2017-08-17, 09:36
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns fler det går dåligt för:

Democrats Fret as Clinton Book Rollout Looms

The losing presidential candidate wants to talk about what went wrong. Her party wishes she wouldn't.

https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-08-15/democrats-fret-as-clinton-book-rollout-looms

Fy fan, tänk tanken att vi kunde ha haft henne som president nu.

Allvarligt talat, ni som nu gnäller på Trump så var faktiskt detta alternativet, vilket gör att jag börjat fundera på hur det verkligen står till med USA. Det ser inte ljust ut på någon sida om nu Trump skulle försvinna.

Be careful what you wish for!

Ingen gillar en förlorare. Det finns bara en president, vad hans tidigare motståndare har för opinionssiffror i dagsläget är irrelevant. Vad skulle Clinton göra? Hon har inte längre någon position i administrationen och valet är över. Ska hon fortsätta kampanjen i fyra år till?
2017-08-17, 09:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Ingen gillar en förlorare. Det finns bara en president, vad hans tidigare motståndare har för opinionssiffror i dagsläget är irrelevant. Vad skulle Clinton göra? Hon har inte längre någon position i administrationen och valet är över. Ska hon fortsätta kampanjen i fyra år till?
Var har jag påstått det? Lär dig att åtminstone bemöta frågeställningarna i inläggen du svarar på.

Så vad är alternativet?
2017-08-17, 09:48
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Mestadels smådonationer ifrån privatpersoner.

Äldsta tricket någonsin.

Detta är samma teknik som falsktryckerier gör när de säljer falsksedlar till privatpersoner.

Trump gör samma trick med riktiga pengar.
2017-08-17, 09:50
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Var har jag påstått det? Lär dig att åtminstone bemöta frågeställningarna i inläggen du svarar på.

Så vad är alternativet?

Hennes approval rating som f.d presidentkandidat har ingen bäring på hennes hypotetiska approval rating som president. Så frågeställningen att tänka på hur det hade varit med Clinton som president baserat på just approval ratings är meningslös.

Hon hade med största sannolikhet varit en bättre president än Donald Trump. Omtyckt eller inte så innebär presidentskapet mer än att bröla på Twitter och undvika att fördöma nazister. Trump har inte gjort ett bra jobb som president. Hans administration är ineffektiv. Hans policy är oklar. Det är förmodligen inte problem som en rutinerad Clinton haft då stora delar av Obamas erfarna administration kunde överförts.
2017-08-17, 09:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Hur skulle det uppfattas som något positivt att ett initiativ som Trump har tagit havererar totalt efter inte ens ett år?
Det uppfattas som positivt att han distanserar sig från storfinansen.
2017-08-17, 09:52
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det uppfattas som positivt att han distanserar sig från storfinansen.

Men det är storfinansen som distanserar sig från honom.
2017-08-17, 09:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Säg det till hans väljare.
2017-08-17, 09:57
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Säg det till hans väljare.

Att det finns en andel väljare som är i det närmaste förlorade vad gäller möjlighet att ta till sig av fakta stämmer säkert, men den gruppen kommer inte att få honom omvald. Vi får se om [högst] tre år vad som händer.
2017-08-17, 10:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Klassisk konflikt mellan adeln och kungahuset. Uppskattas av bönderna som sätter sin tilltro till Kungen.
USA är en borgerlig monarki där presidenternas söner, fruar och vapendragare är tronarvingar.
2017-08-17, 10:13
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Att det finns en andel väljare som är i det närmaste förlorade vad gäller möjlighet att ta till sig av fakta stämmer säkert, men den gruppen kommer inte att få honom omvald. Vi får se om [högst] tre år vad som händer.
Väljare fungerar så, det gäller inte bara Trumps väljare. Angående hans möjligheter att bli omvald hänvisar jag till mitt tidigare inlägg.
2017-08-17, 10:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hennes approval rating som f.d presidentkandidat har ingen bäring på hennes hypotetiska approval rating som president. Så frågeställningen att tänka på hur det hade varit med Clinton som president baserat på just approval ratings är meningslös.

Hon hade med största sannolikhet varit en bättre president än Donald Trump. Omtyckt eller inte så innebär presidentskapet mer än att bröla på Twitter och undvika att fördöma nazister. Trump har inte gjort ett bra jobb som president. Hans administration är ineffektiv. Hans policy är oklar. Det är förmodligen inte problem som en rutinerad Clinton haft då stora delar av Obamas erfarna administration kunde överförts.
Fortfarande missar du min frågeställning helt och hållet men låt mig förklara:

Vad jag ser är följande: Om Trump försvinner så lär inte motsättningarna i det amerikanska upphöra, snarare förvärras. Det finns inga bra kandidater, minst av allt hos demokraterna, som är starka nog att tackla de "utmaningar" man har. Lägg därtill en enorm statsskuld och det faktum att man har förlorat ett krig (Syrien) och är på väg att förlora två till (Afghanistan, Nordkorea). Det är dags nu att bli orolig för det ser sannerligen inte ljust ut och USA verkar att ha gått vilse både hemma och i utlandet. Titta bara på det faktum att Nordkoreas raketer kan spåras tillbaka till Ukraina där den nazistiska ledaren blivit ivrigt uppbackad av neocons som McCain. Djup ironi när han nu går ut och angriper Trump för att stödja rasister.

Jag kan för min del inte se någon vettig person som skulle kunna få USA på rätt köl. Kan du?
2017-08-17, 10:39
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Jag kan för min del inte se någon vettig person som skulle kunna få USA på rätt köl. Kan du?
USA har alltså kantrat med Donald som styrman?

Men jag skulle nog säga att du kan välja nästintill precis vilken politiker som helst (de värsta galningarna i GOP undantagna, såklart) och denne skulle göra ett fullkomligt kanonjobb jämfört med den klåfingriga, oansvariga och direkt skadliga barnunge som just nu sitter i vita huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in