2017-08-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Redigerade förra in lägget men lägger upp igen.

Catrin hög på morfin i fredags eller lördags. Tipsaren är inte hundra på vilken dag det är.

https://minfil.org/ne2fj0c7b9/Catrin.jpg

Tack nu gick det att öppna filen!
Detta är CH typiska 'tycksyndommig' inlägg, att checka in på ett sjukhus i väntan på operation visar att CH törstar efter uppmärksamhet (som vanligt)
Vad och varför vet ingen, kan lika gärna va nageltrång hon ska operera!
😂
Citera
2017-08-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Tack nu gick det att öppna filen!
Detta är CH typiska 'tycksyndommig' inlägg, att checka in på ett sjukhus i väntan på operation visar att CH törstar efter uppmärksamhet (som vanligt)
Vad och varför vet ingen, kan lika gärna va nageltrång hon ska operera!
😂

det som slog mig är om det verkligen är bra att vara hög på morfin när man är gravid?
Citera
2017-08-15, 18:55
Medlem
Citat:
det som slog mig är om det verkligen är bra att vara hög på morfin när man är gravid?

Det första som slog mig är att hur vet man ens att hon opererats, eller ens befunnit sig på sjukhuset.

Jag befinner mig många mil från Södertälje sjukhus men kunde checka in där ändå på Facebook.
Citera
2017-08-15, 19:01
Medlem
Citat:

Inlägget är inte kvar på FB då CH tog bort det enligt källa, frågan är huruvida det stämde?

Fast det kan vara sant, Catrin har väl haft de flesta sjukdomar som går att få inkl hemska sjukdomar som t.o.m cancer när hon var i Turkiet och tiggde pengar hem?

Kom på,
att hade Catrin opererats för något allvarligare än nageltrång så hade hon bombarderat sin instagram, FB blogg och Callesto hade skrivit flera tycka synd om Catrin inlägg.
Tror ni inte det?

OT
Morfin skall inte vara några problem om det måste ges till patient som är gravid, läkare tar beslut beroende på uppkomna tillståndet.
Senast redigerad av denisa 2017-08-15 kl. 19:08.
Citera
2017-08-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Mina persienner är nere men jag mår bra.

Tycker vi går lite för långt nu.

Ja herregud! Vi har också nerdragna persienner när solen står på. Ibland orkar/struntar man i att dra upp dom igen....
Citera
2017-08-15, 20:14
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu
En bekant pratade i helgen med Callesto som i sin tur haft mycket kontakt med Catrin sista tiden. Det som framkom är att Catrin inte avser dyka upp till rättegången och att hon har haft kontakt med Socialtjänsten som ev vill ta hennes barn ifrån henne (!!).

Tror att du skrev detta för att locka tillbaks Callesto till tråden.

OT: Kan det vara så att den aktuella operationen har med graviditeten att göra? Utomkvädes?
Citera
2017-08-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

OT: Kan det vara så att den aktuella operationen har med graviditeten att göra? Utomkvädes?
Njurstensanfall igen kanske? Vid svår smärta så kan man få morfin
Citera
2017-08-15, 21:07
Medlem
Om Catrin opererades i helgen så var det inte för något allvarligt för den 13/8 körde hon bil och var på benen.

Men eftersom hon kunde uppdatera Facebook när hon var "hög" så tvivlar jag på att det var allvarligt.
Citera
2017-08-15, 21:27
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Konstigt, väldigt konstigt. Även att bilder försvann - även denna gång? Är det inte rätt märkligt att alla bilder försvinner, ändå så påstår ni massa olika saker?

Jag kan inte se hennes bilder på Facebook då jag inte är vän med henne.
Varför skulle jag skriva på uppdrag av henne? Då kan hon väl bara registrera sig själv här?

Vilken skön sits du sätter din vän i när du skriver att dom åt ute igår hon och Catrin. Inte så svårt för Catrin att räkna ut vem det är som sitter här och tjallar ner henne till sina andra vänner & flashback..

Vad sa Catrin till er vänner när hon ljög om sin graviditet med panetoz killen?
Citera
2017-08-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Glöm nu inte att hon fått göra massvis med ultraljud hitills (enl henne själv), så det hade dom upptäckt om så var fallet.
Tror det bara är hittepå som vanligt.
Citera
2017-08-15, 21:50
Medlem
Någon som vet hur länge denna hållt på att blåsa folk?
Citera
2017-08-15, 22:07
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Om Catrin opererades i helgen så var det inte för något allvarligt för den 13/8 körde hon bil och var på benen.

Men eftersom hon kunde uppdatera Facebook när hon var "hög" så tvivlar jag på att det var allvarligt.

Det har ju snackats en del Münchhausen (som jag godtagit utan egentlig evidens), men nu tror jag att hon är en simpel simulant med vinstintresse, vilket talar mot Münchhausen-syndrom, där patienter simulerar utan uppenbart vinstmotiv. Jag skickar med en länk med ett par fallstudier; i många fall verkar det handla om intyg så man kan bära upp inkomster från försäkringskassan. http://www.lakartidningen.se/Functio...rticleId=17265

Ett par relevanta citat;

Citat:
Simulering (av latinets simulo, efterhärma, låtsa) i vid bemärkelse är en del av människors vardag. Man skiljer på två former av simulerad sjukdom. 1) Medvetet simulerad sjukdom i vinningssyfte (ICD-kod Z76.5). De fyra fall som presenteras i denna artikel är alla av denna typ. Även barn simulerar, själva [4] eller som »ombud« för en vuxen [5, 6]. 2) Simulering utan uppenbart vinstmotiv kallas Münchhausens syndrom, patomimi eller factitia (ICD-kod F68.1) [7, 8]. Patienten hittar på somatiska symtom eller orsakar sig själv skada eller sjukdom, ibland livsfarlig [9]. Beteendets drivkraft har antagits vara en omedveten önskan om vård och omsorg.

Citat:
AÖ var en 23-årig, arbetslös, frånskild småbarnsmamma, som remitterades till psykosmottagningen från en allmänpsykiat*risk mottagning. Under de föregående två åren hade hon tvångsvårdats två gånger kortvarigt under ospecifika ångest- och depressionsdiagnoser. Vid ett tredje tillfälle av tvångsvård överfördes hon från en kriminalvårdsanstalt på grund av hörselhallucinos. Hon hade dömts till en månads fängelse för upprepade snatterier. Hon tvångsvårdades i stället på vår intagningsavdelning och kunde först vid strafftidens slut – men just då – skrivas ut förbättrad trots att hon inte fått läkemedelsbehandling på grund av graviditet.

Citat:
Fyra år senare sökte AÖ upp mig för att få antecknat i journalen att hon inte var psykiskt sjuk. Hon tedde sig fullt normal och förklarade att allt hade varit spel. Försäkringskassan drev tre år senare ärendet till domstol, där jag var kassans huvudvittne. AÖ dömdes av Malmö tingsrätt 1 juni 2009 att betala tillbaka drygt 1,7 miljoner kronor (mål nr T3210-08). Domen överklagades, men hovrätten meddelande inte prövningstillstånd.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-15 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in