2017-08-17, 01:07
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Barcelonas bästa spelare utan tvekan i både mötena. Topp tre i första matchen tillsammans med Isco och Casemiro. Han är alltid livsfarlig.

Haller med dig, han ar just nu i niva med just ..... Casemiro, men efter att du utnamnt honom bast genom alla tider blir det smatt komiskt att ens behova svara dig.
Citera
2017-08-17, 01:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Haller med dig, han ar just nu i niva med just ..... Casemiro, men efter att du utnamnt honom bast genom alla tider blir det smatt komiskt att ens behova svara dig.

Flera Real Madrid-spelare var mycket bra i den matchen. Messi också. Utan sin lekkamrat Neymar, ganska dåligt mittfält och med fyrkantiga Suarez.

Jag ser en Messi som hela tiden hotar och sysselsätter försvar.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-17 kl. 01:14.
Citera
2017-08-17, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Därav kan han enligt mig aldrig anses som någon som skulle kunna titulera sig som tidernas bästa.

Se ursprunglig post!

Du får tycka vad fan du vill, det är inte mitt problem! Men uteblivna titlar med Argentina talar emot ditt resonemang imo. Men fine.

vaddå inga titlar med argentina? han har flera Silver från VM, Copa Amerika m.m. +50 titlar med barca
Citera
2017-08-17, 18:47
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
vaddå inga titlar med argentina? han har flera Silver från VM, Copa Amerika m.m. +50 titlar med barca
Från Oxfords dictionary:

"A title -

the position you get by beating all other competitors in a sports competition:"
Citera
2017-08-18, 20:57
Medlem
Kafferastens avatar
Det är kanske nu som Barca har ett såpass mänskligt lag att Messi får chansen att visa att han faktiskt kan bära sitt klubblag till vinst i La Liga och/eller CL? Har han ledarskapet? Eller förblir han spelaren som kräver flera spelare av världsklass kring sig för att vinna?
Citera
2017-08-18, 21:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det är kanske nu som Barca har ett såpass mänskligt lag att Messi får chansen att visa att han faktiskt kan bära sitt klubblag till vinst i La Liga och/eller CL? Har han ledarskapet? Eller förblir han spelaren som kräver flera spelare av världsklass kring sig för att vinna?

Det där är en påhittad gräns. Man kan alltid peka på något, höja ribban eller move the goalpost. Säga vad man vill om Messi och dennes prestationer men han är ett par nivåer över alla andra spelare förutom Ronaldo. Han får nästan Suarez, hyllad av alla när han spelade i ditt Liverpool, att se ut som en medelmåtta.

Jag märker att nostalgikerna här försöker förminska eller förneka hur mycket bättre dagens fotbollspelare är, speciellt Messi. Även av andra som inte kan se dessa giganters storhet. Ronaldo levde på di Maria och Özil hörde man men han har klarat sig galant utan dem.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-18 kl. 22:39.
Citera
2017-08-18, 21:51
Avslutad
Frågan är om man vill se Messi avsluta i Barca, eller om han borde testa vingarna i en annan liga, PL ligger väl närmast till hans rent fotbollsmässigt. Visst PSG med sina pengar, men själva ligan känns som ett steg ner för hans fotbollskunskaper, rent slöseri om jag ska vara ärlig.

Trots att jag älskar fanbärare som stannar, så hade det varit otroligt intressant att se honom i City/PL. Det gnager lite i fotbollssjälen om Messi inte testar en annan liga medan han ännu står på topp.
Citera
2017-08-18, 21:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Frågan är om man vill se Messi avsluta i Barca, eller om han borde testa vingarna i en annan liga, PL ligger väl närmast till hans rent fotbollsmässigt. Visst PSG med sina pengar, men själva ligan känns som ett steg ner för hans fotbollskunskaper, rent slöseri om jag ska vara ärlig.

Trots att jag älskar fanbärare som stannar, så hade det varit otroligt intressant att se honom i City/PL. Det gnager lite i fotbollssjälen om Messi inte testar en annan liga medan han ännu står på topp.

Jag vill också han flyttar och det är inte bara för att jag håller på Real Madrid. Jag tror inte han vill lämna Barcelona i läget de befinner sig nu i men kanske nästa år.
Citera
2017-08-18, 22:13
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Jag hoppas Barcelona gör några genidrag och kommer tillbaka där man var, och att Messi då stannar. För hans spelstil passar allra bäst i ett bra Barcelona.

Men eftersom det lutar åt att Barcelona fortsätter ner i avgrunden hoppas jag nog att Messi lämnar snarast så vi får se honom spela i ett lag som passar hans nivå, gärna i England så att alla som tvivlar får se honom dominera där, gärna i ett lag som gör det tydligt hur överlägsen han är. Skulle han gå till Liverpool eller Everton skulle de förmodligen vinna ligan, det vore kul att se.
Citera
2017-08-18, 23:25
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag märker att nostalgikerna här försöker förminska

Det är ju ni som bara lever här och nu som konstant förminskar tidigare prestationer och inte klarar av att sätta saker i perspektiv. Det är väl klart som fasen att fotbollen och spelarna konstant utvecklas och blir bättre. Kan man då också säga att alla framstående fysiker och matematiker idag kan påstå att dom är större än Issac Newton?
Senast redigerad av Kafferasten 2017-08-18 kl. 23:28.
Citera
2017-08-19, 00:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det är ju ni som bara lever här och nu som konstant förminskar tidigare prestationer och inte klarar av att sätta saker i perspektiv. Det är väl klart som fasen att fotbollen och spelarna konstant utvecklas och blir bättre. Kan man då också säga att alla framstående fysiker och matematiker idag kan påstå att dom är större än Issac Newton?

Jag respekterar alla stora spelare - inte minst några stycken som gjorde min favoritklubb till världens bästa och största. Som jag skrev är det inte bara nostalgiker som underskattar Messi och Ronaldo. Jag ser hur mycket de två spelarna, speciellt argentinaren, är bättre än övriga.
Citera
2017-08-19, 02:25
Avslutad
Messi är förmodligen den mest komplette spelaren som beträtt en fotbollsplan. Det kan man inte ta ifrån honom.

Ronaldo är en annan typ av både personlighet och spelare, briljant i sitt slag.

Man borde sluta upp med att nitiskt jämföra dessa två och i stället uppskatta dem för vadd de är och medan de fortfarande är aktiva.

Ronaldos hunger och vilja måste man imponeras av, hans rena råstyrka och talangen som han har utvecklat till max. Messi är mer naturlig i sitt spel, som om det alltid har funnits där och träningarna är endast till för att förfina hans egenskaper inför skådespelet som är matcherna. Medan Ronaldo har jobbat, på ett sätt, hårdare för att maximera sin fotboll.

Jag tycker det är synd att Ronaldo övergav sin dribblingsförmåga för att satsa på målskyttet fullt ut. Han var fantastisk att skåda i United. Medan han i Real har blivit den ultimata matchvinnaren och målmaskinen.

Båda två kommer att lämna ett tomrum efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in