2017-08-15, 21:38
Medlem
Kan KW ha klättrat ut på däck i skumrasket för att slå en sjua och sedan ramlat i utan att PM märkt något?
Citera
2017-08-15, 21:39
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Ok, jag som trodde att jag behärskade danskan hyfsat. Men då verkar ju allt ha varit i sin ordning vid det tillfället.

Jag ansluter mig till de som tror på teorin att PMs temperament kan ha med försvinnandet att göra. Om det stämmer att han vid något tillfälle kastat verktyg mot någon så vittnar det om dålig impulskontroll.

Undrar bara - har det stått någonstans att han kastat verktyg mot någon? Läste att han "kastat verktyg". Det har jag också. 😉 Undrade bara om vi tolkar in saker i det? Eller vad det så denna von Bengtson sa?
Citera
2017-08-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Kan det inte vara så enkelt att hon ville ta bra bilder över ubåten för reportage och att hon då föll i vattnet eller rent av blev överkörd av ubåten. Sedan fick PM panik.
Hon är en erfaren journalist trots sina unga år. Hon är ingen korkad bimbo med skyhöga klackar och kortkort kjol som vinglar omkring på ubåten. Tror aldrig i livet att hon trillat av av sig själv. No way.
Citera
2017-08-15, 21:42
Moderator
OYs avatar
PM kan ha gått med på att han är vållande till annans död och dragit en ny story om vad som hände. Detta kan han ha gjort efter att ha konfronterats med bevisning som ger vid handen att storyn om att KW gick i land inte kan stämma.

Han kan således ha ändrat ursprungsstoryn i syfte att slippa misstanke om mord. Han kan hoppas på att polisen inte finner bevis för mord och kan därmed ha en chans att få ett lindrigare straff.

Detta kan förklara att han har givit flera förklaringar till vad som har hänt, kan också göra det begripligt att han inte motsätter sig häktningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kan KW ha klättrat ut på däck i skumrasket för att slå en sjua och sedan ramlat i utan att PM märkt något?

För din info: kvinnor slår inte sjuor.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Kan det inte vara så enkelt att hon ville ta bra bilder över ubåten för reportage och att hon då föll i vattnet eller rent av blev överkörd av ubåten. Sedan fick PM panik.

Och sedan sänka sitt livsverk, dra en "taktiskt variant" om att släppa henne på land och bli indirekt mordmisstänkt på köpet ?

Långsökt med en olycka som leder till panik 10 timmar senare, enligt mig.
Citera
2017-08-15, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Varför skulle hon kissa i havet när det finns en enkel toalett ombord?

Slår kvinnor sjuor, det var nytt för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Det senaste verkar vara att man tror att KW kan finnas på svensk mark. Kan betyda svenska vatten och land tills något mer konkret anges.

Frågan är då om det är p.g.a strömmar eller har PM varit över på svenska sidan den tid som det just nu inte finns några observationer av ubåten?

Kan han ha dumpat henne där för det ska låta mer trovärdigt att han släppt av henne på danska sidan och att det ska se ut som om hon tagit sig hem till Sverige, och något hänt senare?

Det ska ha kommit in mycket tips och filmer det senaste dygnet.
Det ska ha sökts i bl.a. Vikhög och Lommabukten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är en erfaren journalist trots sina unga år. Hon är ingen korkad bimbo med skyhöga klackar och kortkort kjol som vinglar omkring på ubåten. Tror aldrig i livet att hon trillat av av sig själv. No way.

Klart att hon inte är en bimbo med högklackat. Menar bara att de skulle kunna vara en olyckshändelse då hon kanske ville ta bra bilder av ubåten.
Citera
2017-08-15, 21:44
Medlem
Vad som exakt hänt KW går inte att gissa säg till men att efterspelet är mer klart?

Efter KWs försvinnande så vet inte PM vad han ska göra för att komma undan misstanke mot honom. När han väl förstår att ubåten är lokaliserad så verkar hans tankebanor gå i spinn. Först tror han att lugnt lägga till i en hamn skulle kunna rentvå honom och sedan när räddningshelikoptern anländer tänker han istället att det är bättre att sänka ubåten för att minimera misstankarna.
Citera
2017-08-15, 21:44
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För din info: kvinnor slår inte sjuor.
Fast det har ju framkommit uppgifter som gör gällande att Kim kanske inte är kvinna.

Jag begriper inte hur man ska kunna hitta en kropp som ligger på botten på, säg mellan 10-80 meters djup? Det måste ju ligga hur mycket bråte som helst på havsbotten?
Senast redigerad av Stor-Hakan 2017-08-15 kl. 21:47.
Citera
2017-08-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
testa denna http://data.bshc.pro/#2/56.9/17.5

kör mouseover för djup

Min analys av undervattenstopografin är att man kan sänka ngt strax SO om Ven (ca 40 meter - och det djupaste i hela området)

Och går man söderut så är närmaste rejäla djup - utanför "Möns klint" Strax söder om Köge bugt ett djup på ca 30-35 meter.

I övrigt är hela området ca ~10 meter förutom farleder.

Tack! Tio meter räcker ju gott för att göra ett dyk stillastående, båten är väl en fem-sex meter hög, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in