Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 20:41
  #1
Medlem
King Pins avatar
Expressens Magda Gad är en intressant person. Rapporterar från de värsta ställena på jorden, som till exempel Monrovia, och nu senast från fronten i Mosul, och gör det oerhört bra. Påläst, direkt och på plats.

Såvitt jag vet så har hon ingen man och inga barn. Vad vet vi om henne? Vad är hennes bakgrund, hur var hon i skolan, har hon några ex? Hur blev hon så lockad av att rapportera från extrema ställen? Allt är av intresse.

Länk till hennes artiklar i Expressen:
http://www.expressen.se/geo/magda-gad/
Citera
2016-10-19, 21:37
  #2
Medlem
Ser ut att hinna träna trots allt jobbande: http://www.bloggportalen.se/blogport...nals/31037.png
Citera
2016-10-20, 17:48
  #3
Medlem
JBernards avatar
Jag har för mig att jag läst någonstans att hon är lesbisk (därav avsaknaden av man).
Citera
2016-10-20, 20:24
  #4
Medlem
Redaktör på bög- lebb o tramztidningen QX säger väl
en hel del

http://www.qx.se/resa/10723/magdas-new-york
Citera
2016-10-21, 13:27
  #5
Medlem
En narcissist som vill synas. Titta på mig vad häftig jag är som vågar vara här.
Samma typ som Åsne Seierstad.
Citera
2016-10-21, 13:33
  #6
Medlem
Hon ser inte klok ut - extremt plufsiga ögon - se ut som banjospelaren i Deliverance.
Citera
2016-10-21, 16:40
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
En narcissist som vill synas. Titta på mig vad häftig jag är som vågar vara här.
Samma typ som Åsne Seierstad.
Och det där säger du bara för att hon är kvinna eller? Nåväl, jag är ingen fjantig feminist. Men det blir bara så löjligt när ni vräker ur er sådant här trams.

Utan några reportrar på plats så kommer det ingen information.
Tycker hon gör det bra där nere trots allt.
Citera
2016-10-22, 14:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
En narcissist som vill synas. Titta på mig vad häftig jag är som vågar vara här.
Samma typ som Åsne Seierstad.

Well... jag måste nog säga att jag tycker att hon ÄR häftig. Åtminstone om häftig = modig.
Själv är jag inte så sugen på att hänga i krokarna av Mosul just nu, och särskilt inte utan en automatkarbin och 63 mag lätt gripbara...
Citera
2016-10-22, 17:53
  #9
Medlem
Är hon närsynt eftersom hon kisar med ögonen ständigt?

Är hon ursprungligen från tex Grönland - de eskimoer man möter i Köpenhamn går också omkring och kisar i största allmänhet.

Jag säger inte att det är genetiska faktorer från kusingifte - jag undrar vilken bakgrund kommunisten har. (?)
Citera
2016-10-22, 17:59
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Hon ser inte klok ut - extremt plufsiga ögon - se ut som banjospelaren i Deliverance.
Haha det
Där va väl ganska taskigt sagt
Citera
2016-10-22, 18:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Haha det
Där va väl ganska taskigt sagt

Sätt 2 bilder bredvid varandra - du kommer att dö av skratt. Det kallas för genetisk fel.

Socialtjänsten har stora problem med Grönland och inavel och barnaga. Frågar du en dansk socialkärring vad det största problemet på Grönland är, så är svaret inavel/våldtäkt.

Eftersom Denne Magda liknar en Eskimo - så drar man ju sina slutsatser.
__________________
Senast redigerad av Grobil 2016-10-22 kl. 18:46.
Citera
2016-10-22, 19:10
  #12
Medlem
Cannabisministerns avatar
Hon gör en del välskrivna reportage ibland som är värda att läsa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback