2017-08-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det får vi verkligen inte hoppas. Sonen och sambon är också offer om Klas är skyldig.

Absolut!!!! Det är väldigt tragiskt !!
Citera
2017-08-16, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag håller med dig. Jag fick svar från PW snabbt precis efter att TS blivit nämnd i tråden att pilotmannen INTE är nämnd i tråden.. när km nämndes strax efter TS så frågade jag igen och fick då svaret. - Du kommer inte få svar på din fråga... jag har mailat PW efter detta och frågat om hon iallafall inte kan dementera att det är km om det nu är så att han är oskyldig. Jag fick ingen dementi... hon ville inte vare sig bekräfta eller dementera... jag skrev ändå att det ju var synd om km OM han blev oskyldigt anklagad i tråden..

Intressant att ta del av din mejlkonversation med Pernilla. Särskilt det sista "jag skrev ändå att det ju var synd om km OM han blev oskyldigt anklagad i tråden" är intressant. Inte ens i det här läget vill Pernilla dementera KM som pilot. Om KM inte är pilot hade det ju varit enkelt - OCH MORALISKT OERHÖRT VIKTIGT - för henne att dementera. Så vilken blir slutsatsen?
Citera
2017-08-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Intressant att ta del av din mejlkonversation med Pernilla. Särskilt det sista "jag skrev ändå att det ju var synd om km OM han blev oskyldigt anklagad i tråden" är intressant. Inte ens i det här läget vill Pernilla dementera KM som pilot. Om KM inte är pilot hade det ju varit enkelt - OCH MORALISKT OERHÖRT VIKTIGT - för henne att dementera. Så vilken blir slutsatsen?
Jo jag kände att jag vädjade till henne, men fick ingen dementi.. min tolkning blir att KM verkligen är pilotmannen..
Citera
2017-08-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
???? Väldigt tragiskt....Det är väll det ni sitter och hoppas på era jälva TROLL.
Vi hoppas att pilotmannen ger sig till känna och står för vad han gjort!!!! Det är inte Flashback som gör pilotmannen familj illa!!!!! Är du anhörig till KM?
Citera
2017-08-16, 23:22
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jo jag kände att jag vädjade till henne, men fick ingen dementi.. min tolkning blir att KM verkligen är pilotmannen..

Ja, och du är ju inte den enda som "vädjar", samma resultat som sagt.
Citera
2017-08-16, 23:37
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Om KM inte är pilot hade det ju varit enkelt - OCH MORALISKT OERHÖRT VIKTIGT - för henne att dementera. Så vilken blir slutsatsen?

Citat:

Vet ni vilka löften PW har givit till "Pilot" för att ställa upp på intervjun?
Tidpunkten NÄR hon skulle sluta dementera är säkert inget personligt beslut utan ett gemensamt beslut från radioteamet.
Hur skulle ni själva gjort?
Lovat guld o gröna skogar och sen bryta löften och ev. sekretess mot både Pilot, polis och åklagare?
Blivit av med all sin journalistheder?

Jo, jag har kommenterat detta tidigare och har själv ingen aning om vem pilot är!
Känner för övrigt inga inblandade journalister, poliser, åklagare, MGM eller någon i deras närhet.
Men jag har läst tråden från början till slut.
Mitt intresse är, som huvuddelen av oss här, att få ett avslut.
Kan jag hjälpa till med att hitta fakta så känner jag mig nöjd utan att spekulera.
Citera
2017-08-16, 23:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Vet ni vilka löften PW har givit till "Pilot" för att ställa upp på intervjun?
Tidpunkten NÄR hon skulle sluta dementera är säkert inget personligt beslut utan ett gemensamt beslut från radioteamet.
Hur skulle ni själva gjort?
Lovat guld o gröna skogar och sen bryta löften och ev. sekretess mot både Pilot, polis och åklagare?
Blivit av med all sin journalistheder?

Jo, jag har kommenterat detta tidigare och har själv ingen aning om vem pilot är!
Känner för övrigt inga inblandade journalister, poliser, åklagare, MGM eller någon i deras närhet.
Men jag har läst tråden från början till slut.
Mitt intresse är, som huvuddelen av oss här, att få ett avslut.
Kan jag hjälpa till med att hitta fakta så känner jag mig nöjd utan att spekulera.

Min fetning: Synd bara att beslutet att inte längre kommentera om pilotmannen är nämnd i tråden eller inte råkade sammanfalla med just när KM blev nämnd! Och om då KM föll offer för en taskig slump BORDE FAKTISKT PERNILLA RYCKA IN OCH DEMENTERA KM SOM PILOTMANNEN! HUR SVÅRT KAN DET VARA?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-16 kl. 23:47.
Citera
2017-08-16, 23:47
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Min fetning: Synd bara att beslutet att inte längre kommentera om pilotmannen är nämnd i tråden eller inte råkade sammanfalla just när KM blev nämnd! Och om då KM föll offer för en taskig slump BORDE FAKTISKT PERNILLA RYCKA IN OCH DEMENTERA KM SOM PILOTMANNEN! HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Och hur skulle hon betett sig när ex. GS sen dykt upp? eller BH?
Citera
2017-08-16, 23:57
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Till att börja med är ingen av dessa seriösa kandidater som Pilot, utan de skulle i så fall vara typ random GM's, vilket iofs inte heller känns speciellt seriöst i dagsläget.

(Just nu känns det inte som det kommer komma någon het konkurrent till KM som Pilot, men fan vet)
Senast redigerad av Xeitum 2017-08-17 kl. 00:00.
Citera
2017-08-16, 23:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Problemet är - som jag redan har skrivit om - att Pernilla, Mats och redaktionen inte hade en klar strategi när man sjösatte programserien. Dels skulle man aldrig ha sagt att mannen bor kvar i stan (vilket man senare redigerade), dels skulle man aldrig ha kommenterat mannens ickeförekomst i diskussioner på nätet överhuvudtaget. Pernilla och Mats skulle heller aldrig ha kommenterat om "pilotmannen" hade/har nämnts på nätet också av den orsaken att förr eller senare kommer någon att nämna rätt namn och då - om inte förr - uppstår det problem!
Faktum kvarstår: Man sa att mannen bor kvar stan och att han inte var nämnd på nätet. Och precis just när KM kommer upp låter Pernilla meddela att hon inte längre dementerar om "pilotmannen" har nämnts eller inte har nämnts på nätet. Detta håller inte.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-17 kl. 00:05.
Citera
2017-08-16, 23:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Hade han varit oskyldig så skulle han väl komma in och försvara sig tycker man. Nu blir det väl hans son som får betala priset för pappas tystnad när skolan börjar.

Sanningen svider ibland och det du skriver stämmer förmodligen överens med verkligheten till 99,99%.
Skolorna börjar tror jag på måndag och då lär mycket skvaller spridas (som typ bakterier).

Pilot bör omgående gå till polisen och berätta sanningen för att förskona sin släkt och familj (om han nu har ngn).Ett tips i all välmening.
Citera
2017-08-16, 23:59
Medlem
Citat:
Hon kunde ha skrivit att KM inte var pilot och att hon från och med nu varken kommer att bekräfta eller dementera pga att det är troligt att någon kommer att nämna rätt namn förr eller senare och hennes yrke hindrar henne att från att peka ut någon. Nu valde hon att göra på annat sätt vilket inte är ett direkt utpekande men likväl ett svar som man kan dra en slutsats ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in