2017-08-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump påtalade att det finns dåliga i båda grupperna av en enkel anledning - att det finns dåliga människor i bägge grupper. Eller förnekar du till att antifa/BLM skulle ha utövat våld? Trots att det finns hundratals bild och videobevis?

Han sa det. Precis. Han sa att det fanns dåliga människor i båda grupperna.

Det sa han för att kunna säga att det fanns goda människor i båda grupperna. Och då uttalade han sig enbart vidare om KKK-typerna. Han sa att det fanns de som gick i KKK-tåget för att fredligt demonstrera för att få ha kvar de historiska statyerna. Och att de var goda.

Så när det ska skriva som hans pappa snart så har han förberett sig. Han kommer att säga att hans pappa var en typiskt så fredlig demonstrant som hade någon åsikt när han gick i KKK-tåget.

Så har han räknat ut det.
2017-08-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Ja han hade med sig papper om situationen och det som förevarit i Cville. Han ville säga det att det fanns goda människor som gick i KkK-tåget. För att förekomma det att hans pappa var medlem i KKK och arresterats under en KKK-marsch.

Sen att han låtsades att det skulle handla om något annat var ju uträknat. Det blir tydligare och tydligare hur han svänger sig. Men har man ljugit och manipulerat sin omgivning sen man var barn är det nog enklast att fortsätta ljuga och för naiva människor bakom ljuset.
Läs hela artikeln så bilden klarnar. http://heavy.com/news/2017/08/president-trump-full-press-conference-video-replay-charlottesville-today-infrastructure/

Presskonferensen var planerad långt i förväg för en executive order är inget man bara skriver under efter några timmars beredning. Trump har visserligen bevisat motsatsen med hans travel ban.
2017-08-16, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Snabb fråga: vem är puman i djupblå dräktjacka (eller vad man ska kalla det?) som, står till höger om Trump, sett från oss, i gårdagens press announcement om Charlottesville, och som småler hela tiden?

Trump stood flanked by the chair of the National Economic Council, Gary Cohn, and the treasury secretary, Steven Mnuchin, on one side and by the secretary of transportation, Elaine Chao, on the other. Both Cohn and Mnuchin are Jewish and Chao is Asian American.

Pic:

http://www.foxnews.com/us/2017/08/15/in-his-own-words-president-trump-on-charlottesville-protest.html
2017-08-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Trump stood flanked by the chair of the National Economic Council, Gary Cohn, and the treasury secretary, Steven Mnuchin, on one side and by the secretary of transportation, Elaine Chao, on the other. Both Cohn and Mnuchin are Jewish and Chao is Asian American.

Pic:

http://www.foxnews.com/us/2017/08/15/in-his-own-words-president-trump-on-charlottesville-protest.html

Tack, jag har undrat över henne då och då sedan igår.
2017-08-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Läs hela artikeln så bilden klarnar. http://heavy.com/news/2017/08/president-trump-full-press-conference-video-replay-charlottesville-today-infrastructure/

Presskonferensen var planerad långt i förväg för en executive order är inget man bara skriver under efter några timmars beredning. Trump har visserligen bevisat motsatsen med hans travel ban.

Trump kapade sin egen presskonferens. Det finns bild på att han stoppar in papper i sin kavaj där det handlar om Cville. Allt för att få fram försvar för faderns rantande i KKK-tåget. Det finns fredliga och goda människor som går i KKK-tåg.

Det var vad han ville ha fram. Allt annat är trams. Han skiter i det. Han har förstått att detta är på väg att tas upp nu i detta och att det kan skapa problem så han tänker ut att jag säger så här så kan jag sen säga att min pappa bara råkade gå i ett KKK-tåg. Han var en fredlig demonstrant.

I vilket skede detta kändes nödvändigt vet jag inte. Men från att han visste att tåget skulle gå och att det skulle bli våldsamheter så skulle detta kunna handla mycket om pappa Fred. Men nu har Trump sett till att pappa Fred är en fredlig demonstrant.
2017-08-16, 13:46
Medlem
zergrushs avatar
NYT reder ut begreppen:
https://www.nytimes.com/2017/08/15/us/politics/alt-left-alt-right-glossary.html
Citat:
Alt-Right, Alt-Left, Antifa: A Glossary of Extremist Language
Researchers who study extremist groups in the United States say there is no such thing as the “alt-left.” Mark Pitcavage, an analyst at the Anti-Defamation League, said the word had been made up to create a false equivalence between the far right and “anything vaguely left-seeming that they didn’t like.”
Some centrist liberals have taken to using this term.

“It did not arise organically, and it refers to no actual group or movement or network,” Mr. Pitcavage said in an email. “It’s just a made-up epithet, similar to certain people calling any news they don’t like ‘fake news.’”
Vilket gör presidentens svador lite mer begripliga...
2017-08-16, 13:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Men också att vänstern var beväpnad. Trump får komma med hard evidence för att bevisa att någon alt-right, neo-nazi och allt vad de kallar sig, har blivit skadad av vänstervåld. Om nazisten inte kände till någon attack mot hans trosfränder är det han gjorde bara ett oprovocerat hatbrott.

Vad är det du inte förstår?
Trump sa att alt-left inte var oskyldig. De kom beväpnade och utövade våld. Det är ett faktum.
2017-08-16, 13:53
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
LOL Nu borjar libtarderna riva statyer, den var nog hard att sparka pa:

BREAKING: Protesters tear down Confederate statue in Durham, North Carolina, where it stood for nearly 100 years

https://twitter.com/BNONews/status/897237307744542721

Läser man DN så tycks våldstilltagen att riva historiska statyer och samtidigt göra upplopp vara fullt ut sanktionerat av både borgmästare och guvernörer. Ytterst märkligt, men det är väl ännu en sorts rättshaveristisk trots mot Trump, som allt fler politiker, vars makt rinner dem ur händerna, tar till.

Tänk om de efter varje muslimskt attentat också då kunde sanktionera att folk får gå och bränna ned moskéer.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-08-16 kl. 14:36.
2017-08-16, 13:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Trump kapade sin egen presskonferens. Det finns bild på att han stoppar in papper i sin kavaj där det handlar om Cville. Allt för att få fram försvar för faderns rantande i KKK-tåget. Det finns fredliga och goda människor som går i KKK-tåg.

Det var vad han ville ha fram. Allt annat är trams. Han skiter i det. Han har förstått att detta är på väg att tas upp nu i detta och att det kan skapa problem så han tänker ut att jag säger så här så kan jag sen säga att min pappa bara råkade gå i ett KKK-tåg. Han var en fredlig demonstrant.

I vilket skede detta kändes nödvändigt vet jag inte. Men från att han visste att tåget skulle gå och att det skulle bli våldsamheter så skulle detta kunna handla mycket om pappa Fred. Men nu har Trump sett till att pappa Fred är en fredlig demonstrant.

100%! Hillary hjälpte Trump att vinna för att skydda pappan

Så varför gillar Hillary Fred så mycket? Det är en fråga som du bör utreda GENAST!
2017-08-16, 14:05
Medlem
Angående det EKONOMISKA så har det nog tvättats pengar så det står härliga till. Man får se om det i framtiden. Undrar hur mycket Muellers utredning har flyttat sig till andra länder. De har en som pratar flytande ryska. Vilka banker i utlandet är inblandade?

Detta är väl nästa veckas ämne eller kanske redan på fredag. Då kan Trumpen twittra på lördagmorgon i full frihet när hans barnvakter har ledig helg.

Skalbolag i massor över hela världen kanske utreds. Det ska bli speciellt om man kan få veta mer om detta.

Det är som de här människorna har gjort sig så mycket besvär att göra olagliga ekonomiska transaktioner att det har krävt mer än om de har hittat på något lagligt. Det är som det olagliga är roligare.

Och där kommer det väl in detta med rysslandshistorierna.

Vilka finns med där? Sessions? Kanske. Kanske rent av Pence men det är väl att hoppas på för mycket. Nåja, ingen skugga på de som inte har haft något fuffens för sig. Så jag väntar vidare då!
2017-08-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
NYT reder ut begreppen:
https://www.nytimes.com/2017/08/15/us/politics/alt-left-alt-right-glossary.html

Vilket gör presidentens svador lite mer begripliga...

Vad några fake-"researchers" säger är knappast relevant. Säger en hel del om dem att de inte vill särskilja på fredliga motdemonstranter och vänsterextrema våldsverkare. Sedan kanske inte alt-left är det ultimata begreppet men det är på tiden att våldsbejakande vänsterextremister blir kallade för något närmare sitt rätta jag och att media inte kommer undan med att kalla dem "motdemonstranter", "antirasister" och så vidare.
2017-08-16, 14:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag ser att du hittar på citat nu också. Nere för räkning, babben? Både önsketänkande och påhittade citat.
Det jag citerade återfinns här, både fine people och heritage:

https://www.nytimes.com/2017/08/15/us/politics/trump-charlottesville-white-nationalists.html

Citat:
He spoke of “very fine people on both sides.”

Jag skrev förvisso "fine persons" men det var ett enkelt minnesfel, inte en lögn, och det betyder typ samma sak.

"Värna sitt heritage":
Citat:
No sooner had he delivered the Monday statement than he began railing privately to his staff about the news media. He fumed to aides about how unfairly he was being treated, and expressed sympathy with nonviolent protesters who he said were defending their “heritage,” according to a West Wing official.

Varför ljuger du om att jag "hittar på citat", när det är så lätt att överbevisa dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in