2017-08-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så skrattretande att se vänstern försöka sopa vänsterextremismen under mattan. Finns liksom både filmbevis och bildbevis på att föraren i Charlottesville blev attackerad med basebollträn alldeles innan han gasade på in i folkmängden, men detta vägrar medierna rapportera om, för då skulle de inte kunna rapportera det som en terrorattack och fortsätta skylla allt på Trump. Han kommer plocka hem segern 2020 utan problem när de håller på så här.

Det är ingen idé.
De tror vänstern med basebollträ och hjälmar var där för att spela baseboll.
Det är bara vi och Trump som kan vara ärliga.
Och nej, jag försvarar inte KKK eller nazister. Men jag är emot våld, allt våld. Det fanns polis på plats, beväpnade, vänstern var ej i fara.
Och förresten, baked alaska fick syra i ansiktet, vänsterdårar som förtjänar fängelse.
2017-08-16, 00:34
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här är hela presskonferensen där Trump bland annat säger att det var många bra personer i nationalistdemon, att om vi fortsätter att kräva att statyer tas ner kommer Jefferson eller Washington att vara näst på tur och där han fördömde den våldsamma extremvänstern och medias enkelriktade rapportering:

https://www.youtube.com/watch?v=QwIU7iUfhow

"Merckx and experten on suicide watch".

Första lögnaktiga och hatiska uttalandet av Trump var scriptat, idag talade han ur hjärtat. Min käpphäst genom hela Trumpkampanjen: Lita aldrig på nån judeskriven robotläsning. Tal utan teleprompter och presskonferenser = den äkta Trump.

Han har alltså fått reda på att folk har råkat illa ut och fått sparken m.m pga uthängningar och hatkampanjer, han gör detta pga empati för "the forgotten man", nästan så man blir rörd till tårar.

Donald Trump är en stor man!
2017-08-16, 00:36
Medlem
SecundusSilents avatar
John Kelly verkar inte direk skina under Trumps presskonferens. Undrar hur länge han blir kvar?

https://twitter.com/kristindonnelly/status/897551033743921152
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
I rättvisans namn ska vi nog säga att media inte bryr sig om att kolla det där med baseboll-trät som du påstår hände. Det är inte så att de undviker att nämna det, de känner inte til något om det.
De har garanterat sett det då det cirkulerar en hel del bevis på sociala medier, men det är nog lätt att lägga på locket och hoppas på att hela sanningen inte sprider sig så att de som inte är så insatta i vare sig politik eller händelsen får reda på det.
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bra inlägg! Kommer vi få se Donald hålla ett tal vid begravningarna av de två poliser och den oskyldige demonstranten som dog av attentatet utfört av en radikal nasse?

Eller kommer Donald hålla sig undan..... Ja det vet vi alla!

Vad gjorde Obama, han var där! Om du lyssnar till hela talet så kommer du bli rörd!

Jämför Obamas partipolitiska tal som inte ens tog avstånd från rasismen (den svarta rasismen i detta fall) som orsakade fem polisers död med Trumps ord

Citat:
Racism is evil. And those who cause violence in its name are criminals and thugs, including the KKK, neo Nazis, white supremacists and other hate groups that are repugnant to everything we hold dear as Americans. We are a nation founded on the truth that all of us are created equal. We are equal in the eyes of our Creator. We are equal under the law. And we are equal under our Constitution. Those who spread violence in the name of bigotry strike at the very core of America.

Rakt på sak och tydligt. Men tydligen inte tillräckligt bra för de "oberoende" jounalister och pundits.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Han har alltså fått reda på att folk har råkat illa ut och fått sparken m.m pga uthängningar och hatkampanjer, han gör detta pga empati för "the forgotten man", nästan så man blir rörd till tårar.

Donald Trump är en stor man!

Nu spekulerar du bara. De som blev uthängda är vad jag vet medlemmar i pajasorganisationer och min sympati för dem är inte särskilt stor. Ursäkten de har är väl att de är unga.
2017-08-16, 00:37
Medlem
Citat:
De har garanterat sett det då det cirkulerar en hel del bevis på sociala medier, men det är nog lätt att lägga på locket och hoppas på att hela sanningen inte sprider sig så att de som inte är så insatta i vare sig politik eller händelsen får reda på det.

Det finns absolut ingenting som tyder på att de har sett det.
2017-08-16, 00:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Första lögnaktiga och hatiska uttalandet av Trump var scriptat, idag talade han ur hjärtat. Min käpphäst genom hela Trumpkampanjen: Lita aldrig på nån judeskriven robotläsning. Tal utan teleprompter och presskonferenser = den äkta Trump.

Ja, och jag är faktiskt lite besviken att folk inte ger Trump mer kredd för att han är historiens mest transparenta president. Det är ett faktum.

Trump gömmer inte vem han är och hur han tänker
2017-08-16, 00:40
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
John Kelly verkar inte direk skina under Trumps presskonferens. Undrar hur länge han blir kvar?

https://twitter.com/kristindonnelly/status/897551033743921152

Hehe vilken fanatiskt talande bild. Det är inte svårt att föreställa sig vad han tänker.
2017-08-16, 00:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag är inget stort Trump fan. Ansåg, under hans reality show, att han verkade vara en narcissistisk man som inte kunde tåla kritik och betedde sig som en 5 åring så fort någon sade emot honom.
Problemet, eller snarare "vändningen" för mig, var när jag såg vad media och vänstern gjorde under presidentvalet- jag blev, ärligt talat, rent utav sagt "äcklad".
Exempelvis de demokrater, media, inkl svensk media (och framförallt Hillary) pratade 24/7 om vilken sexist Trump var och hur han var en "fiende" mot feminism och jämställdhet. Detta kom ifrån en kvinna som var advokat åt pedofiler som våldtog småflickor, som i ett fall skrev att 12 åriga flickan inbillat sig att hon inte ville ha sex med äldre män och att hon var inget offer, utan medpart i sexorgien med äldre herrar och att många flickor drömmer om sex med äldre herrar.
Kan du tänka dig om Trump sade detta?
precis.

Sedan är hon gift med Bill Clinton, samma man som betalade en kvinna, Paula Jones, 3 miljoner efter han onanerade i vita huset och bad henne suga hans kuk. Och att hon borde bete sig som Monica, som han stoppade en cigarr mellan bena på.
Bill erkände även att han knullade med 2 andra kvinnor i ovala huset, bakom Hillarys rygg.
Men han förnekar att han antastade en av sekreterarna som sprang ut ur vita huset och grät- hans försvar? då hon hade små bröst, och han gillade stora bröst, så kunde det inte vara sant. Obs! hon var/är gift med Bill Clinton.

Hon, och alla demokrater, pratade om vilken sexist trump var 24/7. Jag kunde ej tro mina ögon.
Sedan att samma vp fitta är värd 250 miljoner idag med Bill, 2 karriär politiker som är värda 250 miljoner, och de pratar om "skumma affärer" och oetisk man som trump?
Hur fan kan politiker kamma ihop 250 miljoner? I vilken värld kan någon på vänstersidan ignorera det?
Hillary spendera för helvete 30 miljoner kronor på sin dotters bröllop- var kom dessa pengar ifrån?

Så ja, vissa av oss stödde Trump för Hillary var djävulen själv. Btw Hillary en gång kallade afrikanska män för "super rovdjur" för de våldtar så mycket. Hon bad senare om ursäkt för det, och att det var en dum kommentar på 90 talet som hon ångrade.
Så hon, och vänstern som valde henne, ska hålla sin jävla käft om Trump.

ujj vad mycket... jag kommer inte gå in på detaljerna eftersom de passar bättre i konspirationer!
Jag är inte HILLARY men jag ogillar Donald vilket någon kanske märkt och för mig kom det med hans sjuka syn på kvinnor och människor i allmänhet. så jag är på samma som du fast tvärtom..

Här tror jag faktiskt är det stora problemet även om nu olika falanger försöker få det till någonting annat. Ingen i "den stora massan" gillade varken Donald eller Hillary så nu är det extremerna av dessa som styr media landskapet...

(btw sitter inte 24/7 så det kan ta tid innan jag svarar)
2017-08-16, 00:41
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Så skrattretande att se vänstern försöka sopa vänsterextremismen under mattan. Finns liksom både filmbevis och bildbevis på att föraren i Charlottesville blev attackerad med basebollträn alldeles innan han gasade på in i folkmängden, men detta vägrar medierna rapportera om, för då skulle de inte kunna rapportera det som en terrorattack och fortsätta skylla allt på Trump. Han kommer plocka hem segern 2020 utan problem när de håller på så här.

Bara så att jag har fattat det. Det står nån och slår på en ganska skrotig bil med ett basebollträ, då angriper inte föraren denna person, utan bestämmer sig för försöka döda en skock andra och lyckas döda en och skada andra för livet. Låter som en god logik, givet att det du säger är sant.

Jag hoppas du försvarar mig om jag dödar din mamma och lemlästar några andra i din familj, bara för att din granne står och bultar på min bil eller rent av hotar mig.
2017-08-16, 00:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag har inget emot att de tar ner statyer av Stonewall Jackson, men Lee är rätt tveksamt. I så fall borde man i konsekvensens namn också städa bort Washington och Jefferson.

Skälet till att statyerna flyttas är av allt att döma att man inte vill ha sådana här potentiella flashpoints i stadskärnorna längre, vilket jag kan förstå.

Man vill inte riskera årliga fackelmarscher av tusentals nazister och rasister till minnesmärken av förklarliga och nu mera påtagliga skäl.

Att sedan både Jackson och Lee otvivelaktigt var hedervärda män som ytterst drevs av stark pliktkänsla snarare än någon övertygelse om slaveriets förträfflighet gör naturligtvis saken känsligare och för den delen sorgligare.

Citat:
Wolf Blitzer på CNN med sin typiska sensationsröst: "in a stunning turn of events, president Trump blames both sides"!!! Som om detta skulle vara något sensationellt. Va?! Han lägger skulden på båda sidor i ett urspårat gatuslagsmål mellan två extremistgrupper! Who would have thunk!

Ja, CNN använder märkligt nog Trumps totala haveri i direktsändning i syfte att kritisera honom.

Hyfsad straffspark där. Go figure.

Citat:
Men vi får väl se vad fallouten blir. Kanske förlorar han på det. Men det tycks mig uppenbart för den nyktert tänkande att det han sa var det etiskt rätta. Och med tanke på valrörelsen -- där han ju hade medierna mot sig hela tiden men ändå vann -- så kanske han gör rätt i att strunta i vad CNN och the twitterati har att säga om saken.

Återstår att se. Och det blir också intressant att se vilka i det politiska, näringslivs och tjänstemannaetablissemanget som kliver fram och försvarar/astroturfar för Trump den här gången.

För om Trump har rätt ur ett etiskt perspektiv, så borde ju rimligtvis ganska många stå i kö för att förstärka hans budskap, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in