2017-08-15, 19:13
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att PM uppenbarligen inte vägleder polisen så talar det för att det inte var en olycka.

Beträffande PM:s bror som har uttalat sig i media så påstår han att PM inte hade en klocka och därför inte kan uppge tidpunkter, han är ingen tidsmänniska.

Det vore bra att veta när PM övergick från att vara en tidsmänniska till att inte vara det, det finns nämligen minst en bild på internet där PM bär ett armbandsur.

Ligger det i generna att fara med osanning eller är det bara typikst danskt?

Modern till Lisa Holm- mördaren hävdade att hennes son knappt drack alkohol....

Jag reagerade på det där med klockan också, kom igen liksom! Han vill bara försvara sin häktade bror, nonsens således.
Citera
2017-08-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Har PM åstadkommit hennes död så är det troligt på detta vis något inträffat, Även fast PM verkar vara lite halvt galen och instabil så tror jag ej att han mördar henne medvetet utan PM och KW är på ubåten för att göra reportaget och som du skriver, KW Står i tornet uppspelt med mobil kameran medans PM ska fixa med nått där nere. Nått händer KW flyger av ubåten hamnar i vattnet eller stor sannolikhet i propellern.

PM som har svårt att kontrollera känslor är instabil och troligtvis svårt att tänka klart i svåra situationer med panik inte kontaktat någon om vad som hänt utan driver omkring en stund tillslut är det mitt i natten och han bestämmer sig för att låtsas som ingenting.

Han sänkte dock ubåten medvetet vilket tyder på att han borde ha viljat städa båten invändigt eller rent utav förstöra elektroniken

Han sänkte ubåten för att det var en brottsplats.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Båten har antagligen lanternor. Som man sätter upp på en pinne, och som drivs via en sladd ner genom ubåtstornet i ytläge. Eller nått sånt. Även om den kostat en miljon kronor att bygga så är den i sammanhanget ett lågbudgetbygge på alla tänkbara sätt.
Men varför är detta relevant? Klart man inte vill ses om man tämligen nyligen har dödat nån? Klart man inte sätter upp lanternorna då. Frågor om lanternor kan vi helt skippa i debatten.
Ehhh vet inte vad du tror men ingen från polisen har ännu sagt att man VET att han dödat henne. Lanternor är viktiga och går han utan finns det en anledning. Det handlar fortfarande om VAD som hänt henne, inte bara varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Jaså du, så du er 100% sikker på at det er KW og ikke en som gir seg ut for å være KW? Altså et vi ser det vi tror vi ser? Hvem er kvinnen som står i tårnet på den andre videoen, den med tre personer? Hun ser akkurat ut som KW.

Nej det gör hon inte och videon är ju från ett mycket tidigare tillfälle (när de bogserar ut raketrampen).
Citera
Medlem
Hvem så KW gå ombord i Nautilus?
Citera
2017-08-15, 19:16
Medlem
Citat:
Jag efterfrågar en profilbild på KW, någon som kan bistå med det?
Om du menar en bild i profil så är väl den här duglig:
http://imgur.com/tZLKidk
Citera
2017-08-15, 19:17
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det tycks varit förbannat viktigt att åka ut sent med ubåten, och vara ute ännu senare med den samme.
Korsa en farled sent utan lanternor i mörker är ju rent vansinne. Man utsätter ju inte bara sej själv för fara utan även andra.

Något måste varit oerhört viktigt för dansken eftersom han valde att köra i mörker, trots bristen på lanternor.
Tack för att du fattar varför jag tar upp detta 👍🏻
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Citat:
Om PM tänke i de banor som du tänker dig att han gjorde så borde han ha tänkt exakt likadant kring det han faktiskt har gjort, talat osanning samt sänkt sitt fartyg.

Om vi bryter ner det lite...

Talat osanning då antar jag att du säger att polisen har sagt att han gett en alternativ historia? Detta i sig behöver inte innebära att ljög någon gång... men visst talar det för en osanning men det kan vara allt ifrån någon tidpunkt som inte stämde exakt eller någon plats som inte var helt korrekt till bägge...

Om jag hade fått frågan ifrån en polis om vart jag släppte av min kompis så kanske mitt första svar var på torget... vid 22:30 tiden typ... ok... sedan blir jag häktad och får frågan igen... hmm... jag klockan var i alla fall mellan 22:14 och 22:41 för 22:46 var jag hemma och sist jag kollade på klockan var 22:14 (ta mig nu inte bokstavligt)... samt torget blir en väg utan för en plats... och dessa två historier är annorlunda men likväl "sanna"...

Återigen polisen hade inte sagt detta om det inte var någon konflikt i dessa två historier så man får väl kanske anta att han kanske inte talade sanning som du säger...

Citat:
Menar du att det var ett bättre alternativt för honom, att faktiskt medverka till att han blir misstänkt för vållande till annans död genom att göra som han har gjort?

Men om det han säger är nu sant att han har släppt av henne då? och båten sjönk pga av problem med båten (och jaaaa han sänkte den troligen men återigen kanske var det enda han kunde göra i det läget som jag redan förklarat... men det utesluter ändå inte problem med båten...)

Citat:
Lägg ner din teori, den är värdelös och motsägelsefull så det osar om det.

OK.
Citera
Avslutad
Frågan är hur släpper man av någon från en ubåt utan att docka iland ??
Går nog inte att göra överallt?
Jag tror hon blev tvingad av ubåten och det gick ej att komma upp på land varpå hon drunknade. Kanske han rentvav knuffade av henne från ubåten då han inte kände för att hjälpa henne iland.
Citera
2017-08-15, 19:20
Medlem
Det senaste verkar vara att man tror att KW kan finnas på svensk mark. Kan betyda svenska vatten och land tills något mer konkret anges.

Frågan är då om det är p.g.a strömmar eller har PM varit över på svenska sidan den tid som det just nu inte finns några observationer av ubåten?

Kan han ha dumpat henne där för det ska låta mer trovärdigt att han släppt av henne på danska sidan och att det ska se ut som om hon tagit sig hem till Sverige, och något hänt senare?

Det ska ha kommit in mycket tips och filmer det senaste dygnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Hvem så KW gå ombord i Nautilus?

Hennes pojkvän o flera vänner vinkade av henne,
Citera
Medlem
Danska polisen vet allt i detalj i detta fallet -

De har hela NATOs samlade radar-analys angående ubåtens färd - inom centimeter!

Ubåten dök aldrig. Inom fortsatt diskussion är det ett ytfartyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in