2017-08-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Den elektroniska utrustningen som visar hur mordmisstänkte Peter Madsens ubåt seglade har säkrats, bekräftar Köpenhamnspolisen för Sydsvenskan. Om den inte skadats för mycket av saltvattnet tror polisen att man inom några dagar kan rita upp rutten.
Då skulle sökarbetet efter den försvunna svenska journalisten Kim Wall hamna i ett nytt läge eftersom man skulle kunna snäva in det område man letar i, skriver tidningen.
Fortfarande finns ett tidsglapp på cirka 15 timmar från det att ubåten lämnade Refshalvön i Köpenhamn tills den hittades i Kögebukten, skriver Ny Teknik.

omni.se
Oj! Det är första riktigt intressanta uppgiften som kommit fram sen det visade sig att PM inte släppt av KW i hamnen...

Det ger även lite luft till teorin som kom tidigare att han sänkte ubåten i ett försök att förstöra navigationsloggen - de säger att den faktiskt har skadats av saltvattnet...
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Hon har varit i Nordkorea, men var framgår det att hon gillar politiken där?

Hon har även varit på Kuba
https://www.instagram.com/p/BNSBw_3A-pR/?taken-by=kimw4ll
Citera
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att KW halkat / snubblat och slagit i huvudet så illa att hon gick ur tiden vilket resulterat i att PM fått panik vad han skulle göra.
Och anledningen till att han inte larmat om en sådan olycka är att han hade något annat att dölja i ubåten, t.ex. spår från smuggling kanske.

Han kanske har några skelett i garderoben som vi inte vet om och skulle bli misstänkt oavsett och därför tagit beslutet att dumpa henne någonstans, hur som helst ett knepigt fall.

Hoppas ämnet tas upp när programmet GWs mord börjar igen.
Citera
2017-08-16, 18:10
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Läs tråden. Jag har forskat lite i detta och på hennes Instagramsida har hon en bild av Kim Il Sungs politiska manifest.

https://www.instagram.com/p/rufUeOoi6R/?taken-by=kimw4ll

Mer information om denna koppling finns i tråden om du orkar leta.

Du menar att jag ska läsa igenom över 600 sidor för att du hävdar att hon stöder regeringen i Nordkorea?
Hon har varit i Nordkorea och publicerar bilder från resan. Hon är ironisk på bilden med boken.
Citera
2017-08-16, 18:11
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Den elektroniska utrustningen som visar hur mordmisstänkte Peter Madsens ubåt seglade har säkrats, bekräftar Köpenhamnspolisen för Sydsvenskan. Om den inte skadats för mycket av saltvattnet tror polisen att man inom några dagar kan rita upp rutten.
Då skulle sökarbetet efter den försvunna svenska journalisten Kim Wall hamna i ett nytt läge eftersom man skulle kunna snäva in det område man letar i, skriver tidningen.
Fortfarande finns ett tidsglapp på cirka 15 timmar från det att ubåten lämnade Refshalvön i Köpenhamn tills den hittades i Kögebukten, skriver Ny Teknik.

omni.se

Ubåten har väl AIS som alla andra fartyg, är det inte lag på detta?
Det borde vara busenkelt att plotta fartyget efteråt.
Citera
2017-08-16, 18:12
Medlem
Alla konspirationsteorier i den här tråden, som alltid på FB, gör att teorierna om att både Elvis och Michael Jackson lever verkar fullt möjliga. Herrejösses.
Citera
2017-08-16, 18:13
Bannlyst
Kim kommer hittas om ett antal år, och Raket Madsen fick jävligt bra betalt. Så tror jag det hänger ihop, en internationell journalist vill försvinna, hotad... Madsen alltid beroende av allmosor... Kom i håg vad jag skrev,,,
Citera
2017-08-16, 18:13
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hon har även varit på Kuba
https://www.instagram.com/p/BNSBw_3A-pR/?taken-by=kimw4ll

Jag har också varit på Kuba och under sovjettiden i Östtyskland, Rumänien, Tjeckoslovakien, Ungern och Ukraina och jag hatar kommunismen.
Det går inte att göra sådan antaganden med hjälp av bilder.
Citera
2017-08-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Nej den hade inte ais...lol

Vad man gör rent praktiskt är att man sammankör samtliga radar signaturer inom olika spektra - på det sättet vet man exakt hur fartyget har rört sig - en sådan analys tar ca 2 sekunder.
Citera
2017-08-16, 18:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Det hade den inte och det är inte lag på det.
Citera
2017-08-16, 18:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Man brukar ha redundans - 3 - 4 olika system....eftersom det är viktigt att kunna komma hem sas.

Jag anser ju att ubåten aldrig dök - det är ett ytfartyg i mina spekulationer.
Ja jag lutar också åt detta hållet. Och PM verkade ju skrytsam inför KW enligt de snubbarna de mötte och han sa att de skulle dyka längre fram. Sen när KW frågar när det är dags för att dyka så säger PM att det inte går och då slår hon helt bakut typ: "Men jag kan väl för helvete inte sälja ett reportage om en ubåt som inte kan dyka!!!" Och sen blir det ett jäkla tjafs på det som slutar med att KW är död. Den här sk ubåten är ju ett stort skämt. Helt för stor för att kunna drivas på hobbybasis till att börja med.
Citera
2017-08-16, 18:18
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Just barlasttankarna, och deras fyllnings- och tömningssystem måste vara väldigt viktiga komponenter på en u-båt. Tömning brukar väl göras med tryckluft som lagrats i en tank, vilken laddas med en kompressor.
Även det enklaste felet i en sådan konstruktion är direkt livsfarlig om något skulle fela så att barlasttankarna inte går att tömma. 10 timmar försvinner fort när man felsöker och skall prova om felet är åtgärdat eller kvarstår.

När något är livsfarligt ger man sig ut ensam... Utan nalle. (Som man visst smsát från tidigare ?)
Igen, inte omöjligt, men så är man fan inte raketforskare, men snarare så dum som de som fortfarande klänger sig fast vid hoppet att mannen är helt oskyldig och betett sig rationellt. Mon Dieu !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in