2017-08-17, 00:09
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hon kunde ha skrivit att KM inte var pilot och att hon från och med nu varken kommer att bekräfta eller dementera pga att det är troligt att någon kommer att nämna rätt namn förr eller senare och hennes yrke hindrar henne att från att peka ut någon. Nu valde hon att göra på annat sätt vilket inte är ett direkt utpekande men likväl ett svar som man kan dra en slutsats ifrån.
Inte dumt!
Eller den vita lögnen att "jag har blivit förbjuden o.s.v."

PS. Slumpen är min bästa vän!
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-17 kl. 00:12.
Citera
2017-08-17, 00:11
Medlem
Egentligen spelar det ingen roll vem som är pilot. Det är GM som är den vi vill ha namnet på och förhoppningsvis får vi svar på det den 11 september. Ska bli mycket spännande. Gokväll.
Citera
2017-08-17, 00:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du och några till har helt missförstått själva grejen med UA om kusin KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". (Som ju är den egentliga benämningen. "Pilot" och "Pilotmannen" är ju bara en förkortning/förenklingar till det längre och omständligare "Mannen med pilotglasögon".)

Det är ju självklart inte så att "en vanlig politiker" skulle kunna påverka polis och åklagare i ett enskilt ärende. Också Sven-Gustaf är ute och seglar en aning när han/hon skriver: "Jo, Göran. Jag har ett litet problem. Kan du hjälpa mig att skydda en mördare?" (Och här bör väl i så fall Göran bytas ut mot Stefan.)

Alltså: Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" är det väl antagligen inte svårare än att KM själv insåg 1998 att han hade kunnat förstöra kusin UA:s politiska karriär om han (KM) hade låtit sig tilldelas en advokat. UA själv behöver väl inte ha haft ett dyft med saken att göra?! Men visst finns möjligheten att UA skulle ha kunnat känna till vad KM - (om det nu var KM som var/är "mannen med pilotglasögon" - hade gjort och då gjort klart för KM vad som gäller. Men glöm era utsvävningar om att UA i scenariot ovan själv skulle utöva påtryckningar på polis, åklagare och partikollegor. Hur tänkte ni nu?

Citat:
Korrigerar mig själv: Självklart ska det vara "Göran" i Sven-Gustavs exempel - inte Stefan, som jag skrev. Det var ju 1998 och då var Göran Persson statsminister.
Hänsyn till en kusins karriär torde inte vara högprioriterat i den situationen. Det gäller det egna livet. Antingen samarbetar man med Polisen eller inte. Och gör man det inte är det nog av hänsyn till en själv. Valet att inte ha en advokat är frivilligt för en vuxen man och borde inte hindra åklagaren (som med en minderårig).

Det är egentligen den enda konstigheten och det enda som skulle KUNNA få en att spekulera över yttre påtryckningar, att åklagaren släpper det DÄRFÖR. Jag tror ändå inte på sådana, av redan angivna skäl.
Citera
2017-08-17, 00:14
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Egentligen spelar det ingen roll vem som är pilot. Det är GM som är den vi vill ha namnet på och förhoppningsvis får vi svar på det den 11 september. Ska bli mycket spännande. Gokväll.

Mitt i prick!
Citera
2017-08-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Sanningen svider ibland och det du skriver stämmer förmodligen överens med verkligheten till 99,99%.
Skolorna börjar tror jag på måndag och då lär mycket skvaller spridas (som typ bakterier).

Pilot bör omgående gå till polisen och berätta sanningen för att förskona sin släkt och familj (om han nu har ngn).Ett tips i all välmening.
Skolstart 24 augusti 2017..... så han har några dagar till på sig och erkänna och kanske bespara sin son och sambo allt skvaller för dom har inget med hans förflutna och göra ! Om det nu är KM !?
Citera
2017-08-17, 00:20
Medlem
Citat:
Min fetning: Synd bara att beslutet att inte längre kommentera om pilotmannen är nämnd i tråden eller inte råkade sammanfalla med just när KM blev nämnd! Och om då KM föll offer för en taskig slump BORDE FAKTISKT PERNILLA RYCKA IN OCH DEMENTERA KM SOM PILOTMANNEN! HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Det var ett oprofessionellt beslut från början att påstå att pilot inte varit nämnd någonstans på social media. Kanske så enkelt att hon ville göra om, göra rätt. Att KM blev nämnd då och betydelsen av det är våran egenskapade återkoppling?

Av vilken anledning yttrade hon att pilot inte var nämnd?
Var det viktigt att inte någon av de frekvent nämna skulle bli utpekad?
Mariestad är liten, kretsen är tight.
Skickligt att de inte kommit fram.....

Att inte BW nämns och hans sista samtal med H är förvånande, även när han inte är pilot. Ska man leta konstigheter finns det mer att finna, utan att fylla i.
Citera
2017-08-17, 00:23
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Mitt i prick!

Förutom då att polisens uppenbara teori är att Pilot också är GM, vilket iofs inte är helt otroligt, snarare tvärt om.
Citera
2017-08-17, 00:40
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Problemet är - som jag redan har skrivit om - att Pernilla, Mats och redaktionen inte hade en klar strategi när man sjösatte programserien. Dels skulle man aldrig ha sagt att mannen bor kvar i stan (vilket man senare redigerade), dels skulle man aldrig ha kommenterat mannens ickeförekomst i diskussioner på nätet överhuvudtaget. Faktum kvarstår: Man sa att mannen bor kvar stan och att han inte var nämnd på nätet. Och precis just när KM kommer upp låter Pernilla meddela att hon inte längre dementerar om "pilotmannen" har nämnts eller inte har nämnts på nätet. Detta håller inte.

Du sammanfattar det själv väldigt bra att Pernilla och Co överhuvudtaget inte skulle kommenterat Pilots förehavanden. Nu fick hon istället i någon veckas tid massa mejl från folk som ville avfärda potentiella GM vilket naturligtvis blev ohållbart varvid hon drog i handbromsen. Detta sammanföll med att trådens senaste heta potatis (KM) kom på tapeten men "detta håller inte" enligt dig. Varför inte undrar jag då när det som får anses mest logiskt är det jag skrev några rader upp.

Jag tror vi alla här i tråden vill ha så många konkreta bevis som möjligt för att med så pass stor säkerhet som möjligt kunna avslöja Pilots identitet.
Detta är inte ett av dessa bevis, det är inte ens ett svagt bevis utan på sin höjd vild spekulation. Likaså det närmast konspiratoriska tänket angående riksdagsmannen.
Du Ugglan ska ha cred för att du faktiskt gör riktigt fotarbete (till skillnad från mig) och jag följer tråden med intresse av vad som kan komma fram härnäst. Så det är i all välmening jag säger dig att försöka fokusera på saker med substans istället för ogrundade spekulationer som i slutändan inte ger något.
Senast redigerad av Moon The Loon 2017-08-17 kl. 00:48.
Citera
2017-08-17, 06:47
Medlem
"Du får inget svar på din fråga" detta är det exakta svar jag fick från PW. Frågan jag ställde var om pilotmannen var nämnd i tråden. Detta var precis efter att KM nämndes. Om nu pw LOVAT pilotmannen saker för att ställa upp på intervju, har hon väl ändå inte lovat att INTE dementera honom i tråden eller via mail?!?! PW kunde svarat att de tagit ett beslut att vare sig dementera eller bekräfta frågan längre.. det gjorde hon inte. "Du får inget svar på din fråga"
Citera
2017-08-17, 07:05
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
"Du får inget svar på din fråga" detta är det exakta svar jag fick från PW. Frågan jag ställde var om pilotmannen var nämnd i tråden. Detta var precis efter att KM nämndes. Om nu pw LOVAT pilotmannen saker för att ställa upp på intervju, har hon väl ändå inte lovat att INTE dementera honom i tråden eller via mail?!?! PW kunde svarat att de tagit ett beslut att vare sig dementera eller bekräfta frågan längre.. det gjorde hon inte. "Du får inget svar på din fråga"

...och det är inget svar på frågan som jag ser det. Betydelselöst.
Citera
2017-08-17, 07:31
Medlem
Citat:

Hänger inte alls med i tråden längre. Vad händer den 11 September?
Citera
2017-08-17, 07:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Lätt att vara efterklok men så skulle hon nog ha svarat direkt hon fick frågor via mail ang om "pilot" istället för att dementera vissa för att sedan sluta svara på samma fråga. Tycker nog att hon har satt sig i en rävsax här. Även om KM är mannen med pilotglasögon som syntes med Helena på Marieholmsbron så är det inte fastslaget att detta också är gm även om det pekar åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in