2017-08-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej det gör hon inte och videon är ju från ett mycket tidigare tillfälle (när de bogserar ut raketrampen).

Ja, vi vet at det ikke er KW i videoen når de bukserer ut raketrampen. Men hvem er hun i raketrampevideoen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Frågan är hur släpper man av någon från en ubåt utan att docka iland ??
Går nog inte att göra överallt?
Jag tror hon blev tvingad av ubåten och det gick ej att komma upp på land varpå hon drunknade. Kanske han rentvav knuffade av henne från ubåten då han inte kände för att hjälpa henne iland.

Va? Det är ju bara lägga henne någonstan och putta eller dyka med ubåten med henne på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han sänkte ubåten för att det var en brottsplats.
Japp men det betyder inte att det är han som dödat henne. Det räcker med misshandel eller övergrepp på kvinnan och att hon därefter flyr båten och hoppar överbord för att hon skall vara både borta och samtidigt ge PM motiv att sänka skorven när helikoptrarna börjar surra.
Han kan ha letat hela natten efter henne, som exempel.

Jag säger inte att det är så det gått till men det är en möjlighet som inte behöver innefatta psykbryt, mord och styckmord eller besväret (eller kylan) att få upp en hel, död kropp ur ubåten för att därefter sänka den i havet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har tidigare avfärdat olycka, med argumentet att rätten inte ville kränka KW's anhöriga, och därför genomförde lykta dörrar. Är det fel orsak till lyckta dörrar, öppnar jag direkt möjligheten till olycka.

Så, det beror alltså på vad PM sagt i inledande förhör, och om det skulle vara kränkande för KW och anhöriga. Så länge inte det är klarlagt, är det omöjligt att veta.

Han kan t.ex. ha klämt ur sig att hon hade hoppat på honom, gjort en "Anders Borg" (stadigt tag i grenen), så att han gick in till kaj och slängde av henne på det först uppgivna stället. Hade inte varit roligt för de anhöriga när slaskpress och fb börjat frossa i det. Observera att jag inte påstår att han sagt det.
Citera
2017-08-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hennes pojkvän o flera vänner vinkade av henne,

Hvor står det? Kilde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Danska polisen vet allt i detalj i detta fallet -

De har hela NATOs samlade radar-analys angående ubåtens färd - inom centimeter!

Ubåten dök aldrig. Inom fortsatt diskussion är det ett ytfartyg

Vart har du läst det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Her er videoen der de er tre personer i tårnet, du må nok zoome inn for å se det. Det ser ut som KW(men er det ikke), PM og en mann med svart caps.

https://www.youtube.com/watch?v=eb9h0qbcIuM
I Det klippet syns tre personer tydligt. Svårt att säga om kvinnan är KW, men i så fall har hon iaf andra kläder på sig. Jag kan tänka mig att det är filmat tidigare samtidigt som jag har svårt att se hur mycket han ska ha hunnit med att åka tillbaka för att hämta upp henne med tanke på att det trots allt verkar vara på kvällen av ljuset att döma.

Rätt säker på att polisen har kollat detta.
Citera
2017-08-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, vi vet at det ikke er KW i videoen når de bukserer ut raketrampen. Men hvem er hun i raketrampevideoen?
Inte KW.
Citera
2017-08-15, 19:23
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fast jo, i det här fallet kan man det. Ventilerna var öppnade och det är ingenting som bara sker utan medveten handling. PM vet givetvis exakt hur båten fungerar.

Så om du vevar ner ditt bilfönster och lämnar bilen och bilen försvinner så har du medvetet sett till att bilen blir stulen? du vevade ju ner fönstret medvetet...

Tekniska undersökningen på bilen kommer visa (vi pratar fiktivt) att fönstret var nedvevad och det var bara du som kunde veva ner det... alltså gjorde du en medveten handling för att få bilen stulen.
Citera
2017-08-15, 19:25
Medlem
goosehunters avatar
Jag tror allt mer på sexualrelaterat mord. Jag noterar på bilderna att det är ganska trångt i tornet där dom står. Dom står ganska nära. Kim var garanterat en social, pratglad tjej. Kan lätt misstolkas hos människor med socialt handikapp.

Jag tror han gör närmanden. Hon stretar emot. Han våldtar henne. Och stryper eller har på annat vis ihjäl henne. Han spenderar sedan natten åt att smyga runt med släckt belysning för att kunna operera ostört. Han väntar i det längsta med att gå i land. Vilken lögn kommer fungera bäst? Han lär ha tuffat runt där ute till havs i många timmar o funderat hur lögnerna skall gå i lås o kunna skaffa sig ett alibi.

Ev tids nog kommer dom knäcka honom under förhören.
Citera
2017-08-15, 19:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Vad är det för dumheter? Pensionärer knullar pensionärer.

Pensionärer knullar inte runt och drar på sig resistent gonorré de är för försiktiga för det. PM var nog inte heller inne på sex. Skulle han erbjuda engångs U-båtsknull borde många andra kvinnor hört av sig om att det ingick i utbudet.
Citera
2017-08-15, 19:26
Medlem
Citat:
Hvor står det? Kilde?

På pojkvännens faceboooks sida..om den finns kvar vet jag inte ..men han efterlyser Kim på fb-sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in