2017-08-17, 10:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
USA har alltså kantrat med Donald som styrman?

Men jag skulle nog säga att du kan välja nästintill precis vilken politiker som helst (de värsta galningarna i GOP undantagna, såklart) och denne skulle göra ett fullkomligt kanonjobb jämfört med den klåfingriga, oansvariga och direkt skadliga barnunge som just nu sitter i vita huset.
Inte du heller då. Saken är, och som jag tycker ni ska ta till er, att Trump bara är ett symptom inte problemet.
2017-08-17, 10:53
Medlem
Att Trump kommer att vinna 2020 får ses som nästintill klart efter hans fenomenala start. Demokraterna saknar helt kontakt med väljarna, bara att Joe Biden är favorit hos demokraterna som kandidat till 2020 visar att de inte förstått något.
2017-08-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte du heller då. Saken är, och som jag tycker ni ska ta till er, att Trump bara är ett symptom inte problemet.

Vad är det du menar? Att du går det kinesiska kommunistpartiets ärenden såg jag nyss i en annan tråd. Har det med detta att göra?

Vadå symptom?
2017-08-17, 11:03
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Fortfarande missar du min frågeställning helt och hållet men låt mig förklara:

Vad jag ser är följande: Om Trump försvinner så lär inte motsättningarna i det amerikanska upphöra, snarare förvärras. Det finns inga bra kandidater, minst av allt hos demokraterna, som är starka nog att tackla de "utmaningar" man har. Lägg därtill en enorm statsskuld och det faktum att man har förlorat ett krig (Syrien) och är på väg att förlora två till (Afghanistan, Nordkorea). Det är dags nu att bli orolig för det ser sannerligen inte ljust ut och USA verkar att ha gått vilse både hemma och i utlandet. Titta bara på det faktum att Nordkoreas raketer kan spåras tillbaka till Ukraina där den nazistiska ledaren blivit ivrigt uppbackad av neocons som McCain. Djup ironi när han nu går ut och angriper Trump för att stödja rasister.

Jag kan för min del inte se någon vettig person som skulle kunna få USA på rätt köl. Kan du?

Nej, just nu är det tunt med alternativ eftersom det egentligen bara finns ett, som är vice presidenten Mike Pence. Avgår eller avsätts Trump är det han som tar över. Inte Hillary Clinton.
2017-08-17, 11:05
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Väljare fungerar så, det gäller inte bara Trumps väljare. Angående hans möjligheter att bli omvald hänvisar jag till mitt tidigare inlägg.

Nej, väljare i en generell mening fungerar inte så. Vilket är anledningen till att partier och representer får eller förlorar förtroende titt som tätt.
2017-08-17, 11:07
Medlem
zergrushs avatar
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/346867-foxs-shepard-smith-we-couldnt-find-a-republican-willing-to-come
Citat:
FOX's Shep Smith: We couldn't find a Republican willing to come on and defend Trump
FOX News host Shepard Smith said Wednesday that the network tried and failed to get a Republican on-air to defend President Trump's controversial comments on violence in Charlottesville, Va., over the weekend

"Our booking team - and they're good - reached out to Republicans of all stripes across the country today," Smith said on his show "Shepard Smith Reporting."

"Let's be honest, Republicans don't often really mind coming on FoX News Channel. We couldn't get anyone to come and defend him here because we thought, in balance, someone should do that," he continued.

"We worked very hard at it throughout the day, and we were unsuccessful. And of those who are condemning the president's condemnable actions, I've not heard any prominent leaders, former presidents, members of the House or the Senate use his name while speaking in generalities," he said.

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/phoenix-mayor-happy-president-trumps-rally-plans-49262273
Citat:
Phoenix mayor not happy about President Trump's rally plans
"I am disappointed that President Trump has chosen to hold a campaign rally as our nation is still healing from the tragic events in Charlottesville," Stanton said in a statement Wednesday afternoon. "It is my hope that more sound judgment prevails and that he delays his visit."
"P-p-populärare än n-någonsin! "

Vad president Donald helt enkelt inte tycks förstå är att allt det här är helt på honom själv!
Att försvara nazister efter ett terrorattentat där en person dog, och ytterligare fem var ytterst nära att stryka med, säger allt till nationen om vilken jävla taktlöst och oinsatt miffo man har att göra med.
Vilken annan amerikansk politiker som helst, tom. Dan Quale, hade skött det här bättre genom att helt enkelt inte vara en fullkomlig jävla idiot! Och offerkofte-gråtandet om att "media bara är ute efter honom!" visar bara på att lärjungarna inte är mycket bättre de; att stå för konsekvenserna av sitt handlande är något man som regel får lära sig efter lekskolan...
2017-08-17, 11:14
Medlem
Citat:
Fortfarande missar du min frågeställning helt och hållet men låt mig förklara:

Vad jag ser är följande: Om Trump försvinner så lär inte motsättningarna i det amerikanska upphöra, snarare förvärras. Det finns inga bra kandidater, minst av allt hos demokraterna, som är starka nog att tackla de "utmaningar" man har. Lägg därtill en enorm statsskuld och det faktum att man har förlorat ett krig (Syrien) och är på väg att förlora två till (Afghanistan, Nordkorea). Det är dags nu att bli orolig för det ser sannerligen inte ljust ut och USA verkar att ha gått vilse både hemma och i utlandet. Titta bara på det faktum att Nordkoreas raketer kan spåras tillbaka till Ukraina där den nazistiska ledaren blivit ivrigt uppbackad av neocons som McCain. Djup ironi när han nu går ut och angriper Trump för att stödja rasister.

Jag kan för min del inte se någon vettig person som skulle kunna få USA på rätt köl. Kan du?

nu skulle jag bli glad om du kunde presentera källor för ditt påstående om att Ukraina förser Nordkorea med motorer,
Det jag har kunnat läsa mig till är att motorerna är av en sovjetisk typ som tillverkades i nuvarande Ukraina men lagerhålls och används av Ryssland. Det förefaller inte finnas något som pekar på Ukraina som leverantör till Nordkorea.
Men ge mig källor till ditt påstående.

Mvh
Lallisen
2017-08-17, 11:15
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Instämmer.

Därför kan Trump med äran i behåll sänka det politiska systemet som redan är genomkorrupt och sitta kvar.
Regeln om att Presidenten endast får vara president i 8 år kan Trump lösa genom att sätta någon familjemedlem vid tronen, valfusk eller på annat sätt.
Kan de stödja ukraina och saudiarabien trots att regenten inte är folkvald kan nog Trump göra detsamma på hemmaplan.
2017-08-17, 11:17
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, väljare i en generell mening fungerar inte så. Vilket är anledningen till att partier och representer får eller förlorar förtroende titt som tätt.
Väljare generellt fungerar precis så. De kanske tappar förtroendet men röstar ändå som de alltid gjort, bortsett från en liten del rörliga väljare.
2017-08-17, 11:23
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/346867-foxs-shepard-smith-we-couldnt-find-a-republican-willing-to-come

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/phoenix-mayor-happy-president-trumps-rally-plans-49262273

"P-p-populärare än n-någonsin! "

Vad president Donald helt enkelt inte tycks förstå är att allt det här är helt på honom själv!
Att försvara nazister efter ett terrorattentat där en person dog, och ytterligare fem var ytterst nära att stryka med, säger allt till nationen om vilken jävla taktlöst och oinsatt miffo man har att göra med.
Vilken annan amerikansk politiker som helst, tom. Dan Quale, hade skött det här bättre genom att helt enkelt inte vara en fullkomlig jävla idiot! Och offerkofte-gråtandet om att "media bara är ute efter honom!" visar bara på att lärjungarna inte är mycket bättre de; att stå för konsekvenserna av sitt handlande är något man som regel får lära sig efter lekskolan...

Sluta va så naiv och blåögd.

Alla härskartekniker har redan utspelat sig tidigare, det finns inget nytt här. Denna teknik kallas härska genom att söndra .
2017-08-17, 11:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Sluta va så naiv och blåögd.

Alla härskartekniker har redan utspelat sig tidigare, det finns inget nytt här. Denna teknik kallas härska genom att söndra .
Ja, men Donald tycks ju inte härska... särskilt mycket alls faktiskt, så det är väl Putin som avses då?
2017-08-17, 11:41
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ja, men Donald tycks ju inte härska... särskilt mycket alls faktiskt, så det är väl Putin som avses då?

Se Vita Huset som ett Kungahus så klarnar det . Kungen är bara en pusselbit i kungahuset . Det är hovet som regerar.

Samma sak med Putin . Medan Putin spelar smart spelar Trump dum.
Även detta är klassiskt bland regenter eftersom gränsen mellan att vara ett geni och en dåre är hårfin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in