2017-08-15, 22:31
Medlem
Riktiga ubåts folk vet att Nautilus var kapten Nemos perfekta ubåt.(som är från en roman av Jules Verne)

USA första atomubåt som låg under "istäcket" i nordpolen hete också Nautilus---den första ubåten som var geostationär - nära >Moskva...

Historien swichar bara förbi...danska idioter
Citera
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
jag tycker att Håkan Lans ställer en mycket berättigande fråga: https://www.youtube.com/watch?v=naQgBOT3aeE

Varför bygger man en så stor ubåt? Varför är den gjord? Vem har betalt för att bygga en så stor utbåt och vilket syfte hade de/dem som betalade för ubåten? Vem betalar för Peter Madsens mycket dyra projekt, var får han pengar ifrån? Vad skulle hända om K.W ställt en känslig fråga som avslöjat en brottslig sida av P.M., där alla hans projekt står på spel?

Har svårt att tro att det skulle vara ett sexuellt motiv. Framförallt för att det funnits så många vittnen som sett Madsen med K.W och att han inte verkar vara totalt oberäknerlig och sakna konsekvenstänkande vilket skulle krävas för att utföra ett så uppenbart brott. Det känns mycket mer motiverande om man tänker sig att Madsen har mördat för att han måste mörda.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Tydligen hittat något i vattnet vid Köpenhamn enligt tv4!

Länka när du säger sånt.

Sen när man hittar något i sådana här fall så brukar det 9/10 gånger vara något som inte är relevant för fallet i fråga.

EDIT: Aha på TV alltså? Lite trött.
Senast redigerad av pyro860 2017-08-15 kl. 22:35.
Citera
2017-08-15, 22:32
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Nu tror jag ju egentligen inte att han mördade henne (jag tror mer på möjligt dråp). Men om du hade varit i samma läge (och du dödat henne, med ett verktyg om vi leker med tanken) så hade du hellre sänkt båten 1 dag än att tvätta 1 dag alltså.

Jag har ju inte mördat någon och har inte riktigt funderat på detta förrän nu... men jag hade nog varit "dum" och faktiskt legat på botten och tvättat 1 dag istället för att sänka den på en plats som enkelt kan hämtas upp igen (bevisligen :-)

Varför inte gå ett steg längre? varför inte tvätta 1 dag sedan sänka den? han hade ju definitivt den möjligheten... för det var ju inget alls fel på ubåten? ;-)
Dråp är mord fast man det finns någon förmildrande omständighet, tex kan det vara att gärningsmannen är psykiskt störd.

Hur tänkte du här, varför dråp och inte mord? Det är ju hårfint vad gränsen går och oftast slumpen som avgör hur det blir i slutändan i domstolarna.

Förresten, vad är det som TV4 Nyheterna rapporterade nyss har hittats i havet och som kan vara spår efter Kim?
Citera
Avstängd
Onan-erarens avatar
Kan det ha funnits fler i ubåten? Några med dykarutrustning som kunde fly utan att bli upptäckta då den sjönk? Vild spekulation bara.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ja men hittar man hennes blod är det ju en annan sak. Blod och dna är inte samma sak, sherlock. Av någon anledning sänkte han ju ubåten. För att få bort spår av brott är ju ett hett tips. Inte för att få bort spår av henne för det behöver han ju inte.

Menar du att det inte finns dna i blod? Blod är den enda anledningen att sänka ubåten, alla andra dna-fynd kan förklaras...
Citera
2017-08-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tydligen var han slarvig med detta.
En kommentar från fejan:
Der var engang en kombilanterne monteret på en træpind med forlængerkabel ned om læ.
Der er intet fordækt i at Peter glemmer at sætte en lanterne op. Det ville ikke være første gang.
Lanternor verkar han/dom inte ha brytt sig om nej. Men dom behövs å andra sidan inte så länge man går i dagsljus och möjligen till tidig skymning om jag har förstått det rätt, och det är nog primärt det dom har gjort.

En annan intressant sak i den artikeln om jag förstod det rätt är att Søfartsstyrelsen har bett dom att informera i förväg när dom har tänkt att företa undervattensfärder så att dom kunde skicka navigationsvarningar till annan båttrafik. Men dom svarade aldrig på meddelandet och eftersom det bara var en förfrågan ifrån Søfartsstyrelsen så gjorde dom inte mer åt det just då.

Man kan ju tycka att dom både borde ha svarat och informerat om det nu var ett seriöst projekt.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kim kan ha spelat in intervjun för att redigera i efterhand, med tillhörande bilder och om hon haft täckning synkat skiten till ett av sina molnkonton, som kanske pojkvännen hjälpt till med access till.
Kan finnas ett och annat i det materialet, om nu det är så hon brukade jobba. Man tar väl en backup på grejerna om mot all förmodan man skulle tappa telefonen eller något sånt här skulle inträffa. Som en slags säkerhet.

Har hennes dator beslagtagits?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Man kan alltid hoppas men en ubåt är i regel avskärmad från mottagningar, undantaget ngn sattelittelefon men då måste man bryta ytan, så är det iaf. inom svenska marinens ubåtar.

/1 år i marinen

Jag tänkte om de bara varit i ytläge och hyfsat kustnära så kan det vara en möjlighet. Jag drar väl inte några större växlar på den teorin, men det finns en ynka möjlighet åtminstone.
Polis vet nog mycket mer än vi anar.
Citera
2017-08-15, 22:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Har hennes dator beslagtagits?

Garanterat, eller lämnats in av pojkvännen eller var hennes utrustning nu stod någonstans.
Citera
2017-08-15, 22:34
Avstängd
448s avatar
Det finns nog väldigt mycket material om detta skall ni se
Radarplottar,övervakad telefontrafik,div vittnen,div vittnen med (trenchcoat o hatt), bärgade navigeringsutrustning och en del annat.

Som jag tidigare skrivit

Ni måste inse att dessa två har är high priority targets för säkerhetstjänsten i Danmark.
Uppfinnarjocke som donar med ubåtar,raketer och tillhörande kemikalier.

Träffar

Frilansjournalist , dessa använder Säkerhetstjänster även i sina hemländer flitigt allmänt känt.
Men en som varit i Nordkorea är hur het potatis som helst - vilken säkerhetspolis som helst
lär ha fått ståfräs av denna kombo även om det nu bara var ett simpelt reportage
som gick snett tack vare hans hetsiga humör.

Och även om det finns mer än så kommer resten begravas med den förklarningen av Danska Säpo
Citera
2017-08-15, 22:35
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kim kan ha spelat in intervjun för att redigera i efterhand, med tillhörande bilder och om hon haft täckning synkat skiten till ett av sina molnkonton, som kanske pojkvännen hjälpt till med access till.
Kan finnas ett och annat i det materialet, om nu det är så hon brukade jobba. Man tar väl en backup på grejerna om mot all förmodan man skulle tappa telefonen eller något sånt här skulle inträffa. Som en slags säkerhet.
Givetvis! Detta måste kollas upp. Bra tänkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in