Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Om vi bryter ner det lite...
Talat osanning då antar jag att du säger att polisen har sagt att han gett en alternativ historia? Detta i sig behöver inte innebära att ljög någon gång... men visst talar det för en osanning men det kan vara allt ifrån någon tidpunkt som inte stämde exakt eller någon plats som inte var helt korrekt till bägge...
Om jag hade fått frågan ifrån en polis om vart jag släppte av min kompis så kanske mitt första svar var på torget... vid 22:30 tiden typ... ok... sedan blir jag häktad och får frågan igen... hmm... jag klockan var i alla fall mellan 22:14 och 22:41 för 22:46 var jag hemma och sist jag kollade på klockan var 22:14 (ta mig nu inte bokstavligt)... samt torget blir en väg utan för en plats... och dessa två historier är annorlunda men likväl "sanna"...
Återigen polisen hade inte sagt detta om det inte var någon konflikt i dessa två historier så man får väl kanske anta att han kanske inte talade sanning som du säger...
Men om det han säger är nu sant att han har släppt av henne då? och båten sjönk pga av problem med båten (och jaaaa han sänkte den troligen men återigen kanske var det enda han kunde göra i det läget som jag redan förklarat... men det utesluter ändå inte problem med båten...)
OK.
Du använder
om vilket är förbannat onödigt. Det finns inget
om, han har inte släppt av henne på den plats vid den tid som han först påstod. Han har ändrat sin story.
Båten sjönk inte på grund av problem med fartyget, PM sänkte den, det är polisens utgångspunkt.
Man måste förhålla sig till något, lämpligtvis det som polisen säger, allt annat blir bara snömos och ogreppbart, det svävar ut och passar bättre i en tråd stämplad
konspirationer och alternativa teorier..