2017-08-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad är "Alt-left"?

Han syftar på AFA-typer. I detta fallet motdemonstranterna.
2017-08-16, 00:17
Medlem
baggebo1s avatar
Här är hela presskonferensen där Trump bland annat säger att det var många bra personer i nationalistdemon, att om vi fortsätter att kräva att statyer tas ner kommer Jefferson eller Washington att vara näst på tur och där han fördömde den våldsamma extremvänstern och medias enkelriktade rapportering:

https://www.youtube.com/watch?v=QwIU7iUfhow

"Merckx and experten on suicide watch".

Första lögnaktiga och hatiska uttalandet av Trump var scriptat, idag talade han ur hjärtat. Min käpphäst genom hela Trumpkampanjen: Lita aldrig på nån judeskriven robotläsning. Tal utan teleprompter och presskonferenser = den äkta Trump.
Senast redigerad av baggebo1 2017-08-16 kl. 00:21.
2017-08-16, 00:18
Avslutad
Citat:
När var det Trump var "tydlig"? [...]

Vad är "Alt-left"?

Gör dig inte till. Jag har heller inget intresse av att delta i det lilla privatkrig ni kör med i den här tråden, där varje inlägg måste innehålla hån och aggression, såväl från MAGA-sidan som från ööh, Drumpf e dumm-sidan.

Jag har inget emot att de tar ner statyer av Stonewall Jackson, men Lee är rätt tveksamt. I så fall borde man i konsekvensens namn också städa bort Washington och Jefferson.

Man kunde för övrigt notera under valrörelsen att Hillary talade om "the founders", alltså inte längre "the founding fathers". Att man försöker skriva om historien är helt tydligt; dock behöver inte det nödvändigtvis vara dåligt.

Wolf Blitzer på CNN med sin typiska sensationsröst: "in a stunning turn of events, president Trump blames both sides"!!! Som om detta skulle vara något sensationellt. Va?! Han lägger skulden på båda sidor i ett urspårat gatuslagsmål mellan två extremistgrupper! Who would have thunk!

Men vi får väl se vad fallouten blir. Kanske förlorar han på det. Men det tycks mig uppenbart för den nyktert tänkande att det han sa var det etiskt rätta. Och med tanke på valrörelsen -- där han ju hade medierna mot sig hela tiden men ändå vann -- så kanske han gör rätt i att strunta i vad CNN och the twitterati har att säga om saken.
Senast redigerad av fryskyl 2017-08-16 kl. 00:21.
2017-08-16, 00:19
Medlem
SecundusSilents avatar
Ni får kolla på Trumps bas, som bl a varit en hel del från näringslivet. Denna bas faller nu väldigt snabbt. Sedan har vi den sk. alt-right, vars mer sanna benämning är fascism och nazism, där Bannon helt säkert kommer att tvingas bort hur mycket Trump än vill försvara honom. Hela Trumps politiska program som måste genom kongressen kommer därtill att bli totalt saboterat av att han inte klarar av att fördöma ren terrorism från högern och det mord som en helt fredlig demonstrant utsattes för - och kalla det för ett terrordåd vilket det förstås var. Att sätta likhetstecken mellan dem som slåss mot fascismen och hitta på en ny benämning som "alt-left" med nazisterna, är ett tydligt tecken på att gubbens senilitet helt har tagit över.

Det blir allt svårare att se hur han kan sitta kvar när 2018 börjar. Alla politiska ledare, även de strakaste, faller utan stöd i sin omgivning och detta stöd är snart helt utraderat.
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-08-16 kl. 00:21.
2017-08-16, 00:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Mmhh.....visst är det guilt by association även om det nu förhåller sig så att Trump frivilligt lägger upp straffspark efter straffspark för avskrädesfigurer som David Duke.

En bredare och mer öppen frågeställning hade möjligen varit hur många Amerikanska Presidenter de senaste 70 åren som haft ett så pass offentligt och öppet stöd, i många fall ogenerade hyllningar, från många av de mest framträdande självbekända rasisterna, nazisterna och högerextremisterna i samtiden under deras respektive ämbetsperioder som Trump åtnjuter i dag?

Min gissning är ingen men om det sedan betyder något, och i sådana fall vad, låter jag vara osagt.

Visst har det en viss betydelse, men inte det som MSM och du försöker ge sken av.

Trump ÄR den första presidenten (iaf i modern tid) i USA som kan betecknas som högerpopulist. That's it, mer eller mindre.

Vi kan alltså ta vilken högerpopulistisk, högerextrem eller rent av "nazi" politiker i Europa som helst och göra samma tankeexperiment. Vad händer om en sådan politiker (Åkesson, Farage, Le Pen, Wilders osv osv) skulle bli statsminister/president/etc? Skulle Nazi i respektive länder bli glada? Absolut. Skulle de bli hyllade av Nazi? Troligen i de flesta fall.

Detsamma gäller vänster. Skulle stalinisterna bli glada om Sjöstedt blev Sveriges statsminister? Ja. Säger det något om Sjöstedt? Inte riktigt. Jag är inte insatt, men stalinisterna är nog glada över Löfven, kanske har de hyllat honom ('offentligt och öppet stöd, i många fall ogenerade hyllningar')?

Skillnaden är att USA har riktig 'free speech' och därför har de massa av öppna Nazi, KKK osv.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-16 kl. 00:22.
2017-08-16, 00:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han syftar på AFA-typer. I detta fallet motdemonstranterna.
Det är en term FOX News uppfunnit nu på senare tid för att försöka tona ner pratet runt "alt-right" och eftersom president Donald sitter klistrad framför denna kanal så förklarar det mycket av hans märkligare infall och åsikter...
https://twitter.com/mattmfm/status/897284634437931008
Citat:
A white supremacist killed a girl in Charlottesville.

Fox topics today have included:
- Obama and BLM
- Wright
- Sharia Law
- Farrakhan(!)
2017-08-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här är hela presskonferensen där Trump bland annat säger att det var många bra personer i nationalistdemon, att om vi fortsätter att kräva att statyer tas ner kommer Jefferson eller Washington att vara näst på tur och där han fördömde den våldsamma extremvänstern och medias enkelriktade rapportering:

https://www.youtube.com/watch?v=QwIU7iUfhow

"Merckx and experten on suicide watch".

Kan du utveckla det där?

Ärligt talat är Trump väldigt snäll där och säger att det var en hel del som bara var emot nedtagningen av statyn vilket inte förefaller särskilt korrekt. Jag inväntar när du ska byta avatar och säga att trump är "judelakej" () igen. En gång om året brukar det ju vara du gör det. Fjolla.
2017-08-16, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det var inte länge sen Obama på minnesceremonin för fem ihjälskjutna poliser som mördades av en svart rasist läxade upp polisen om att det var egentligen deras fel

http://www.dailywire.com/news/19689/flashback-after-black-radical-massacred-dallas-james-barrett

Fair and balanced, amerikansk media

Bra inlägg! Kommer vi få se Donald hålla ett tal vid begravningarna av de två poliser och den oskyldige demonstranten som dog av attentatet utfört av en radikal nasse?

Eller kommer Donald hålla sig undan..... Ja det vet vi alla!

Vad gjorde Obama, han var där! Om du lyssnar till hela talet så kommer du bli rörd!
2017-08-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nä det vet jag! Men han var en förlorare.

Du håller Donald högt men jag är rätt säker på att om du frågar honom om det ska vara statyer över förlorare så blir svaret: NEJ!

Sedan så ska man skilja på "lära historia" och "Symboler"

historia ska man lära ut! Symboler är bara symboler som speglar en viss tidsperiod.
När tror du dessa statyer uppfördes? Direkt efter inbördeskriget?

Håller med dig när det kommer till historia men inte när det gäller symbolen och detta gör nog faktiskt inte heller Donald! (detta kommer han inte säga om inte någon journalist är smart nog att fråga när han är oförberedd)

Jag är inget stort Trump fan. Ansåg, under hans reality show, att han verkade vara en narcissistisk man som inte kunde tåla kritik och betedde sig som en 5 åring så fort någon sade emot honom.
Problemet, eller snarare "vändningen" för mig, var när jag såg vad media och vänstern gjorde under presidentvalet- jag blev, ärligt talat, rent utav sagt "äcklad".
Exempelvis de demokrater, media, inkl svensk media (och framförallt Hillary) pratade 24/7 om vilken sexist Trump var och hur han var en "fiende" mot feminism och jämställdhet. Detta kom ifrån en kvinna som var advokat åt pedofiler som våldtog småflickor, som i ett fall skrev att 12 åriga flickan inbillat sig att hon inte ville ha sex med äldre män och att hon var inget offer, utan medpart i sexorgien med äldre herrar och att många flickor drömmer om sex med äldre herrar.
Kan du tänka dig om Trump sade detta?
precis.

Sedan är hon gift med Bill Clinton, samma man som betalade en kvinna, Paula Jones, 3 miljoner efter han onanerade i vita huset och bad henne suga hans kuk. Och att hon borde bete sig som Monica, som han stoppade en cigarr mellan bena på.
Bill erkände även att han knullade med 2 andra kvinnor i ovala huset, bakom Hillarys rygg.
Men han förnekar att han antastade en av sekreterarna som sprang ut ur vita huset och grät- hans försvar? då hon hade små bröst, och han gillade stora bröst, så kunde det inte vara sant. Obs! hon var/är gift med Bill Clinton.

Hon, och alla demokrater, pratade om vilken sexist trump var 24/7. Jag kunde ej tro mina ögon.
Sedan att samma vp fitta är värd 250 miljoner idag med Bill, 2 karriär politiker som är värda 250 miljoner, och de pratar om "skumma affärer" och oetisk man som trump?
Hur fan kan politiker kamma ihop 250 miljoner? I vilken värld kan någon på vänstersidan ignorera det?
Hillary spendera för helvete 30 miljoner kronor på sin dotters bröllop- var kom dessa pengar ifrån?

Så ja, vissa av oss stödde Trump för Hillary var djävulen själv. Btw Hillary en gång kallade afrikanska män för "super rovdjur" för de våldtar så mycket. Hon bad senare om ursäkt för det, och att det var en dum kommentar på 90 talet som hon ångrade.
Så hon, och vänstern som valde henne, ska hålla sin jävla käft om Trump.
2017-08-16, 00:25
Medlem
DaddyD2s avatar
Så skrattretande att se vänstern försöka sopa vänsterextremismen under mattan. Finns liksom både filmbevis och bildbevis på att föraren i Charlottesville blev attackerad med basebollträn alldeles innan han gasade på in i folkmängden, men detta vägrar medierna rapportera om, för då skulle de inte kunna rapportera det som en terrorattack och fortsätta skylla allt på Trump. Han kommer plocka hem segern 2020 utan problem när de håller på så här.
2017-08-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så skrattretande att se vänstern försöka sopa vänsterextremismen under mattan. Finns liksom både filmbevis och bildbevis på att föraren i Charlottesville blev attackerad med basebollträn alldeles innan han gasade på in i folkmängden, men detta vägrar medierna rapportera om, för då skulle de inte kunna rapportera det som en terrorattack och fortsätta skylla allt på Trump. Han kommer plocka hem segern 2020 utan problem när de håller på så här.

I rättvisans namn ska vi nog säga att media inte bryr sig om att kolla det där med baseboll-trät som du påstår hände. Det är inte så att de undviker att nämna det, de känner inte til något om det.
2017-08-16, 00:32
Medlem
SecundusSilents avatar
Ännu en hoppar av:

"AFL-CIO representatives resign from Trump's Council on Manufacturing."
https://twitter.com/kylegriffin1/status/897576610563575808

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in