2017-08-12, 02:37
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast vi får väl ändå hoppas på att hon inte är ombord; att hon lever, eller? Men jag förstår nog hur du menar, att hon inte finns där och kanske aldrig kommer att återfinnas. Eller hittas efter så lång tid att dödsorsak inte går att fastställa.
Sedan har han kanske ändrat sin initiala historia; om kroppen finns ombord lär han nog ha 'kommit på' något nytt inför förhandlingen idag, eller så erkänner han fullt ut. Eller så är han oskyldig?

Nu är det för mycket spekulationer...3 alternativ i samma inlägg!

Försök att lista bevis och bekräftade saker, eller om du får en helt NY idé!
Citera
2017-08-12, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Hoppas på svar förmiddag. Bärgning skall ske så fort det bara går. Tydligen så spelar vind/vågor in relativt mycket så vi hoppas på så lugnt väder som möjligt för att underlätta allt.

Javisst, jag menade bärgning senare idag; hade missat att det nu är en ny dag. Har tidigare varit inne på att vädret/vinden kanske kan ställa till det:

Citat:
/--/
Måste framställan om häktning ske redan imorgon, hur bråttom är det? Tänker att det kanske kan bli svårt att få fram mer bevisning innan båten är bärgad och det kan ju dröja lite (pga sensommarstormar el vadsomhelst) och kanske måste han då släppas fri så länge.
Citera
2017-08-12, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Luckan vet vi ingenting om. Vi vet bara att dykarna sagt att de inte tog sig in i båten.

Att båten kan sjunka på 20 sekunder anser jag vara 100% klarlagt. Det görs genom att man öppnar ventiler uppe och nere på ballasttankarna som då helt enkelt tar in vatten och tillåter ubåten att gå under ytan. Att farkosten skulle kunna haverera så kraftigt, plötsligt och lägligt är osannolikt. Dessutom sa raketforskaren själv att han bara hade problem med en(1) ventil. Enligt vittnesuppgifter från den som först hittade ubåten så försvann den bara tyst rakt ner under ytan, precis så som den gör om man öppnar alla ventiler till ballasttankarna samtidigt. Jag tror att det blir extremt svårt för PM att bortförklara själva förlisningen för det kommer antagligen att synas att det inte är något fel på de här ventilerna.

Register och frun har det inte talats om alls vad jag vet.

Exakt! Oavsett konfiguration så måste det finnas mer än en tank och rimligen borde de ha mer än en ventil per tank. För mitt otränade öra låter det särskilt uppseendeväckande att den skulle sjunka så snabbt såvida den inte hjälptes ner.

Ang PM. Om nu han skulle vara CM så finns det garanterat något smaskens att lära sig utav i hans privatliv, och då särskilt i nära relationer. Finns det något i Danmark som motsvarar Ratsit, var är han skriven? Vem mer bor där? Har han barn?
Citera
2017-08-12, 02:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Exakt! Oavsett konfiguration så måste det finnas mer än en tank och rimligen borde de ha mer än en ventil per tank. För mitt otränade öra låter det särskilt uppseendeväckande att den skulle sjunka så snabbt såvida den inte hjälptes ner.

Mer info kring tankarna finns i tråden. Någon säger två, någon fyra, någon åtta. Rätt uppgift har inte jag koll på men de är flera till antalet.

Ja, det är lite Building 7 över det.
Citera
2017-08-12, 02:54
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Rekommenderar verkligen folk att se dokumentären där han medverkar.

Inte frisk alls. Är inte ett dugg förvånad att han är gripen.

länk?
Citera
2017-08-12, 03:00
Medlem
Citat:
Mer info kring tankarna finns i tråden. Någon säger två, någon fyra, någon åtta. Rätt uppgift har inte jag koll på men de är flera till antalet.

Ja den ja. Finns det ens en vettig debunk på WTC7an efter alla dessa år.

Här finns lite skriveri om PM

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-11-hvem-er-ubaadsejeren-der-nu-er-sigtet-for-drab

Lite Corbusier, lite totalitär, lite lättkränkt och väldigt mycket Bertil Enstöring över honom.
Citera
2017-08-12, 03:02
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:

Taget från wiki: The boat has two 1,500-liter tanks with fresh water and fuel. Trimming can be carried out with an electric pump, which is normal procedure, or with compressed air as fall-back, if the trim-pump fails. The main ballast tanks, of 8,000 liters, are always filled and emptied with compressed air, and can flush up to 400 liters of water in/out per second. Nautilus can go from sailing on the surface, to periscope depth in approximately 20 seconds.
Citera
2017-08-12, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Nu är det för mycket spekulationer...3 alternativ i samma inlägg!

Försök att lista bevis och bekräftade saker, eller om du får en helt NY idé!

Ber om ursäkt om det blev för abstrakt för dig. Menar att kvinnan inte är återfunnen. Kanske kommer hon att påträffas i u-båten, kanske inte. Jag spekulerar eftersom jag inte vet.
OM hon inte hittas i u-båten; kommer hon då någonsin att hittas? Det vet jag inte och spekulerar. Men det kan vara en faktor som spelar in och har betydelse för fallet.
Lever hon? Det kan också ha en betydelse för fallet. Jag vet inte.
Och den misstänkte kan väl under processens gång ändra/revidera sin historia, eller är det inte möjligt? Jag spekulerade bara om att han kanske under de initiala förhören kan ha lämnat nya uppgifter om han inser att berättelsen om att han släppt av journalisten kanske inte håller om det visar sig att hon finns i u-båten.
Om bara de som säkert vet hur det förhåller sig/vad som är absolut sant skall skriva i tråden så skulle nog inläggen vara lätträknade. Men självklart hade det då varit bättre för dig; inte så mycket att behöva fundera över.🤡
Citera
2017-08-12, 03:05
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ber om ursäkt om det blev för abstrakt för dig. Menar att kvinnan inte är återfunnen. Kanske kommer hon att påträffas i u-båten, kanske inte. Jag spekulerar eftersom jag inte vet.
OM hon inte hittas i u-båten; kommer hon då någonsin att hittas? Det vet jag inte och spekulerar. Men det kan vara en faktor som spelar in och har betydelse för fallet.
Lever hon? Det kan också ha en betydelse för fallet. Jag vet inte.
Och den misstänkte kan väl under processens gång ändra/revidera sin historia, eller är det inte möjligt? Jag spekulerade bara om att han kanske under de initiala förhören kan ha lämnat nya uppgifter om han inser att berättelsen om att han släppt av journalisten kanske inte håller om det visar sig att hon finns i u-båten.
Om bara de som säkert vet hur det förhåller sig/vad som är absolut sant skall skriva i tråden så skulle nog inläggen vara lätträknade. Men självklart hade det då varit bättre för dig; inte så mycket att behöva fundera över.🤡

Menade inget illa.. Jag var med från start i denna tråd så jag läst alla varianter många gånger nu.. Menar mest att vi inte kommer längre tills vi får mer info. Kanske vi lyckas pussla något om vi tar fram allt som är bekräftat? Vad vet jag
Citera
2017-08-12, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Läser man den här känns det väldigt sannolikt att han sänkte båten själv

http://www.bt.dk/krimi/kristian-var-foerste-mand-ved-raket-madsen-i-synkende-u-baad-der-gaar-et-sug-igennem

Men vad gjorde han i Køge-bukten?
Är ubåtens hamnplats i närheten?
Är det långsökt att tro på idéen om försäkringsbedrägeri?
Kanske den ideella föreningen hade ekonomiska svårigheter, ägaren kanske försnillat stora summor och en olycka löser många problem?
Eller ett mediajippo, ungefär som pojken som påstods åka i en ballong?
(6-åring som påstods ha blivit fånge i heliumballong Colorado 2009, familjen ville ha sina "5-min fame")
Citera
2017-08-12, 03:12
Medlem
Känns som en otrolig tillfällighet att ubåten sjunker och kvinnan försvinner samma dag. De flesta känner till hur mordutredare ser på tillfälligheter. Om det är han tror jag vi kan vara säkra på att denna flicka aldrig återfinns
Citera
2017-08-12, 03:13
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Klart är att det är två olika personligheter mvied vissa gemensamma nämnare har att göra med där båda ligger på var sin sida av den politiska skalan. Hon sannolikt feministisk hippie, vagabondare, adrenalinjunkie och kanske narcissist. Han egocentrisk adrenalinjunkie med storhetsvansinne, sammarbetssvårigheter och kanske narcissist. Kanske betyder det inte ett skit men en sak är säker. De hade inte blivit bästa polare under sina år på Uni om de träffats där.

Det kan mycket väl vara en hyggligt korrekt analys..eller så halkade hon på en oljefläck och dog och han fick blackout och paniksänkte båten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in