2017-08-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Det är naturligtvis högst osannolikt. Men tyvärr har många i den här tråden en ständig förkärlek att tro på de mest konspiratoriska förklaringarna.

Du kanske har rätt men vad är din teori om det oerhörda hemlighetsmakeriet bakom det här namnet pilot?
Citera
2017-08-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du kanske har rätt men vad är din teori om det oerhörda hemlighetsmakeriet bakom det här namnet pilot?

Jobbar KM på som vanligt på Bravida nu?
Citera
2017-08-16, 09:40
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Det är väl "vi" som har skapat det i tråden.
Ett vittne har sett något som ser ut som pilotglasögon.
Då måste vi få reda på vilken färg dom har, är det rena solglasögon eller vanliga glasögon eller mitt emellan?

Det är väl vi som har skapat namnet pilot?
Citera
2017-08-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Det är naturligtvis högst osannolikt. Men tyvärr har många i den här tråden en ständig förkärlek att tro på de mest konspiratoriska förklaringarna.

Instämmer helt.
Citera
2017-08-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det är väl "vi" som har skapat det i tråden.
Ett vittne har sett något som ser ut som pilotglasögon.
Då måste vi få reda på vilken färg dom har, är det rena solglasögon eller vanliga glasögon eller mitt emellan?

Det är väl vi som har skapat namnet pilot?

Pilot ja men inte mannen i pilotglasögon (SR) misstänkt sedan 98. Att det namnet inte är ute mer säkert är åtm för mig en gåta.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-16 kl. 10:46.
Citera
2017-08-16, 11:06
Medlem
Citat:
Pilot ja men inte mannen i pilotglasögon (SR) misstänkt sedan 98. Att det namnet inte är ute mer säkert är åtm för mig en gåta.

Se inlägg 18851
Citera
2017-08-16, 11:52
Medlem
Jag känner mig tämligen säker på att ett eventuellt släktskap med en politiker (UA) inte har påverkat polisens arbete!

Hur skulle en vanlig politiker kunna påverka polis och åklagare i ett enskilt ärende? Det vore ett scoop utan dess like!

Att namnet inte har kommit fram från polisen beror ju på att det råder sekretess på undersökningen tills dess ett åtal väcks - som i precis alla andra undersökningar.

Sedan kan jag hålla med om att det är mer ovanligt än vanligt att ingen som har insyn i undersökningen eller att privatpersoner som känner "pilot" har läckt, men det har inte med UA att göra. Kanske beror det på att det är så få poliser som jobbar med undersökningen att det helt enkelt är färre som kan läcka?
Citera
2017-08-16, 12:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tycker ändå att det osar k*tt kring släktskapet med Urb*n Ahl*n. Kom ihåg att han var en av partiets absoluta "coming men" -98. Hade namnet på pilot (och därmed släktbandet!) läckt ut, hade hans politiska karriär på riksplanet varit omöjlig.
Än sen om han gjort sig omöjlig? Varför skulle just han vara oumbärlig?

"Jo, Göran. Jag har ett litet problem. Kan du hjälpa mig att skydda en mördare?"

Skulle inte tro det.

Citat:
Vad är det oerhörda? Polisen brukar inte gå ut med namn på misstänkta, inte massmedia heller. Är den misstänkte en obemärkt person som ingen har tänkt på är det helt naturligt att namnet förblir okänt. Försök har ju gjorts gång på gång i den här tråden. När Kl*s M väl kommer upp som förslag åtnjuter inte han mer skydd än någon annan.
Citera
2017-08-16, 12:30
Medlem
Nu var det ett tag sen det dök upp alternativa GM till Klas M - har fantasin tagit slut?
Inga mer motargument till att Klas M inte skulle vara Pilot - jo nåt från Twiggy - MR vs KM - den "lilla oansenlige" Klas ställs mot geniet och casanovan MR.
Säger bara detta - skenet bedrar i detta fallet. Vilket i sig är en väldigt rolig Tv-serie.
Freija har du hittat något mer matnyttigt?
Senast redigerad av Hardbeck 2017-08-16 kl. 12:32.
Citera
2017-08-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tacksam mottaget för uppfriskning av minnet..
Lätt att tappa lösa trådar.

Undrar om BoBi var bekant med KM vid den tiden?

Spekulationer
EF brev till BB, innehöll något som ingen berörd talat om.
Om vad som hände H, begäran om något......
Att vara inblandad kan innebära olika grader av delaktighet.
Den lägsta är att veta och hålla tyst. Man håller tyst för rädsla av inblandning men i och med tystnad blir delaktigheten talande.

Kan du berätta mer om det brevet?
Citera
2017-08-16, 12:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag känner mig tämligen säker på att ett eventuellt släktskap med en politiker (UA) inte har påverkat polisens arbete!

Hur skulle en vanlig politiker kunna påverka polis och åklagare i ett enskilt ärende? Det vore ett scoop utan dess like!

Att namnet inte har kommit fram från polisen beror ju på att det råder sekretess på undersökningen tills dess ett åtal väcks - som i precis alla andra undersökningar.

Sedan kan jag hålla med om att det är mer ovanligt än vanligt att ingen som har insyn i undersökningen eller att privatpersoner som känner "pilot" har läckt, men det har inte med UA att göra. Kanske beror det på att det är så få poliser som jobbar med undersökningen att det helt enkelt är färre som kan läcka?

Du och några till har helt missförstått själva grejen med UA om kusin KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". (Som ju är den egentliga benämningen. "Pilot" och "Pilotmannen" är ju bara en förkortning/förenklingar till det längre och omständligare "Mannen med pilotglasögon".)

Det är ju självklart inte så att "en vanlig politiker" skulle kunna påverka polis och åklagare i ett enskilt ärende. Också Sven-Gustaf är ute och seglar en aning när han/hon skriver: "Jo, Göran. Jag har ett litet problem. Kan du hjälpa mig att skydda en mördare?" (Och här bör väl i så fall Göran bytas ut mot Stefan.)

Alltså: Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" är det väl antagligen inte svårare än att KM själv insåg 1998 att han hade kunnat förstöra kusin UA:s politiska karriär om han (KM) hade låtit sig tilldelas en advokat. UA själv behöver väl inte ha haft ett dyft med saken att göra?! Men visst finns möjligheten att UA skulle ha kunnat känna till vad KM - (om det nu var KM som var/är "mannen med pilotglasögon" - hade gjort och då gjort klart för KM vad som gäller. Men glöm era utsvävningar om att UA i scenariot ovan själv skulle utöva påtryckningar på polis, åklagare och partikollegor. Hur tänkte ni nu?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-16 kl. 13:06.
Citera
2017-08-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du och några till har helt missförstått själva grejen med UA om kusin KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". (Som ju är den egentliga benämningen. "Pilot" och "Pilotmannen" är ju bara förkortning/förenklingar till det längre och omständligare "Mannen med pilotglasögon".)

Det är ju självklart inte så att "en vanlig politiker" skulle kunna påverka polis och åklagare i ett enskilt ärende. Också Sven-Gustaf är ute och seglar en aning när han/hon skriver: "Jo, Göran. Jag har ett litet problem. Kan du hjälpa mig att skydda en mördare?" (Och här bör väl i så fall Göran bytas ut mot Stefan.)

Alltså: Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" är det väl antagligen inte svårare än att KM själv insåg 1998 att han hade kunnat förstöra kusin UA:s politiska karriär om han (KM) hade låtit sig tilldelas en advokat. UA själv behöver väl inte ha haft ett dyft med saken att göra?! Men visst finns möjligheten att UA skulle ha kunnat känna till vad KM - (om det nu var KM som var/är "mannen med pilotglasögon" - hade gjort och då gjort klart för KM vad som gäller. Men glöm era utsvävningar om att UA i scenariot ovan själv skulle utöva påtryckningar på polis, åklagare och partikollegor. Hur tänkte ni nu?

Du har helt rätt - KM hade lång tid på sig att förbereda sig detta förhör. Hade varit intressant och veta vad Klas googla på under tiden 1992 till 1998 ( eller läste i böcker/ media etc) Tror som du säger en stor släkt och även kryddad med en "kommande" toppolitiker gör säkert att han inte ville att hans namn kom ut. Synd polisen inte hade mer på fötterna och kunde pressa på lite mer på den tiden - nu blir ju dessa sociala medierna "starka" påtryckningskanaler för ev GM - blir en ohållbar press att hantera i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in