Citat:
Ursprungligen postat av
StyrmanStake
Det låter också helt osannolikt att Kim skulle klättrat ur tornet för att gå på ovansidan av ubåten. För att tex ta en bild. Den är ju small som en surfbräda och helt utan räcke eller liknande. Ingen vettig människa gör en sådan sak, ännu mindre en journalist sommar på ett jobb.
Brottet eller olyckan som eventuellt lett till hennes död har hänt nere i ubåten.
Det är min övertygelse.
Om hon inte i panik själv hoppat överbord från tornet för att rädda sig från galningen Madsens demonsnack.
Från själva tornet är det omöjligt att "trilla" i plurret.
Jo visst låter det knepigt helt klart...
Man kan dock se på flera YT filmer om ubåten att folk härjar där en del när båten båten faktiskt listar rätt rejält (dock är det inga vågor)... Så helt omöjligt vill jag nog inte påstå... men kanske inte så sannolikt nej.
Men då om vi leker med tanken att hon väger 70 kg? hur bär du upp en kropp på 70 kg i typ ett 3 meters torn? med i en liten stege? och hivar henne överbord? Inte helt lätt.
Och vad skulle anledningen vara för att sänka ubåten (som jag visserligen inte tror var med direkt mening utan blev så pga av visserligen en medveten handling men inte en medveten tanke om du förstår mig) om nu inte ens kroppen ligger där...