2017-08-16, 00:07
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Kan någon förklara varför just detta fall är så uppblåst, folk blir skjutna i princip varje dag..?
Detta är ju rocket madsen! Redan där är det för mycket action raketer ubåtar.
Citera
2017-08-16, 00:07
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Håller med om att det verkar relaterat. Men givet svaret i kommentarsfältet samt att ingen av dem (PM och KW)synts med flytväst på på någon av bilderna så är frågan hur pass intressant ett sådant fynd skulle vara

Dom kanske drog på sig dom när dom kom ut på mer öppet vatten. Eller har den åkt ur när han sänkte u-båten tro? Jag vet inte hur man sänker en u-båt men saker i den kan säkert åka ur.
Citera
2017-08-16, 00:08
Medlem
PM blir arg över något, slänger väskan/ryggsäcken överbord.

Kim blir arg, tvingar PM att vända.

Ser Ryggsäcken? som ännu ej hunnit sjunka.

Kim, är förbannad, kliver ner på däck själv, eventuellt med båtshake, på fördäck. Det är trots allt ganska lugn sjö. Mot PMs förmaningar, men han känner sig lite skamsen och Kim äär tydlig.

Men halt på däck, eller så sträcker hon sig lite för långt.

PM kan inte både manövrera båten och gå ner för att hjälpa upp.

Kim försöker dra sig upp på däck.

Det blir snabbt för mörkt

PM kör runt och försöker finna Kim i vattnet.

Förstår försent att han inte begärt sjöhjälp.

Tar några timmar att komma på hur han ska komma fram till hur han ska komma ur denna knipa.

Kan vara ryggsäcken som hamnat i vassen på nord-nordväst av Saltholm.

Eller något hellt annat såklart.
Citera
2017-08-16, 00:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ah, tack för länken och tipset!
Hon hade blåmärke runt ögat samt sår på överläppen och hakan. Kanske irrelevant, men ändå lite mystiskt. Fotot är bara publicerat, kanske som ett tyst rop på hjälp?

EDIT;
Det är inte alltid man orkar förklara, men en bild säger så mycket mer än alla ord. Plötsligt förstår nära och kära saker.. utan att man sagt något.

Hon lajvar vad jag förstått. Där kan det gå vilt till i de rollspelen. Har en bekant som åker till Gotland en vecka var sommar och leker vad-de-nu-gör vikingar eller liknande.
De blir inburade för fylla och annat smått och gott.
Det kan varit i samband med en dylik aktivitet hon fått märket.
Citera
2017-08-16, 00:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Dom kanske drog på sig dom när dom kom ut på mer öppet vatten. Eller har den åkt ur när han sänkte u-båten tro? Jag vet inte hur man sänker en u-båt men saker i den kan säkert åka ur.

Om tornluckan var öppen när ubåten sänktes så kan en flytväst teoretiskt ha letat sig ut genom den.

I övrigt så undrar jag om det har nämnts något om radioanrop från sjöräddningen till Nautilus. Gjordes anrop under natten efter det att ubåten anmäldes försvunnen?
Citera
2017-08-16, 00:13
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Går att koka ihop en snabbteori kring en flytväst.

PM spetsar KW:s kvällste med ett våldtäktspiller, våldtar KW, stryper KW, tar på sig en flytväst, öppnar den främre luckan, knyter ett rep om KW, klättrar upp på fördäck och baxar upp KW och dumpar henne i vattnet. Kastar flytvästen som kan vara besudlad med KW:s DNA. Kör till Kögebukten och sänker sin ubåt.

Så det började med en intervju som PM som har en fru går med på för att få publicitet till våldtäkts piller, våldtar stryper KW... varför skulle han sänka båten vid en strypning förresten? blir det mycket blod vid en strypning så man måste sänka ubåten?

Jaja... du har kritiserat min "idiot" teori... så nu undrar jag hur du tänkte själv :-)
Citera
2017-08-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ah, tack för länken och tipset!
Hon hade blåmärke runt ögat samt sår på överläppen och hakan. Kanske irrelevant, men ändå lite mystiskt. Fotot är bara publicerat, kanske som ett tyst rop på hjälp?

EDIT;
Det är inte alltid man orkar förklara, men en bild säger så mycket mer än alla ord. Plötsligt förstår nära och kära saker.. utan att man sagt något.
Kan absolut vara så. Men bilden är sedan 2012 och jag vet inte ens om dom var tillsammans/gifta då, och nån förklaring finns som sagt inte. Troligen ointressant men skulle eventuellt kunna vittna om att PM kan vara våldsam.
Citera
2017-08-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om tornluckan var öppen när ubåten sänktes så kan en flytväst teoretiskt ha letat sig ut genom den.

I övrigt så undrar jag om det har nämnts något om radioanrop från sjöräddningen till Nautilus. Gjordes anrop under natten efter det att ubåten anmäldes försvunnen?

Vad spelar det för roll? Polisen har naturligtvis VHF trafik inspelad - samt fartygets rörelser i detalj
Polisen har också tömt samtliga mobil master - Svenska och Danska...det är bara en fråga om tid innan Madsen erkänner

Hade Madsen bott i Sverige - så kan polisen bara spåra fram vad man sagt i ca 10 år tillbaka i tiden - FRA lagen.

I Danmark så tillhör ju internet staten/polisen.....
Senast redigerad av Bluis 2017-08-16 kl. 00:20.
Citera
2017-08-16, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromoutoftown

Kim, är förbannad, kliver ner på däck själv, eventuellt med båtshake, på fördäck. Det är trots allt ganska lugn sjö. Mot PMs förmaningar, men han känner sig lite skamsen och Kim äär tydlig.

Tar några timmar att komma på hur han ska komma fram till hur han ska komma ur denna knipa.

Eller, ta bort eller, så blir det nog bra ska du se. För jag tänker mig att du inte kan få in sänkningen av ubåten i den här knasiga teorin, kan du det, seriöst intresserad av en utvecklad version.

Den alltid(var det inte så en vän till henne sa?) glada KW blir plötsligt arg och orsakar ett av de mest uppmärksammade kriminalfallen i Norden det här året.
Citera
2017-08-16, 00:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Nu hoppas jag i och för sig att hon lever.

Men när man zoomar in bilden ser man att det finns en stege på ubåtstornet.

Kan hon ha klättrat ner för att gå en promenad på däcket samtidigt som Madsen höll på med något under däck? Och sedan ha halkat?

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1041258/18172541-1.jpg
Citera
2017-08-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hej. Jag har varit borta från tråden. Både min telefon och mitt fiber blev nedsläckt ikväll. Jag blev kallad till förhör. Jag fick en gammal Nokia med nytt sim kort och mina båda datorer är tagna in.

Jag blev inte misstänkt men min polare verkar ha mer info (han är journalist)..

Jag är lite chockad ännu men jag fick gå in på förhör ikväll.

Det var en dansk polis och två svenska.

Vad mer vill ni veta? Det står klart att jag fri att berätta om att jag blev förhörd.
Blev din polare släppt? Vad verkar fallet handla om? Försvarshemligheter eller sunk?
Citera
2017-08-16, 00:26
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromoutoftown

Inlägget jag läste på U-båtens Fb -sida handlade om en flytväst. Tänk om han slog ihjäl henne o bara dumpade henne iförd flytväst, (typ en krage enligt de som fanns på U-båten)då kan det ju vara blod på den? Hur långt efter kan man få fram dna på något som legat i saltvatten tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in