Det borjar kannas som att det ar tid att bara glomma Ekdahl, fin spelare helt klart, men alltid skadad, lika bra att spela in nagon annan an att hoppas pa att Albin ska spela ungefar var femte landslagssamling
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Det fina hade ju varit om vi ens kunde spela in någon annan. Ekdal har ingen som helst konkurrens om sin plats. Eller vem tycker du?
Ken Sema är väl den första jag tänker på. Men håller med om att Ekdal är gjuten.
Andreas Granqvist
Victor Lindelöf
Pontus Jansson
Sebastian Holmén
Mikael Lustig
Emil Krafth
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson
Mittfältare
Albin Ekdal
Jakob Johansson
Sebastian Larsson
Abdul Khalili
Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Viktor Claesson
Sam Larsson
Anfallare
Marcus Berg
Ola Toivonen
Samuel Armenteros
Christoffer Nyman
Nära truppen
Kristoffer Nordfeldt
Joseph Baffo
Filip Helander
Oscar Hiljemark
Marcus Rohdén
Alexander Fransson
Branimir Hrgota
Lite förklaringar: Nordfeldt gjorde det förvisso bra senast, men spelar ju fortfarande ingen klubbfotboll. Hopf förtjänar dessutom chansen nu. Seb Holmén och Khalili får klassas som skrällar, men jag tycker båda platsar. Vem som är fjärde mittback är egentligen en mindre fråga, men Holmén spelar varje match i ryska högstaligan och gör det enligt rapporter bra. Helander var väldigt upp och ner förra året, och är dessutom skadebenägen. Khalili gör det bra i Gençlerbirliği samtidigt som Hiljemark svajat lite på sistone. Har dessutom egenskaper som landslaget saknar på centralt mittfält.
Edit: Kan tilläga att jag tror Janne kommer ha en liknande trupp, bortsett från Hopf, Holmén och Khalili. Möjligen att han tar Isaac Kiese Thelin före Armenteros, men det hoppas jag inte.
Senast redigerad av HaconBacon 2017-08-18 kl. 23:40.
Andreas Granqvist
Victor Lindelöf
Pontus Jansson
Sebastian Holmén
Mikael Lustig
Emil Krafth
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson
Mittfältare
Albin Ekdal
Jakob Johansson
Sebastian Larsson
Abdul Khalili
Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Viktor Claesson
Sam Larsson
Anfallare
Marcus Berg
Ola Toivonen
Samuel Armenteros
Christoffer Nyman
Nära truppen
Kristoffer Nordfeldt
Joseph Baffo
Filip Helander
Oscar Hiljemark
Marcus Rohdén
Alexander Fransson
Branimir Hrgota
Lite förklaringar: Nordfeldt gjorde det förvisso bra senast, men spelar ju fortfarande ingen klubbfotboll. Hopf förtjänar dessutom chansen nu. Seb Holmén och Khalili får klassas som skrällar, men jag tycker båda platsar. Vem som är fjärde mittback är egentligen en mindre fråga, men Holmén spelar varje match i ryska högstaligan och gör det enligt rapporter bra. Helander var väldigt upp och ner förra året, och är dessutom skadebenägen. Khalili gör det bra i Gençlerbirliği samtidigt som Hiljemark svajat lite på sistone. Har dessutom egenskaper som landslaget saknar på centralt mittfält.
Edit: Kan tilläga att jag tror Janne kommer ha en liknande trupp, bortsett från Hopf, Holmén och Khalili. Möjligen att han tar Isaac Kiese Thelin före Armenteros, men det hoppas jag inte.
Det som suger är att våra 2 "givna" anfallare är Guidetti & Berg. Guidetti är skadad och Bergs klubb säsong börjar inte förräns september så han är inte i någon vidare form på sätt.
Det som suger är att våra 2 "givna" anfallare är Guidetti & Berg. Guidetti är skadad och Bergs klubb säsong börjar inte förräns september så han är inte i någon vidare form på sätt.
Riktigt drygt
Ja, det är faktiskt riktigt tråkigt. Svenska landslaget skulle verkligen behöva någon ny ung anfallare. Tycker Berg och Toivonen har gjort det bra, men de börjar bli äldre.
Hur är det här med regler för fifa-tillhörighet?
Buya Turay satt på bänken för Sierra Leone i en kvalmatch till Afrikanska - blir han låst först när han spelar eller räcker det att han varit på bänken? Försöker tolka artikel 18 här men är inte helt säker: http://websites.sportstg.com/get_file.cgi?id=1127049. Jag tror visserligen inte han är intresserad av att byta till Sverige och han skulle ju inte vara aktuell för landslaget just nu på sportsliga grunder heller - men är ändock intressant att få veta hur det fungerar.
Precis som Znorlax skrev tidigare så tycker jag också att Ghoddos kan vara värd en landslagsplats, om inte bara för att låsa honom till Sverige. Men där har jag samma fråga som innan, räcker det med bänken för honom i de kommande matcherna för att han skall bli låst?
Buya Turay satt på bänken för Sierra Leone i en kvalmatch till Afrikanska - blir han låst först när han spelar eller räcker det att han varit på bänken? Försöker tolka artikel 18 här men är inte helt säker: http://websites.sportstg.com/get_file.cgi?id=1127049. Jag tror visserligen inte han är intresserad av att byta till Sverige och han skulle ju inte vara aktuell för landslaget just nu på sportsliga grunder heller - men är ändock intressant att få veta hur det fungerar.
Precis som Znorlax skrev tidigare så tycker jag också att Ghoddos kan vara värd en landslagsplats, om inte bara för att låsa honom till Sverige. Men där har jag samma fråga som innan, räcker det med bänken för honom i de kommande matcherna för att han skall bli låst?
När tillkännages truppen?
Jag är själv osäker på detta. Så hade uppskattat med en simpel förklaring av någon samt källa, på hur det funkar
Vad gäller Ghoddos så har han redan spelat för A landslaget iår under Januari turnén men kanske är andra regler som gäller där, OM det är låsning så som du säger.
När tillkännages truppen?
Behöver vi verkligen fler spelare i landslaget som står och surar när nationalsången spelas? Har man dubbla medborgarskap har man också dubbla lojaliteter, och det ska t.ex. inte råda något tvivel om att en spelare ger 100 procent i en match mot det forna hemlandet. Finns det minsta tvekan om ifall man känner sig "svensk" nog att spela i blågult gör man helt rätt att avstå, som Halmstad BK:s Haksabanovic som valde Montenegro framför Sverige.
Sedan kan vi naturligtvis beklaga att även personer födda i Sverige inte är bättre integrerade, men det är ju en annan och i huvudsak politisk fråga.
Behöver vi verkligen fler spelare i landslaget som står och surar när nationalsången spelas? Har man dubbla medborgarskap har man också dubbla lojaliteter, och det ska t.ex. inte råda något tvivel om att en spelare ger 100 procent i en match mot det forna hemlandet. Finns det minsta tvekan om ifall man känner sig "svensk" nog att spela i blågult gör man helt rätt att avstå, som Halmstad BK:s Haksabanovic som valde Montenegro framför Sverige.
Sedan kan vi naturligtvis beklaga att även personer födda i Sverige inte är bättre integrerade, men det är ju en annan och i huvudsak politisk fråga.
Denna diskussion har tagits förr och inte lett någonstans. Nationalsången tycker jag är totalt meningslöst och jag kan den inte ens. Jag är helsvensk. Folk hänger upp sig på löjliga saker.
Sist diskussionen kring national lojalitet osv togs upp blev de som vanligt invandringspolitik av de så det är nog lättare att bara svara på frågan huruvida FIFA reglerna funkar som tidigare skribent frågade. Inget annat. Isåfall separat tråd-.
Jag är själv osäker på detta. Så hade uppskattat med en simpel förklaring av någon samt källa, på hur det funkar
Vad gäller Ghoddos så har han redan spelat för A landslaget iår under Januari turnén men kanske är andra regler som gäller där, OM det är låsning så som du säger.
Jag vet så mycket som att det måste vara en officiell fifa-match, vilket januari-turnén inte är - resultaten där påverkar heller inte världsrankningen.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Att en spelare är professionell och "ger 100 procent" även mot det forna hemlandet ser jag som något förbundskapten/landslagsorganisationen skall ha i åtanke i samband med uttagning. Råder det tvivel - inga landslagsuppdrag. Jag tycker inte det är en jättestor skillnad på detta och att en spelare inte är supporter av klubben de spelar för. Har de en professionell inställning så ger de allt ändå.
Angående Haksabanovic så saknades det väl snarare sportsliga grunder för att ta med honom i ett landslag vilket Montenegros landslagsledning struntade i bara för att låsa honom till sig. Detta är ingen approach jag förespråkar men angående Ghoddos så tycker jag hans prestationer de senaste gör honom till en landslagskandidat ändå.