Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2017-08-13, 18:34
Moderator
Diskutera politik, terrorlagstiftning, moral i krig och liknande utanför Kändisskvaller.

Håll topic.

/ Moderator
2017-08-13, 22:49
  #110
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Ja det är mörkt i samhället när människor som du sitter här på dina höga bortskämda hästar i sverige, och anser att terrorister och dess uppbackare nu får det svårt när de förlorat och plötsligt tvingas förklara sig och ta ansvar för sitt handlande. Du kanske borde resa dit ned och ta de gripna skäggiga svartklädda männen i försvar på plats?

Är det verkligen någon som tar Stora journalistpriset på allvar längre, i landet utan journalister??

Men du håller väl med om att Magda Gad inte sitter på höga bortskämda hästar i Sverige.

Tvingas förklara sig och ta ansvar för sitt handlande är något annat än utomrättsliga avrättningar.
Citera
2017-08-16, 08:12
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Hon vågar vara där inte ens hjälporganisationer sätter sin fot. Hon rapporterar om att bland andra Sverige pumpar in militär utrustning utan tillräcklig utbildning, medan man bryr sig mindre om att bistå med sjukvård m.m. (Precis sånt som Sverige borde begränsa sig till tycker jag). Att IS-soldater (eller folk som misstänks vara det) blir torterade och halshuggna. Att regimen i Irak är korrupt.
Hon vet mycket mer om konflikterna i världen än vad gubbar på Flashback gör som bara kan klaga över att hon ser sur ut på foton - sur? fattar ni ens vad hon har varit med om? - att hon kanske är lesbisk, och att hon har för mycket empati med små barn som dör i krig.
Hon är en av världens bästa journalister, kanske den bästa, och borde ha fått Stora Journalistpriset i stället för Orrenius.
Bra skrivet!
En mycket både modig och ärlig kvinna som inte fallit för det allmänrådande floskleriet och som vågar vara den hon verkligen är.
Heder åt sådana journalister!
Citera
2017-08-16, 08:16
  #112
Avstängd
argsvennnes avatar
Ny respekt för Magda, läst mycket av henne. Tröttnade lite på allt svammel om IRak ett tag. Började kännas som lite tråkigt och offtopic.

Läste nu hennes artikel om varför zigenarna kommer hit om ghettot i Rumänien och dess problem. En artikel som borde tas på djupaste allvar av riksdagen och alla svenskar bör läsa den.
Citera
2017-08-16, 13:35
  #113
Medlem
Är hon judinna eftersom hon ser så konstig ut?
Citera
2017-08-16, 14:32
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Är hon judinna eftersom hon ser så konstig ut?
Hennes mor svensk och far egyptier.
Hur ser du ut själv?
Citera
2017-08-16, 16:44
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Hennes mor svensk och far egyptier.
Hur ser du ut själv?
Nu var det inte det som var frågan.

Egyptier? Jude???
Citera
2017-08-16, 17:22
  #116
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Bra skrivet!
En mycket både modig och ärlig kvinna som inte fallit för det allmänrådande floskleriet och som vågar vara den hon verkligen är.
Heder åt sådana journalister!

Ja, verkligen. Hon går inte att placera in i ett höger eller vänsterfack, hon förenklar inte, och ifrågasätter till och med sig själv ibland. Hennes sommarprat blev censurerat, vissa hemska saker fick hon inte prata om. Hon är fantastiskt modig och ärlig.
Citera
2017-09-10, 10:10
  #117
Medlem
undrande1s avatar
Läs hennes senaste "analys" från 8:e september. Jag kan inte hålla mig för skratt 😁. Hon "vet" att usa inte vill befria vissa städer från is för att inte gynna Iran.

Magda - du är en idiot som inte vet eller fattar nåt om vad USA vill eller kan.
Citera
2017-10-27, 17:15
  #118
Medlem
Expressens krigskorrespondent Magda Gad evakueras med helikopter från sjukhus i Irak.
Magda Gad berättar på Facebook att den infektion hon ådragit sig i Irak blev livshotande när bakterier från njurbäckenet gick ut i blodet. Hon har svårt att dricka vatten och kommer att evakueras med helikopter. Hon skriver:

”I Syrien var det 40-50 grader varmt och svårt med både vatten och kissa och hygien och ja, egentligen allt, och det var nog där min kropp helt enkelt tog slut.

När jag kom tillbaka till Irak blev det livshotande när bakterierna från njurbäckenet gick ut i blodet och jag kollapsade och min livvakt fick bära in mig på sjukhus.

Nu har jag massa kristaller i njurarna och kämpar på med infektionen. […]

Källa: https://www.journalisten.se/nyheter/magda-gad-evakueras
Citera
2017-10-28, 01:55
  #119
Medlem
Magda Gad är en fantastisk journalist - så imponerande!
Hoppas hon kryar på sig nu och är rädd om sig.
Citera
2017-10-28, 11:34
  #120
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Magda Gad är en fantastisk journalist - så imponerande!
Hoppas hon kryar på sig nu och är rädd om sig.

Jag håller med dig. Magda Gad är det enda Expressen har att vara stolt över. Dessutom är hon modigare och starkare än alla tangentbordskrigare här på fb tillsammans. En fantastisk kvinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback