2017-08-15, 21:45
Medlem
Om man vänder på steken.
Vem/Vilka har något att vinna på att PM tvingas lägga ner sina projekt?
Skulle det möjligen kunna vara en tredje part inblandad vars mål är att sätta dit PM.
Har PM något saftigt patent el liknande som någon vill åt alt stoppa?
Bara en tanke.
Citera
2017-08-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBall
Vad som exakt hänt KW går inte att gissa säg till men att efterspelet är mer klart?

Efter KWs försvinnande så vet inte PM vad han ska göra för att komma undan misstanke mot honom. När han väl förstår att ubåten är lokaliserad så verkar hans tankebanor gå i spinn. Först tror han att lugnt lägga till i en hamn skulle kunna rentvå honom och sedan när räddningshelikoptern anländer tänker han istället att det är bättre att sänka ubåten för att minimera misstankarna.
Om jag förstod rätt så gick han upp och ner ett par gånger i tornet när han siktades. Helt lugnt. Och så sjönk båten.
Citera
2017-08-15, 21:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag motsätter mig inte händelseförloppet, vittnena, tekniska bevisning. Jag motsätter mig att du vet exakt vad han tänkte och varför när han "sänkte" båten... är du med? (troligen inte dock...)

Du får det att framstå som han gjorde det med vilje för att undanröja något. Det kanske kan finnas andra förklaringar trots allt. Jag kan ge dig en direkt...

Ventilerna har öppnat för ett dyk... väl på botten så sitter ventilerna fast... han drar motorn på högvarv drar ut en snorkel och får båten att lyfta genom att motorerna klarar att dra in såpass mycket luft att den reser sig och håller sig på ytan... när han ser båten drar han snabbt ner och stänger av motorerna och klättrar snabbt upp i tornet och båten sjunker med ventilerna öppna...

Rent fiktivt påhittat direkt.. jag kan säkert hitta på 10 andra "förklaringar"...
Men du vet att han gick ner öppnade ventilerna sänkte båten som var fullt funktionsduglig, blev räddad... sade att båten hade ett problem med ballasttankarna... och detta pga av... låt mig gissa, undanröja bevis?
Men för allt i världen. Tråden handlar inte om huruvida jag har läst PM:s tankar eller inte.

Ja, jag får det att framstå som att han försökt röja undan bevisning. Blod är det troligaste. Hår och annat är inget konstigt om det skulle finnas i båten, självklart inte.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är en erfaren journalist trots sina unga år. Hon är ingen korkad bimbo med skyhöga klackar och kortkort kjol som vinglar omkring på ubåten. Tror aldrig i livet att hon trillat av av sig själv. No way.

Så du menar att filmerna (många YT klipp) där är män som gör detta är korkade?
Hon är visserligen journalist (vilket du verkar höja till skyarna i intelligens) men skulle det vara så helt otroligt att hon vill ha lite bilder med sig till hennes reportage?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Fast det har ju framkommit uppgifter som gör gällande att Kim kanske inte är kvinna.
Jävla trams. Det har inte framkommit några uppgifter. Det har möjligen framkommit rykten.

Sen, väldigt OT detta, om hon var född kille och omgjord till kvinna så är hon ändå en kvinna som i så fall råkade bli född i fel kropp. Så den där skiten kan ni glömma här. Hennes bakgrund vad gäller det har inte med detta att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kan KW ha klättrat ut på däck i skumrasket för att slå en sjua och sedan ramlat i utan att PM märkt något?

[IRONI]

Ja den virrige uppfinnare glömde säkert bort att han hade besök i båten. Likt en hollywood-uppfinnare satt han vid 23-tiden i kajutan och kliade sig i sitt långa skägg samtidigt som han i flaskbottenglasögon plirade mot sin handhållna mackapär och funderade på småtimmarna om det inte var något han hade glömt bort.

Men nej, nu mindes han. Kvinnan skulle han ju lämnat av vid 22:30 och det hade han säkerligen gjort, hon fans ju inte ombord på båten så det måste stämma.
Dykförberedelserna tog all hans uppmärksamhet och nu var det dags för den stora stunden.

Efter 10h i undervattensläge och bottenstudier gick PM upp till ytan efter att ha drivit med strömmarna genom sundet och möttes då av dagsljus och en helikopter hovrande intill farkosten Nautilus.
Radion sprakade och när PM insåg att kvinnan var saknad insåg han att han inte sett henne sedan han klättrade ner från tornet vid 21-tiden. Kunde han verkligen ha glömt?

[/IRONI]
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Klart att hon inte är en bimbo med högklackat. Menar bara att de skulle kunna vara en olyckshändelse då hon kanske ville ta bra bilder av ubåten.

Varför skulle hon riskera livet för några bilder?

Det går att ta bra bilder på fartyget när hon ligger vid kaj.

Det fanns ingen rimlig anledning att utan flytväst ta sig ut på däck för några ynka bilder.

Och om KW mot förmodan ramlade i vattnet så bör PM ha försökt rädda henne, kasta i en flytväst, livboj eller på annat sätt gjort allt för att få upp henne ur vattnet. Dessutom så fanns det en radio ombord(kommunicerade med sjöräddningen när han hittades), så varför larmade han inte sjöräddningen om han inte hade något att dölja?
Citera
2017-08-15, 21:50
Medlem
Hur funderar folk kring att åklagarna vill ha förhör bakom lyckta dörrar. Varför talades det tidigare om att kvinnans anhöriga kunde bli kränkta?

Uppenbarligen känner polis och åklagare till något som inte har kommit ut. Antingen är det något som PM har sagt vid förhör, eller så är det något som man känner till om KW eller PM som inte får komma ut.

Samtidigt har man rubricerat brottet som vållande till annans död vilket skulle tyda på en olycka. Men i så fall, vad är det som är så hemligt med en olycka?
Citera
2017-08-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så du menar att filmerna (många YT klipp) där är män som gör detta är korkade?
Hon är visserligen journalist (vilket du verkar höja till skyarna i intelligens) men skulle det vara så helt otroligt att hon vill ha lite bilder med sig till hennes reportage?
Så du tror att hon klivit ur tornet och klättrat ner på skrovets ovansida när ubåten var ute på havet? Aldrig att PM skulle tillåtit det. Och man ramlar inte ut ur ett torn när man tar foton eftersom man inte direkt ställer sig på själva tornet. Man står på stegen.
Citera
2017-08-15, 21:52
Avstängd
Det jag stör mig på är att varken svenska eller danska försvaret har koll på var ubåtar befinner sig i ett så pass känsligt område som Öresund.
Citera
2017-08-15, 21:53
Medlem
Ett märkligt agerande tycker jag syns från pojkvännens sida: https://www.facebook.com/niels.c.nielsen.18

Han efterlyser flickvännen första dagen på lite olika sätt. Kontakta polis m m och lägger upp en efterlysning på facebook. Han får in flera svar på facebook och svarar på dessa. Men sedan 3 dagar har han inte rört sin facebooksida nu. Jag tänker så här:
1) Har jag fått veta att min flickvän är död och borta för alltid då går jag in i sorg och stänger ner facebook och annat. Låt mig vara ifred liksom.
2) Men om jag befinner mig i sökfasen för att få reda på vad har hänt borde jag aktivt fortsätta och använda de kanaler jag har till förfogande. Han har påbörjat sök via facebook men lagt ner det i minst 3 dagar. Känns sådär tycker jag. Vet han vart hon är?

Om domaren stängt rättsalen för media har ändå KW pojkvän fått reda på vad PM ville säga och hur han förklarat sig?
Senast redigerad av euyw738 2017-08-15 kl. 21:55.
Citera
2017-08-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
ju nu får jag inte upp de 5 svaren som inte är synliga under hans efterlysning..men det ska stå där.
Jag ser det i alla fall. Hon sågs sist när de vinkade av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in