Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Hennes approval rating som f.d presidentkandidat har ingen bäring på hennes hypotetiska approval rating som president. Så frågeställningen att tänka på hur det hade varit med Clinton som president baserat på just approval ratings är meningslös.
Hon hade med största sannolikhet varit en bättre president än Donald Trump. Omtyckt eller inte så innebär presidentskapet mer än att bröla på Twitter och undvika att fördöma nazister. Trump har inte gjort ett bra jobb som president. Hans administration är ineffektiv. Hans policy är oklar. Det är förmodligen inte problem som en rutinerad Clinton haft då stora delar av Obamas erfarna administration kunde överförts.
Fortfarande missar du min frågeställning helt och hållet men låt mig förklara:
Vad jag ser är följande: Om Trump försvinner så lär inte motsättningarna i det amerikanska upphöra, snarare förvärras. Det finns inga bra kandidater, minst av allt hos demokraterna, som är starka nog att tackla de "utmaningar" man har. Lägg därtill en enorm statsskuld och det faktum att man har förlorat ett krig (Syrien) och är på väg att förlora två till (Afghanistan, Nordkorea). Det är dags nu att bli orolig för det ser sannerligen inte ljust ut och USA verkar att ha gått vilse både hemma och i utlandet. Titta bara på det faktum att Nordkoreas raketer kan spåras tillbaka till Ukraina där den nazistiska ledaren blivit ivrigt uppbackad av neocons som McCain. Djup ironi när han nu går ut och angriper Trump för att stödja rasister.
Jag kan för min del inte se någon vettig person som skulle kunna få USA på rätt köl. Kan du?