Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 22:05
  #28705
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag vill inte klanka ner allt för mycket på Berg, han är given i startelvan trots allt och våran kanske i särklass bästa anfallare. Men han tenderar att bara göra mål mot blåbärsmotstånd.

8 mål mål säger du, ja men när man kollar på vilka lag han gjort mål så blir det inte lika imponerande:
4 mot Luxemburg
2 mot Vitryssland
1 mot Bulgarien
1 mot Holland

Sanningen är att vi ständigt har massa världsklass lag som motståndare. Nederländerna, Frankrike, Italien, Tyskland. Så vi måste ha spelare som trots allt kan göra mål mot denna typen av motstånd även om de själva inte är världsklass spelare. Allbäck var en anfallare av den typen, som kunde göra mycket mål mot världsklasslag utan att vara en världsklass spelare själv.

Jag uttryckte bara att jag saknade en sån typ av målgörare, men han får gärna motbevisa mig i sommar. För att förtydliga mig: Vi behöver en anfallare som gör mål mot starkt motstånd.

Eh, Allbäck gjorde under hela sin landslagskarriär totalt ett mål i en tävlingslandskamp mot världsklassmotstånd (mot Spanien 2008). Om jag ska vara snäll mot anglofilerna kan jag lägga dit England i VM 2006 också. Utöver det hade han ett mål mot Portugal i en träningslandskamp 2002. Det är allt.

Därmed oklart varför du tycker han är rätt spelartyp medan Berg inte är det. Lägg då också till att Allbäck spelade i ett bättre landslag.

Att Berg, liksom övriga spelare, tenderar att göra mål mot blåbärsmotstånd är inte särskilt konstigt. Vi har inte varit bra nog att skapa tillräckligt med chanser mot starkt motstånd. Jag tycker du börjar i fel ände. Men men, man får ju tycka olika också.

EDIT: Men förslagsvis; kan du nämna något/några exempel på spelare i andra landslag som uppfyller dessa kriterier? Alltså; måltjuvar i sämre landslag som har en tendens att måla mot motståndare bättre än såväl spelare som lag?
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-12-14 kl. 22:09.
Citera
2017-12-14, 22:33
  #28706
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om svenska januarilandslaget fick möta Östersund där alla Östersundsspelarna spelar för sin klubb.

Hur tror ni det skulle gå?
Citera
2017-12-14, 22:43
  #28707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore kul om svenska januarilandslaget fick möta Östersund där alla Östersundsspelarna spelar för sin klubb.

Hur tror ni det skulle gå?

Tror Östersund skulle vinna. Januari-turnén består mest av unga medelmåttor och saknar rutinen många klubblag har samtidigt som klubblagen är samspelta. Tror de flesta lag på övre halvan hade slagit januarilandslaget.
Citera
2017-12-20, 15:18
  #28708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore kul om svenska januarilandslaget fick möta Östersund där alla Östersundsspelarna spelar för sin klubb.

Hur tror ni det skulle gå?

Detta är en mycket bra idé faktiskt. Men det är Svff inte tillräckligt smarta för att begripa.
Citera
2017-12-27, 10:23
  #28709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Isak kan börja med att göra annat än nöta bänk innan vi pratar landslagsspel...
Några inhopp har det ändå blivit och tillräcklig talang för att bli rankad sexa här. Jag tycker han ska med, om än inte som start-elva. Hunger och framtid.
http://www.marca.com/futbol/2017/12/...00e8b460a.html
Citera
2017-12-27, 12:19
  #28710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Några inhopp har det ändå blivit och tillräcklig talang för att bli rankad sexa här. Jag tycker han ska med, om än inte som start-elva. Hunger och framtid.
http://www.marca.com/futbol/2017/12/...00e8b460a.html

Klart han ska med om han lyckas peta in lite mål under våren. Han är som du skrev hungrig och en fin talang. Därtill är han en spelartyp som ingen av de andra i den otekniska anfallsbesättningen är: det som i FM kallas "flamboyant striker". Isak skulle vara fin att kasta in i minut 70 med sitt fina spelsinne & löppsteg mot tröttkörda motståndare.
Citera
2018-01-05, 15:53
  #28711
Medlem
Readyfreddies avatar
Match på söndag i Dubai mot Estland och på torsdag mot Danmark, sänds på tv12.
http://svenskfotboll.se/arkiv/landsl...trupp-uttagen/
Synd att Strandberg lämnade återbud, nu är det väl mest Sema som blir intressant att se med tanke på VM. Som gnagare blir det även kul att se Olsson och Lindqvist.
Citera
2018-01-06, 12:25
  #28712
Medlem
Elvan mot Estland:

Abrahamsson
Tinnerholm Brorsson Nilsson Andersson
Wahlqvist Olsson Gojani Hamad
Nilsson Larsson

Ur ett VM-perspektiv så är det en ganska fattig elva. Det är väl Tinnerholm som har någon form av rimlig chans i dagsläget.
Citera
2018-01-06, 13:02
  #28713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Elvan mot Estland:

Abrahamsson
Tinnerholm Brorsson Nilsson Andersson
Wahlqvist Olsson Gojani Hamad
Nilsson Larsson



Fy, vilken tråkig elva. Samtliga känns väldigt långt från A-landslaget och få känns spännande öht. Abrahamsson, Tinnerholm och Olsson är nog mest intressanta, men då skall också tilläggas att Abrahamsson blir 30 i år och förmodligen aldrig kommer spela i riktiga landslaget.
...
Nilsson och Larsson som anfallspar alltså.. inget ont, de har säkert hög potential etc, men det är fan tragiskt sett till vad de presterat i år. Likaså gäller mittbackarna Nilsson och Brorsson.
...
I övrigt hoppas jag få se Rinne, Sema, Lindkvist, Sotte och Mrabti åtminstone en match.
Citera
2018-01-06, 13:16
  #28714
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Elvan mot Estland:

Abrahamsson
Tinnerholm Brorsson Nilsson Andersson
Wahlqvist Olsson Gojani Hamad
Nilsson Larsson

Ur ett VM-perspektiv så är det en ganska fattig elva. Det är väl Tinnerholm som har någon form av rimlig chans i dagsläget.

Undrar vad det är han vill åt med Linus Wahlqvist som högermittfältare? Kanske ser nånting där, Janne.
Citera
2018-01-06, 15:56
  #28715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Elvan mot Estland:

Abrahamsson
Tinnerholm Brorsson Nilsson Andersson
Wahlqvist Olsson Gojani Hamad
Nilsson Larsson

Ur ett VM-perspektiv så är det en ganska fattig elva. Det är väl Tinnerholm som har någon form av rimlig chans i dagsläget.

Personligen ratar jag inte Tinnerholm lika högt som MFF fans osv. SPeciellt inte med VM i åtanke. Då jag hellre kör Lustig>Krafth>VNL(Med Ponne som CB) över honom. Vigge har vart vass som RB i United.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Undrar vad det är han vill åt med Linus Wahlqvist som högermittfältare? Kanske ser nånting där, Janne.

Detta slog mig med. Hade jag hellre spelat Sema 2 matcher. Dock kan jag se Wahlqvist vara okej där i denna nivån.
Citera
2018-01-06, 16:05
  #28716
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Eh, Allbäck gjorde under hela sin landslagskarriär totalt ett mål i en tävlingslandskamp mot världsklassmotstånd (mot Spanien 2008). Om jag ska vara snäll mot anglofilerna kan jag lägga dit England i VM 2006 också. Utöver det hade han ett mål mot Portugal i en träningslandskamp 2002. Det är allt.
Nja, ska man va petig var det Zlatan som gjorde mål mot Spanien 2008. Allbäck gjorde det 2006 när han grundlurade Puyol & Casillas. Vilket härligt minne
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback