Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Vet du med säkerhet var de befann sig hela kvällen? Jag har inget sjökort över området, men skulle bli förvånad om det inte fanns en plats, eller flera, där han tidigare hade genomfört en "enklare" dyk-manöver tidigare. De flesta i "föreningen" måste väl ha varit ute och fått prova på att känna på undervattenlivet, eller?
Det vi vet är att de gav sig av någonstans kring 1930. Färden var planerad till en timme ungefär. Vi har bilder på båda i tornet 20:30 och då bör det med andra ord varit tid för att börja återvända hemåt. Så skedde inte och därmed är det inte helt otroligt att brott begåtts inom den närmaste tiden där emellan och fram till midnatt. Då vi vet båtens position vid 20:30 (ungf 500m norr Middelgrund) och att båten då verkade gira för att gå söderut kan man ganska enkelt med ett sjökort konstatera att det i det läget inte finns några egentliga möjligheter att dyka på ett säkert sätt (annat än i farleden och det är livsfarligt för det är inte särskilt djupt där heller).
De enda områdena där det är djupare än 4-6 meter (vilket nästan är ett måste om man inte vill riskera att slå i botten med båten) är i farlederna eller inloppen till Köpenhamn (och där riskerar man att bli påseglad). Jag säger inte att det är uteslutet men det känns mindre troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Jag gör en enkel jämförelse med att meta abborre!!!
Om jag vet var abborrgrundet är, tar jag mig såklart dit för att meta, särskilt om jag har en gäst som ska få prova på fiske. På samma sätt borde PM letat efter lämpliga platser för att demonstrera Nautilus, låta sig sjunka ner i vattnet, och använt de platserna för sina gäster, eller hur?
Jag tror säkerligen att PM har en sådan plats, de måste gjort dyktester med ubåten och han har tidigare hävdat att han övernattat på botten. Jag tror dock att denna plats är i Köge bukt och dit lär hon inte begett sig frivilligt, åtminstone inte utan att meddela sig per telefon först (och täckning finns i området där de befann sig från 2030 till midnatt).