2017-08-16, 00:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så det började med en intervju som PM som har en fru går med på för att få publicitet till våldtäkts piller, våldtar stryper KW... varför skulle han sänka båten vid en strypning förresten? blir det mycket blod vid en strypning så man måste sänka ubåten?

Jaja... du har kritiserat min "idiot" teori... så nu undrar jag hur du tänkte själv :-)

Snabbteori, skrev jag inte det?

Går att utveckla. Bland annat så kan det finnas DNA från KW på tornluckans packningar, på insidan av luckan, runnit blod från luckans kant till taket kring luckan. Blod kan ha utgjutits på eller kring luckan i samband med att kroppen drogs igenom den, slog eller skrapade i luckan eller liknande.

Ganska bersvärligt att förklara sådana spår förestället jag mig.

Det där med publicitet kring våldstäktspiller förstår jag inte. Tanken med våldtäkt är knappast att få publicitet. Vem vet, PM har kanske alltid ett sånt piller i bakfickan.
Citera
2017-08-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den rättigheten får han. Om ej nu, så senare då..

Och jag har svårt att tro att om Petter sitter på sanningen, och ej fick säga det "idag".., att det inte blir konsekvenser utav detta i Dansk jus..

Likaså.., var är Petters advokat idag, om det begås ett justitiemord "as we speak" ?
(mycket tyst)
Han heter Peter! Inte Petter!
Citera
2017-08-16, 00:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu hoppas jag i och för sig att hon lever.

Men när man zoomar in bilden ser man att det finns en stege på ubåtstornet.

Kan hon ha klättrat ner för att gå en promenad på däcket samtidigt som Madsen höll på med något under däck? Och sedan ha halkat?

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1041258/18172541-1.jpg

Varför larmar han i så fall inte sjöräddningen när han märker att KW inte är kvar ombord? Enligt PM:s bror så gråter PM när han ser en fågel som har blivit överkörd av en bil. PM:s månande om det levande rimmar illa med din teori.
Citera
2017-08-16, 00:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har ni tänkt på det att den enda förklaringen som totalt frikänner PM från allt ansvar är den som han påstår ska ha hänt. Nämligen att han har satt KW iland tidigt, ca 2230. Alla andra förklaringar innefattar att PM på något sätt är inblandad i hennes försvinnande. Han har haft ca 11 timmar på sig att komma fram till hur han ska komma undan så han tar det enda halmstrået som finns för att helt frikänna honom. Alla andra scenarion betyder ju att PM är direkt inblandad i KWs försvinnade.
Citera
2017-08-16, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Inlägget jag läste på U-båtens Fb -sida handlade om en flytväst. Tänk om han slog ihjäl henne o bara dumpade henne iförd flytväst, (typ en krage enligt de som fanns på U-båten)då kan det ju vara blod på den? Hur långt efter kan man få fram dna på något som legat i saltvatten tro?
Hon kan ha tagit en sån där hysterisk selfi alla skall ta nu för tiden i farliga situationer. Typ grensle över aktern och flapp så glider om ner i djupet och rövar till det med propellern, han stannar men hon dyker inte upp så han glider runt och funderar på "hur fan skall jag kunna förklara detta då".
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför larmar han i så fall inte sjöräddningen när han märker att KW inte är kvar ombord? Enligt PM:s bror så gråter PM när han ser en fågel som har blivit överkörd av en bil. PM:s månande om det levande rimmar illa med din teori.
Jag har tänkt på detta också. PM drar till med den enda tänkbara förklaringen som totalt frikänner honom från inblandning i KWs försvinnande. Får se hur långt det räcker, han sitter ju och skakar galler fortfarande iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Kan någon förklara varför just detta fall är så uppblåst, folk blir skjutna i princip varje dag..?
De där skjutningarna... de hittas ju. Och är ofta halv- eller helkriminella. Här är en svensk tjej borta och det finns en misstänkt gärningsman. Vad förstår du inte?
Citera
2017-08-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Kan någon förklara varför just detta fall är så uppblåst, folk blir skjutna i princip varje dag..?

Detta fallet är ju rätt udda, skjutningar är som du skriver vardagsmat, knappt värt en notis i tidningen. Vid 9/10 skjutningar skadas/dör ett kriminellt element, och förhoppningsvis åker ett annat in. Men i detta fallet är det två önskvärda medborgare inblandade, som det gått väldigt snett för.
Citera
2017-08-16, 00:39
Medlem
NU råder Förundersökningssekretess. Ett antal veckor. Visst. Fritt fram för spekulationer. Baserad på ytterst torftigt underlag.

Jag tror sanningen understiger spekulationerna med ubåtslängder.

Jag går i Ubåtsläge under tiden.
Citera
2017-08-16, 00:39
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hon kan ha tagit en sån där hysterisk selfi alla skall ta nu för tiden i farliga situationer. Typ grensle över aktern och flapp så glider om ner i djupet och rövar till det med propellern, han stannar men hon dyker inte upp så han glider runt och funderar på "hur fan skall jag kunna förklara detta då".

Ja eller bara att hon gick ner några steg på stegen för att plåta PM ifrån en annan vinkel, alt nere på däck o att hon på något vis dratta i. Då kanske hon hade flytkragen på ändå när allt hände
Citera
2017-08-16, 00:40
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Kan absolut vara så. Men bilden är sedan 2012 och jag vet inte ens om dom var tillsammans/gifta då, och nån förklaring finns som sagt inte. Troligen ointressant men skulle eventuellt kunna vittna om att PM kan vara våldsam.

Nä, du har rätt. Bilden är 5 år gammal och vi utomstående har ingen aning om familjeförhållanden, vem som var ihop med vem, etc. Jag hade fått för mig att det var Kim som fått blåmärken, men ditt inlägg rätade ut mina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hon lajvar vad jag förstått. Där kan det gå vilt till i de rollspelen. Har en bekant som åker till Gotland en vecka var sommar och leker vad-de-nu-gör vikingar eller liknande.
De blir inburade för fylla och annat smått och gott.
Det kan varit i samband med en dylik aktivitet hon fått märket.

Ja, absolut kan det vara så också!! Rollspel kan gå vilt till också.
Senast redigerad av Hummm.. 2017-08-16 kl. 00:44.
Citera
2017-08-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har ni tänkt på det att den enda förklaringen som totalt frikänner PM från allt ansvar är den som han påstår ska ha hänt. Nämligen att han har satt KW iland tidigt, ca 2230. Alla andra förklaringar innefattar att PM på något sätt är inblandad i hennes försvinnande. Han har haft ca 11 timmar på sig att komma fram till hur han ska komma undan så han tar det enda halmstrået som finns för att helt frikänna honom. Alla andra scenarion betyder ju att PM är direkt inblandad i KWs försvinnade.

Ja precis. Jag gillar ditt sätt att skriva om det hela. Han vill ju gärna att polis ska tro att hon är avsläppt på land... Dock är väl sannolikheten ganska liten att han satt henne i land även om jag hoppas på det och att hon fortfarande är vid liv men! Nio av tio av oss skulle väl försöka ha framförhållning och kontakta någon om man ska hoppa i land. Om inte annat just för att berätta att man mår bra och haft en "trevlig (?!) upplevelse"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in