick år 1993 och då blev halvt förlamad i sin ena arm. Fundéra på till exempel Skogsbruket och Skogsvårds-styrelsen och Hantverkarna som arbetade och renoverade hos bröderna Lindberg en månad före mordet den 14/4 2004. Renoverings-arbetet pågick 22 dagar. Vad jag vill framföra av yttersta vikt i detta avseendet beträffande gärningsmannen är att , varför tror du egentligen att gärningsmannen maskerade sig genom att dra ner en mörk-grå mössa med snett utklippta ögon över sitt ansikte ? därför att gärningsmannen kände bröderna Lindberg sedan tidigare. Gärningsmannen maskerade sig endast för att undanröja sin egen och egentliga identitet för till exempel Kárl-Sune Lindberg om han på något sätt då skulle haft misslyckats med det han tidigare då bestämde sig för att utföra. Exempel: Låt oss antaga att gärningsmannen då var maskerad , och att han plötsligt tvingades avbryta sig inuti MánGårdsByggnaden för att taga till sin flykt och fly från platsen , och detta då till exempel för att han kanske då hade överraskats av en tillfällig och oväntad besökare till Bröderna Lindberg , när sedan exempel Polisen hade kommit på plats efter det att gärningsmannen hade varit tvungen att avbryta och ta till flykten , så frågade då Polisen till exempel Kárl-Sune -- Såg du hur gärningsmannen såg ut ? --Nej sade då Kárl-Sune , han var maskerad , så jag kunde inte se vem det var. Nu kommer vi alltså fram till varför gärningsmannen maskerade sig , om han eventuellt skulle haft misslyckats , och det sägs med hjälp av = "DET INGEN HAR SETT , DET HAR HELLER ALDRIG FUNNITS. Det var , den egentliga anledningen till att gärningsmannen lät maskera sig , och för att han kände Bröderna Lindberg sedan tidigare.
Med vänliga hälsningar från JokerMannen.