2017-08-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Danska polisen vet allt i detalj i detta fallet -

De har hela NATOs samlade radar-analys angående ubåtens färd - inom centimeter!

Ubåten dök aldrig. Inom fortsatt diskussion är det ett ytfartyg
Källa på det?
Citera
2017-08-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Vart har du läst det?

Jag är en fena på logik.
Citera
2017-08-15, 19:27
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så om du vevar ner ditt bilfönster och lämnar bilen och bilen försvinner så har du medvetet sett till att bilen blir stulen? du vevade ju ner fönstret medvetet...

Tekniska undersökningen på bilen kommer visa (vi pratar fiktivt) att fönstret var nedvevad och det var bara du som kunde veva ner det... alltså gjorde du en medveten handling för att få bilen stulen.

Oehört korkad liknelse. Om du öppnar ventilerna så sjunker ubåten. Öppnar du bilrutorna händer ingenting. Man öppnar med andra ord bara ventilerna för att man vill att den skall sjunka
Citera
2017-08-15, 19:28
Medlem
Ingen som ställer frågan om dansken med sin ubåt har smugglat flyktingar till sverige !?!?! Och att den försvunna journalisten är i sverige och ser till så att dessa ev. smugglade flyktingar kommer till rätta bland folk som gillar mass-invandring
Citera
2017-08-15, 19:28
Medlem
Måste säga att det inte är helt rationellt av oss som människor att vända upp och ner på ett hav för att EN person är borta och försöker döma någon för detta samtidigt som tusentals försvinner på Medelhavet utan att någon ställs inför rätta. Ganska mycket dubbelmoral.

Sen är det givetvis en tragedi att Kim är borta men det är också en tragedi om en person dör på Medelhavet.
Citera
2017-08-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
I Det klippet syns tre personer tydligt. Svårt att säga om kvinnan är KW, men i så fall har hon iaf andra kläder på sig. Jag kan tänka mig att det är filmat tidigare samtidigt som jag har svårt att se hur mycket han ska ha hunnit med att åka tillbaka för att hämta upp henne med tanke på att det trots allt verkar vara på kvällen av ljuset att döma.

Rätt säker på att polisen har kollat detta.

Mitt poeng er at kvinnen i videoen der Nautilus sleper raketrampen ikke er KW. Men mange tror/har trodd at det er KW. Kanskje det var hun som var "KW" da Nautilus seilet ut på den fatale turen? Altså at den ekte KW ikke var med på torsdag/natt til fredag.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om vi bryter ner det lite...

Talat osanning då antar jag att du säger att polisen har sagt att han gett en alternativ historia? Detta i sig behöver inte innebära att ljög någon gång... men visst talar det för en osanning men det kan vara allt ifrån någon tidpunkt som inte stämde exakt eller någon plats som inte var helt korrekt till bägge...

Om jag hade fått frågan ifrån en polis om vart jag släppte av min kompis så kanske mitt första svar var på torget... vid 22:30 tiden typ... ok... sedan blir jag häktad och får frågan igen... hmm... jag klockan var i alla fall mellan 22:14 och 22:41 för 22:46 var jag hemma och sist jag kollade på klockan var 22:14 (ta mig nu inte bokstavligt)... samt torget blir en väg utan för en plats... och dessa två historier är annorlunda men likväl "sanna"...

Återigen polisen hade inte sagt detta om det inte var någon konflikt i dessa två historier så man får väl kanske anta att han kanske inte talade sanning som du säger...

Men om det han säger är nu sant att han har släppt av henne då? och båten sjönk pga av problem med båten (och jaaaa han sänkte den troligen men återigen kanske var det enda han kunde göra i det läget som jag redan förklarat... men det utesluter ändå inte problem med båten...)

OK.

Du använder om vilket är förbannat onödigt. Det finns inget om, han har inte släppt av henne på den plats vid den tid som han först påstod. Han har ändrat sin story.

Båten sjönk inte på grund av problem med fartyget, PM sänkte den, det är polisens utgångspunkt.

Man måste förhålla sig till något, lämpligtvis det som polisen säger, allt annat blir bara snömos och ogreppbart, det svävar ut och passar bättre i en tråd stämplad konspirationer och alternativa teorier..
Citera
Medlem
Citat:
Så om du vevar ner ditt bilfönster och lämnar bilen och bilen försvinner så har du medvetet sett till att bilen blir stulen? du vevade ju ner fönstret medvetet...

Tekniska undersökningen på bilen kommer visa (vi pratar fiktivt) att fönstret var nedvevad och det var bara du som kunde veva ner det... alltså gjorde du en medveten handling för att få bilen stulen.

Men släpp det. Danska polisen tillsammans med danska försvarets experter har redan konstaterat att båten sänktes med vett och vilje. PM kom med en lögn till förklaring om att en ventil gått sönder och att ubåten sjönk av en olyckshändelse men så var inte fallet. Ventilen var inte trasig och även om den varit det så hade ubåten inte sjunkit på det sätt den gjorde (då krävs att flera ventiler till båda dyktankarna går sönder samtidigt). Han sänkte båten när det helikopter och båtar närmade sig för hade de klivit ombord hade spelet varit över och samtliga bevis (som han inte redan förstört) varit i Polisens händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Her er videoen der de er tre personer i tårnet, du må nok zoome inn for å se det. Det ser ut som KW(men er det ikke), PM og en mann med svart caps.

https://www.youtube.com/watch?v=eb9h0qbcIuM
Undrar vilka personerna utöver PM är:

https://m.imgur.com/gallery/IiYzL54

https://m.imgur.com/gallery/QlAriwv
Citera
2017-08-15, 19:30
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så det var en god stämning ombord på Ubåten vid 20:30, t.o.m en mycket god stämning. Även Petter var pratglad och ville ge ett gott intryck.., vackert väder...-

Kan det då bara varit en sexuell invit som gick helt åt h-vete..
Ja, så var det. Och tyvärr han hade minst 10 timmar på sig att dumpa kroppen och planera hur han ska ur detta på bästa sätt.

Kan någon veta hur långt kan ubåten nå på 5 timmar enkel sträcka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Inte KW.
Det er vi enige om. Men hvem er hun?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hittade inte mitt svar såjag skriver igen ...På pojkvännens FB-sida, där han efterlyser Kim.

Länk? Jag vet inte ens vad pojkvännen heter, tror inte det har varit uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in