2017-08-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
I youtubeklipp jag länkat till tidigare säger PM att fönstren klarar 40 bar - dvs 400 meter.

I samma youtubeklipp (från i år) så säger han att 30 meter är det djupaste ubåten har dykt. Framgår dock inte om det avser efter ombyggnaden eller totalt.
Problemett är att båten inte kan stiga från djup större än 65-80 meter enligt facebookgruppen. Ubåten i sig klarar nog att gå djupare.
Citera
2017-08-17, 16:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Intressant det du sa där med undercover-intervju, täntke faktiskt inte på det... Ja, nej, jag håller med dig, hehe, jag skrev först ännu ett "potentiellt upplägg" men jag tog bort det, skulle bara bli kaka på kaka på kaka i diskussionstråden här och det finns det ju redan en del av...

Jaa, hahaa, tack! Men detta var ju inte direkt en undercoverintervju, vad vi vet. Men det kanske var det för PM?

Men om man spekulerar utifrån KWs föregående artiklar, den om typ kriminell medelklass i Havana och datateknik, (egentligen handlar den också om hur s.k. subkulturer uppstår, fungerar, dess nätverk, tar sig upp, och blir accepterad /legal av majoritetskultur/regering....)
och artikeln om rymdkapplöpningen mellan Indien och Kina (vilken jag tyvärr, tyvärr, inte kunnat att läsa ), så är ju PM som reportageobjekt troligen ungefär mittemellan.

Jag tror att han blev plötsligt förbannad och impulsiv och något hände. Hon satte kanske fingret (omedvetet) på en mycket, mycket öm tå hos PM.
Citera
2017-08-17, 16:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Beror nog på hur väl han packeterat kroppen kan den stanna kvar i 2-3 veckor tills gasen blir pungterad så lär den stanna kvar på botten.
kroppar brukar flyta upp till ytan efter 2-3 veckors tid för att där efter sjunka igen på grund av att dom löser upp sig.
Men kroppen kan likaväl hamna i en fartygspropeller som maler sönder den till fiskmat.
Om det är överlagt mord, vilket jag tror, så har Madsen haft med sig sopsäckar och tyngder för att sänka kroppen till havets botten. I så fall flyter den aldrig upp till ytan.
Citera
2017-08-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, hahaa, tack! Men detta var ju inte direkt en undercoverintervju, vad vi vet. Men det kanske var det för PM?

Men om man spekulerar utifrån KWs föregående artiklar, den om typ kriminell medelklass i Havana och datateknik, (egentligen handlar den också om hur s.k. subkulturer uppstår, fungerar, dess nätverk, tar sig upp, och blir accepterad /legal av majoritetskultur/regering....)
och artikeln om rymdkapplöpningen mellan Indien och Kina (vilken jag tyvärr, tyvärr, inte kunnat att läsa ), så är ju PM som reportageobjekt troligen ungefär mittemellan.

Jag tror att han blev plötsligt förbannad och impulsiv och något hände. Hon satte kanske fingret (omedvetet) på en mycket, mycket öm tå hos PM.

Hur många fall i världshistorien finns där en person har slagit ihjäl en journalist under en intervju?
Citera
2017-08-17, 16:31
Avslutad
Nån som vet vem Kim Walls pojkvän är?
Citera
2017-08-17, 16:36
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Alla ger upp för lätt.

Om Kim är så snäll som brodern intygar tror jag hon lever och har spolats upp på exempelvis Flakfort eller Ven.

Hon är intelligent och kan säker överleva under lång tid som exempelvis Alexander Selkirk gjorde

Det är ju hur mycket båttrafik som helst i ormrådet, plus att helikoptrar regelbundet flyger över området.
Hade hon varit vid liv på en av öarna hade de hittat henne redan.
Såvida hon inte medvetet håller sig undan.
Citera
2017-08-17, 16:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är möjligt. Men eftersom polisen har satt rubriceringen "uagtsamhet" så kan han inte ha gjort det med flit. Det KAN kanske vara så att han var så otroligt tankspridd, att han glömde bort att hon var i tornet när han dök? Och när han kom på det var det för sent?
Vad som hänt ute på ubåten vet bara Madsen och han kommer se till att ljuga ihop en historia som gör att han framstår så bra som möjligt och får så kort straff som möjligt. För att man ska kunna rubricera det hela som mord behöver det finnas något som pekar mot att det varit överlagt, exempelvis Google-sökningar på hur man får en kropp att sjunka etc. Polisen/åklagaren kan misstänka att det rör sig om mord, men så länge man inte har någon bevisning som pekar på det så får man nöja sig med vållande till annans död eller liknande.
Citera
2017-08-17, 16:37
Avslutad
Kan det varit ytterligare en person med på u-båten när den lämnade hamnen?
Citera
2017-08-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det tror jag med. Hon var naturligtvis väl påläst. Och det fanns säkert många obehagliga frågor hon kunde ställa.
Citera
2017-08-17, 16:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Nån som vet vem Kim Walls pojkvän är?
Niels Christian Konrad Nielsen
Citera
2017-08-17, 16:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur många fall i världshistorien finns där en person har slagit ihjäl en journalist under en intervju?

Tja, under en intervju vet jag inte, men det finns väl några som blivit mördade och/eller attackerade för att de publicerat något om någon......

Cats Falk nämndes ju i tråden förut.....
Citera
2017-08-17, 16:42
Avslutad
Att Niels Christian Konrad Nielsen helt avskrivits i denna fb-tråd är lite märkligt tycker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in