2017-07-04, 01:04
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Du påstod han behövde bli serverad av världens bästa mittfältare. Det är bara att kolla hur han klarar sig utan Xavi, Alves och sen har Iniesta alltid varit en dålig poängspelare. Tänk om han hade haft till exempel Özil eller James bakom sig.

Så kallade intangibles är omöjliga att mäta. Han är en tystlåten person som lägger sin tid på att placera bollen i mål istället för att gorma.
Då får du nog läsa om mina inlägg. Det var vad jag utläste av vad Nattinatti skrev.
Citera
2017-07-04, 01:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Då får du nog läsa om mina inlägg. Det var vad jag utläste av vad Nattinatti skrev.

Du skrev ju "Verkar som du håller med mig trotsallt" om mittfältets roll. Uppenbarligen behöver Messi inte det.
Citera
2017-07-04, 01:14
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Du skrev ju "Verkar som du håller med mig trotsallt" om mittfältets roll. Uppenbarligen behöver Messi inte det.
Så svårt är det väl inte att utläsa att jag skriver om hans ledaregenskaper, då jag skriver upprepade gånger att det är vad han saknar eller??? Aldrig skrivit ett ord om assist eller liknande.
Citera
2017-07-04, 01:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Så svårt är det väl inte att utläsa att jag skriver om hans ledaregenskaper, då jag skriver upprepade gånger att det är vad han saknar eller???

Det var inte vad ditt andra stycke handlade om, därav mitt svar men jag kan bortse från det.

Jag har inte missat att du klagar på hans påstådda brist på ledaregenskaper men du får faktiskt precisera vad du tycker han ska utveckla och hur det är relevant. Är man bara en ledare om man skriker, pekar och går in med två sulor i en het match?
Citera
2017-07-04, 01:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Det var inte vad ditt andra stycke handlade om, därav mitt svar men jag kan bortse från det.

Jag har inte missat att du klagar på hans påstådda brist på ledaregenskaper men du får faktiskt precisera vad du tycker han ska utveckla och hur det är relevant. Är man bara en ledare om man skriker, pekar och går in med två sulor i en het match?
Trodde inte ledare var ett svårt ord att forstå.
En ledare leder sitt lag. En bra höjer sitt lags nivå (särskillt i stora sammanhang), likt tex Maradona eller Puyol för den delen. En dålig ledare sänker sina medspelares nivå likt Zlatan gjorde i landslaget. Messi är inte en ledare och jag har aldrig sett honom driva på eller höja nivån på medspelarna annat än genom sitt eget spel, trots att han har ledarrollen i både sitt landslag och Barcelona nu. I Barcelona var det alltsom oftast Neymar som blev tvungen att driva på medspelarna för att prestera i pressade situationer under säsongen.
Citera
2017-07-04, 01:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Trodde inte ledare var ett svårt ord att forstå.
En ledare leder sitt lag. En bra höjer sitt lags nivå (särskillt i stora sammanhang), likt tex Maradona eller Puyol för den delen. En dålig ledare sänker sina medspelares nivå likt Zlatan gjorde i landslaget. Messi är inte en ledare och jag har aldrig sett honom driva på eller höja nivån på medspelarna annat än genom sitt eget spel, trots att han har ledarrollen i både sitt landslag och Barcelona nu. I Barcelona var det alltsom oftast Neymar som blev tvungen att driva på medspelarna för att prestera i pressade situationer under säsongen.

Messi är inte den typen helt enkelt, varken på plan eller utanför, och jag ser inte varför det ska behöva vara en nackdel. Han låter spelet tala istället och det är också att leda ett lag men på ett annat sätt.
Citera
2017-07-04, 02:00
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Messi är inte den typen helt enkelt, varken på plan eller utanför, och jag ser inte varför det ska behöva vara en nackdel. Han låter spelet tala istället och det är också att leda ett lag men på ett annat sätt.
Därav kan han enligt mig aldrig anses som någon som skulle kunna titulera sig som tidernas bästa.

Se ursprunglig post!

Du får tycka vad fan du vill, det är inte mitt problem! Men uteblivna titlar med Argentina talar emot ditt resonemang imo. Men fine.
Citera
2017-07-04, 02:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Därav kan han enligt mig aldrig anses som någon som skulle kunna titulera sig som tidernas bästa.

Se ursprunglig post!

Du får tycka vad fan du vill, det är inte mitt problem! Men uteblivna titlar med Argentina talar emot ditt resonemang imo. Men fine.

Det är ett löjligt krav. Trots Messi sprutar in mål, gör assist på löpande band och dominerar kan det alltså inte väga upp för den helt omätbara faktorn.

Lika lite tycker jag det spelar roll om Messi har VM-guld eller VM-silver.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-04 kl. 02:17.
Citera
2017-07-04, 02:26
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Det är ett löjligt krav. Trots Messi sprutar in mål, gör assist på löpande band och dominerar kan det alltså inte väga upp för den helt omätbara faktorn.

Lika lite tycker jag det spelar roll om Messi har VM-guld eller VM-silver.
Nej, mål, assist och dribbel kan inte väga upp ledaregenskaper imo. Det kan inte ens kompensera för uteblivna titlar! Och det är ju inte så att Argentina inte haft lag nog för att vinna många titlar. Hur tänkte du där? Borde laget som gjort flest assist vinna VM? Luktar alla ska få medalj tänkande. Jävligt gay.
Citera
2017-07-04, 13:09
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Nej, mål, assist och dribbel kan inte väga upp ledaregenskaper imo. Det kan inte ens kompensera för uteblivna titlar! Och det är ju inte så att Argentina inte haft lag nog för att vinna många titlar. Hur tänkte du där? Borde laget som gjort flest assist vinna VM? Luktar alla ska få medalj tänkande. Jävligt gay.

Helt enkelt för att fotboll är en lagsport.
Citera
2017-08-17, 00:57
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Helt enkelt för att fotboll är en lagsport.

Men men var ar Messi nar Barcelona behover honom? Kanske blir som med Argentina med lilleman, att nar han inte har nagra av varldens basta spelare vid sin sida langre ar han mer likvardig Hazard an varldens framste.

Forutspar att Barcelona inte kommer battra sig och Messi tvingar sig bort fran klubben inom 2 ar och forst darefter, lyckas han da kommer jag omvardera vad han gar for.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-08-17 kl. 01:03.
Citera
2017-08-17, 01:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Men men var ar Messi nar Barcelona behover honom? Kanske blir som med Argentina med lilleman, att nar han inte har varldens basta spelare vid sin sida langre ar han mer likvardig Hazard an varldens framste.

Barcelonas bästa spelare utan tvekan i både mötena. Topp tre i första matchen tillsammans med Isco och Casemiro. Han är alltid livsfarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in